• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Åh, egoinlägg nr 2:

Mina tuttar expanderade från A-kupa till C-kupa på två månader.
    Sen ökade jag en aning i omfång runt bröstkorgen...

Idag fick jag nog och köpte mig ett par amnings-bhar från KappAhl.
    De hade kvar samma underbara amnings-bh med bygel som de hade för 4 år sen
    159 kr styck, jag tog en vit och en svart. Vid kassan sa killen att de är "ta 3 betala för 2" -så jag gick och tog en vit till men med större omfång och samma kupa.

Nu är b00bsen lyckliga över att slippa klämmas in och välla över kanterna. Tröjan sitter mycket snyggare också - ni vet hur det ser ut när man har dubbelbröst för att det väller ut ovan kanten?

Nu är det dags att sova - hoppas Max sover lite längre än till 5:45.... 'gäspar'
    Det var skönt att läsa om er och skriva lite så att tankarna skingrades. 
    Gonatt!

~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Mamsie

Smileynörden lägger till smilies vid rubrikerna, fixar lite teckenformat och uppdaterar vecka.

Tungan ute VILL BLI GRAVIDA Flört

ChippiChoppi43 år 2 barn, mens 23/6, ÄL 7/7, BIM 21/7, försök 5
    Bossan
     43 år, 4 barn, BIM 23/7 Försök 6
    Amoremio, 45 år 2 barn, mens 28/6, äl 12/7, BIM 26/7 Försök 12
    Kroppknopp 41 år, har 1 barn, beräknar ÄL 15/7 och BIM 28/7 (med lite prog-stöd från Äl som förlänger cykeln).
    Inanna68, 0 barn, Mens 3/7, BIM 31/7, Försök 10 (in Vivo försök 9)
    Kaakis 38 år, MF nyss, inväntar ÄL och mens, försök 8

Ej uppdaterade.. hur går det för er??

Underverket 06, 39 år (snart 40 år), 1 barn, mens 23/5, ÄL ca 7/6, BIM ca 19/6, Försök 10 (varav 9 " vanliga" försök o 1 FET)
    ewaulrica 38 år, 3 barn äl 5/6, bim 19/6
    Mammastitch 41 år 1 barn AL 12-13/6 Bim ca 26/6 försök 5

Plus ÄR GRAVIDA
    Gravid

Ms Kanga, 41 år 1 son + Lillebror bf 8/8-2010
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, pojke 100812, V.35
    Onskeglittra 40 år, 3.e barnet, KS 20-23/8
    Dynah, 39 år, 3 flickor, väntar en pojke, BF 25/8-10
    HappyMe, 39 år . Två pojkar, väntar en tjej. BF 22/9 
    Uvalisa 39 år, 3:e barnet BF 100930
    BÅsaK 44 år 3:e barnet BF 101003  v. 27
    Lemoni 40 år 1:a barnet BF 101010 
    Anetha, 44 år 1:a barnet BF 101208
    Mamsie, 46 år. 3 levande, 1 df. | 5:e barnet BF 101223 (v17 den 8/7)
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. 3:e barnet BF 25/12 2010 
    Isabell05 41 år, 2 barn, 3:e barnet BF 110111
    Bettina, 41 år, 2:a barnet BF 101010
    Kalaskula 41 år 3:e barnet 1 kille 1 rjej + 2 bonus BF 110210
    Oceanney 40 år 1:a barnet IVF/ICSI BF 110214
    Anya, 42 år, 3 barn, 1 MA -09. BF 20110311, v 5.
    Happiness 39 år 2:a barnet BF 20110314 , 2 bonusbarn, 2 MF+1 MA

Baby FÖDDA Skål

Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 44 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    Eriam, 40 år, 3:e DI-försöket, 2:a barnet - pojke, Nilas 20/2 -10
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3, 4barnet, en flicka Alma 25/2 -10 
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet) - pojke, Oscar 4/4 -10
    Nicholasmamma, 40 år, BF 13/4 (2:a barnet) - flicka, Isabella 9/4 -10
    Milk 41 år Snitt 13/4 4:e sonen - Ville 13/4 -10
    Floppan67, 42 år, Snitt 19/4 Pojke Ludvig 19 april-10
    Hopp i livet, 39 år, BF 25/4 3:e pojken - Nils 24/4 -10
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - En prins 8/5-10 
    Golden2 38 år, en flicka - Ella 3/6
    Harley, 39 år, 2:a barnet (pojke) - Lennox 6/6 -10 
    Talamod, 45 år.  5:e - Miriam 12/6-10

Äpple UPPEHÅLLSRUMMET Kaffe
     (med i tråden men inte listad)

