• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Alicia 72 skrev 2010-07-17 09:41:29 följande:
    Hej tjejer!
    Kikar in i åskan från ett snigelnätverk som går upp och ned som en jojo...
    Måste bara fråga er testexperter om detta är ett fetplus eller om det förväntas vara ännu starkare?

Taget idag, lördag och fick liknande resultat i måndag, alltså ingen på testet synbar hcg-ökning. Testet är CB plus och är i vecka 5+1.

Ha en mysig dag i åskan!

Kramar Alicia
    Plus Gravid Skål
    GRATTIS tamejfan!

Det blir vräkning från uppehållsrummet. Shaaaas!
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Mamsie

Tack för respons ang cellförändringar. Då gör jag så att jag tar det lugnt med tanke på statistiken och att test under graviditet kan vara falskt

Primrose, intressant med infon - tänk så mycket "fel o grejer" man kan ha och så mycket som kan behandlas om någon klok läkaren är villig att hjälpa till

Snigelnät och jojo var det här också; använder 3G-mobilen som modem till laptopen. Hade väl funkat om man haft full täckning men nu är det som det är... 
    Men det är ju semester och stugliv, så data och internet är LYX i jämförelse med utedasset och vatten på dunkar (men vi har faktiskt el ).

Idag leker vi med bilar och sen kanske vi kan baka eller måla. Vi får se!
    I eftermiddag blir det varmt och soligt så vi kan gosa med kaninerna  

Pannkakorna var det ja!
    Nä, rätt svar var inte att steka smör eftersom smör innehåller komjölk.
    Man tar mjölmix av potatis, ris och majs (istället för vetemjöl). Lite salt, vaniljsocker. Bakpulver (istället för ägg). Vatten, risdryck eller fuskar med Rapsy matlagningspulver www.allergimat.com/page.asp
    Och så steker man i olja eller mjölkfritt margarin.
    Och GOTT blev det! Vet inte varför men kanske för att jag hällde i mineralvatten Cool.

Nu ska jag lägga mig en stund. Sov oroligt som vanligt och vaknade med div stress-tankar vid 5-tiden.
    Skönt att stressen börjar avta i alla fall; jag var orolig för bebisen ett tag men den verkar ha klarat sig trots mammas osunda leverne

FAN vad jag pladdrar Skäms
    Det är bara att hoppa över eller nonchalera det som är ointressant

• Mamsie
    Chippi
    huvvaligen Foten i munnen det kunde ha gått illa!
    Var det en normal eller en allergisk reaktion, vet ni det? 
    Mycket glass ska hon ha i alla fall Tungan ute

• Mamsie

Ska se om det går att klistra in en bild... 

Max visar stolt att    -"Här inne är min lillebror" 
    Hjärta

(Ljuset är obarmhärtigt mot vinterns blekfeta hudton, men det skiter jag i

• Mamsie
    Ms Ms Kanga skrev 2010-07-18 09:36:32 följande:
    Jag dricker det - visserligen ska jag förlösas med kejsarsnitt men tydligen ska man bli av med avslaget snabbare om man dricker hallonbladste - jag plockar färska blad från våra hallonbuskar, sen får det dra i en 5 minuter. Vi får se om det hjälper
    Funderar på att plocka hallonblad (och inte bara hallonen) i år. Det kan ju inte skada
    Hur gööööör man enklast för att få till hallonbladste till vintern?
  • Mamsie
    bojji07 skrev 2010-07-18 07:56:34 följande:
    Härligt sommarfoto och  söt son du har!
    Tack
    Sonen ÄR söt - übersöt
    Väldig lik sin pappa (som väl är ). Jag hoppas att lillebror också blir lik pappa
    ♥ Det är en otroligt skön känsla att se pappan i barnet och känna hjärtat Hjärta svälla av kärlek och lycka. ♥
  • Mamsie
    Ms Ms Kanga skrev 2010-07-18 09:59:41 följande:
    Har Ni myggfönster i sommarstugan så skulle jag ta ett sånt och lägga ut hallonblad på som får torka i någon vecka. Nätet gör att det kommer luft underifrån också så att det torkar snabbare
    Vi (jag) sparade undan nät just för att kunna göra en torkattiralj till svamp mm. Vi har finfina svamp- & bärskogar runt stugan.
    Det blir till att snickra några ramar och försöka hänga upp dem ur vägen eftersom stugan är liiiiten!
    1rok + minihall på totalt ca 35kvm.