Hemulan
    Bojji07- ingen mens än....ammar
    Tjatte: Kikar in ibland 
    SusanneN
    Anna65
    Alicia72 
    Esther
    Nymåne, 44 år (är i förklimakteriet och inväntar trilskande ägglossning)
    Josie65, inget försök denna månad
    sassa87 väntar på äl 
    ChippiChoppi43 år 2 barn, mens 23/6, ÄL 7/7, BIM 21/7, försök 5
    Bossan
     43 år, 4 barn, BIM 23/7 Försök 6
    Amoremio, 45 år 2 barn, mens 28/6, äl 12/7, BIM 26/7 Försök 12
    Kroppknopp 41 år, har 1 barn, beräknar ÄL 15/7 och BIM 28/7 (med lite prog-stöd från Äl som förlänger cykeln).
    Kaakis 38 år, MF nyss, inväntar ÄL och mens, försök 8
    {#emotions_dlg.flower}

• Mamsie

Mjölken slut - kan inte äta flingor till frukost.
    Tina upp bröd? Låter fint men bara att det är sånt jäkla städande och mäckligt med att hålla hygienen för att undvika smulor... (har en son med multipel födoämnesallergi).

Jaja, äta måste jag göra så..
    Det är väl bara att kavla upp ärmarna, portionera fram pålägg, ta fram assiett och knivar, tina upp brödet och undvika att röra vid micro-lucka och knappar med kontaminerade fingrar. Tvätta händerna.
     Bre på smör och lägga på pålägg. Tvätta händerna.
    Plocka undan. Äta "fint" utan kladd eller smulor. Duka av, torka av bord och bänk. Tvätta händerna.
    Byta trasa. Ev torka en gång till. Inte glömma kranhandtaget! Och stolsryggen. Och vad mer?
    Och huuur lång tid tar det att få i sig en jävla macka???
    Ibland äter jag smörgåsen med kniv och gaffel för att slippa kladda runt med fingrarna på stolar o bord o bänkar o kylsåpshandtag o kranen osv...

Då är det enklare att ta fram skål, sked, mjölkpaket, flingorna. Försiktigt hälla upp flingor/müsli och se till att det inte dammar. Hälla på mjölk utan att det skvätter. Plocka undan flingor och mjölk.
    Äta utan att spilla - och utan att det droppar ner i mjölken och sprider mikroskopiska små droppar utanför skålen.
    Diska ur sked och skål. Tvätta händerna.
    Torka av bänk och bord. Byta trasa. Tvätta händerna.
    Done!

Tyckte ni att det tog tid att äta? Gissa hur det är att handla? Läsa innehållsförteckningar på ALLT! De kan ju ändra recept utan att ange det på förpackningarna. Och ofta blir man sugen på nåt annat än de där "10 säkra produkterna man brukar köra på" och då läser man och läser och läser...

Och så skaffar vi medvetet en unge till när jag VET att det blir en allergiker
    Vi brukar trösta oss med att ungen ju kunde vara ful o elak o dum o tråkig o otrevlig o besvärlig o ointelligent o humorbefriad istället. Då är det nog roligare med en ljuvlig skön unge med bara allergi   

Ha en skön dag tjejjer - här är det Solig och vi ska till stugan idag. Äntligen! Cool
    Åh, baddräkten var det ja.. vad har jag mer glömt? Några pocketböcker kanske. Ska ta med makeupen också - ifall man vill "träffa folk". Åsså medicinerna till grabben och ...
    'mumlar från kökett'

• Mamsie
    Hej på er!
    Äntligen regn o svalka! Naturen törstar och vi har sovit ... som man brukar i sommarhetta - och vi är inte de enda?

Nicholasmamma,
    Vilka smarriga tårtor! Hoppas det kom många glada barn och gratulerade honom på födelsedagen, så det inte blev som för Max som väntade och väntade på en av kompisarna, och två timmar senare fick jag ett MSN-meddelande att de inte kommer eftersom de handlat halva dagen

Sååå otroligt skönt att vara i stugan igen
    Maken fyllde år igår och grannarna (två familjer) drällde in med ungar och hundar. Jättemysigt
    Jag är fortfarande matt efter all stress och strul, men känner mig lite bättre - tack vare lugn, medicin mot magkatarr och tystnad o stillhet... när vi inte busar med Max förstås

Han ska få sommarkaniner, så idag gjode vi i ordning buren. Jag tog en skurborste och sa att vi skriver "Max" och "Kanin" på den.
    Han skrev själv "Max" och sedan frågade jag hur man skriver "kanin"?
    Ungen, nyss fyllda 4 år bokstaverade nästan rätt .-o  WOW - Impad! Tillfällighet? Det ger sig...