Tålamod, vilken underbar syskonbild! DET trodde du inte för ett år sen
    Susanne N skrev 2010-07-18 10:18:42 följande:
    Vilken härlig bild mamsie. Underbar!

Min kropp har blivit skendräktig, segt. Ska ha BIM runt den 20:e. Ömma tuttar och hemskt humör.
    Usch. Jag är helt säker på att det är falskt alarm så det känns extra tungt.

Var på garden party häromdagen och där var det bl a en gynekolog, som berättade att hur mannen sköter sig under själva bebistillverkningen spelar mycket större roll än vad man tidigare har trott. Han har varit på någon konferens i USA. Hmmm, dags att få våra gubbar att sköta sig nu
    Rökning ska tydligen vara rena döden för spermiekvaliten och även alkohol. Inget nytt, men inverkan är större än vad man tidigare har vetat. Stress verkar också vara rena rama döden för dem. Intressant fakta. Inget nytt som jag skrev, men tydligen av större vikt.

Ha det gott tjejer!
    Skendräktig,
    Som ena kaninen då; hon har svullen mage nedåt ljumskarna, tuttarna känns men inga ungar har tittat ut än och hon har inte börjat plocka sig...
    Har du metallsmak i munnen? Konstigt humör? (börjat plocka håret? Flört) *håller tummarna*

Bra att mannens roll i bebistillverkningen börjar uppmärksammas!
    Maken tycker jag är jobbig som förbjuder bastubad kring ägglossning, och begränsar alkoholmängden.
    När jag var yngre, typ tjugenåt, så levde jag o dåvarande maken "som vanligt" och vi fick till tre ungar på tre år. Men min ålder har väl hunnit ikapp mig så nollsexan och tian var mer svårtillverkade.

Allergi,
    Första gången man utsätts för ett ämne har man inte byggt upp försvar mot det. Men påföljande gånger känner kroppen igen det och kan reagera mot det.
    Så första sticket kan man inte reagera på men hur ska man veta att man inte blivit stungen tidigare???
  • Mamsie
    Dynah skrev 2010-07-18 20:29:56 följande:
    Förresten, har ni kollat Aftonbladet idag? Där fanns en artikel om oss "äldre" mödrar...
    Var? Länk? Kollar under "Wendela"...

Trådtips: Sparade pengar till barnen? www.familjeliv.se/Forum-4-188/m53531421.html

Jag har sovit!! Guuuv så skönt det var! Vaknade som vanligt femtielva gånger inatt och vid 3 gick jag upp och la mig vid 5 igen. Men sen dess har jag sovit och bara vaknat till och somnat om igen
    Hemligheten? Tänkte ut recept på sockerkaka med citron till lille födoämnesallergikern! Alla jobbiga stressande tankar trängdes undan. Vi har en extra stämma i föreningen i slutet på augusti och jag har stooor lust att bara dänga allt i knäet på de andra. "Vassegoa - jag har gjort mitt. Adjö!"
    Naturligtvis kan jag inte lämna dem i sticket, men tanken är go'

Nu kommer grabbarna tillbaka från svampskogen
    Ms Ms Kanga skrev 2010-07-19 11:21:27 följande:
    Kan ni hjälpa till?
    www.familjeliv.se/Forum-2-56/m53548630.html
    Ska kolla!
  • Mamsie

Hej Astro, varmt välkommen

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5