Nu dags för tårtresterna från makens "kalas" och sen vila lite.
    ..Och känna efter om lillebror sprattlar i magen Drömmer... Kände en jättesprattel i v13 och sen nåt mycket bekant i förra veckan   Är i 17:e veckan nu, snart 18:e så det borde kännas regelbundet snart.

Skål för sommar och tårtor!
  • Mamsie
    gabby skrev 2010-07-13 16:08:06 följande:
    Mamsie, vad härligt det låter med sprattel i magen och snart är du i vecka 18, innan du hinner blinka så har du ett litet knyte i armen. Glad 
    Väntar själv på ÄL, det har kommit ett svagt streck men vill inte ge fullt utslag, värmen eller kroppen som fått spel.
    Lite skumt. Hoppas ju att kunna jobba vidare på våra bebbe planer, får nöja mig med att öva så länge Flört
    Den ägglossningen som Lillebror blev till på visade bara svagt på teststickan!
    Jag misstänker att de där teststickorna inte är hela sanningen...

Så det är bara att tuta o köra i alla fall
  • Mamsie

Gomårrån!
    Vaknade för en timme sen - och jag som har sovmorgon... Ingen idé att ligga kvar och vända o vrida sig heller så det var lika bra att kliva upp och passa på att hämta hem lite från nätet när man ändå är hemma med snabba-linan ett dygn

Kom hem från stugan igår och åker tillbaka till vårt "paradis på jorden" i eftermiddag igen
    Passar på att tvätta, och fixa smått o gott.

gabby, under min sista menscykel käkade jag rosenrot och L-Argiplex. Äl kom lite tidigare (den brukar ligga sent) och jag var osäker på om jag haft äl överhuvudtaget eftersom jag saknade snigelspåren och stickan visade så svagt
    Jag fattar ingenting men klappar gladeligen den växande (den gigantiska) magen och bara leeeeer

BÅsaK, jag förstår precis varför morgonmjölkningen är att föredra.
    Hur länge ska du orka mjölka (vilken v är du i?).

gemigsinnesro,
    jag mår också tjyvens emellanåt... För min del så tror jag att värmen ställt till det med lust  (avsaknad av -) på mat o vätska så att det blir obalans.

Tesked,
    gött att du gillar praktiken

Anetha, så skönt att UL var ok.
    Vår lillkorv ska UL-kollas på tisdag. Hoppas hjärtkamrar, njurar och hjärna är där/som de ska!
    Men oddsen är goda a för att korven/han mår bra och har en chans även utanför magen

MrsMcC skrev 2010-07-14 17:41:46 följande:
    Så sitter man här, vågar nästan inte skriva men tar mod till mig ändå. Att ge röst åt den där lilla lilla förhoppningen kanske tar kål på den, tänker man. Chansen är liksom så försvinnande liten...

Sofia, heter jag, och jag är inte ny här men jag har aldrig varit särskilt aktiv i forumen. Nyss fyllda 40 (sedan tre veckor), gift, inga barn (men ett par försök i rockärmen)... Genomgick en Gastric Bypass-operation för 18 månader sedan och nu känner maken och jag att vi vågar göra ett sista ryck för att kanske bli föräldrar.

30 juni sade kalender och sekret att det var läge, helhjärtat men tämligen futilt försök gjordes och ingen av oss räknar med att vi lyckats, men jag är två dagar över tiden och normalt kan jag ställa klockan efter min mens. Så, vi får se... vågar inte ens gå och köpa test för att inte junxa det hela.

:) 
    WOW! Hoppas hoppas det tagit sig! Varmt välkommen hit
    bojji07 skrev 2010-07-14 22:01:06 följande:
    Jag hoppas att det går en gång till för mig ....
    Ja, det vore ju kul... annars får du väl ta till div hjälpmedel och p-rullar Tungan ute
    (massuppfittar med flit )

Nu ska jag försöka sova en stund till. Håll tummarna!

Sedan är det Bilbesiktningen, lite shopping & Biltema och "Varning för barn-skyltar" som gäller!
    Fick även tips om att sätta upp vägbulor i form av en kabel och brädor tvärs över vägen (ja, man kan väl ha ett elverk i skogen? ), stoppa upp gamla barnkläder till en "docka" vid vägkanten, sätta upp blomsterkrukor som farthinder (kostar för mycket..).
    Nån som har andra tips för att sakta ner farten utanför stugan utan att det kostar skjortan?
    Tillstånd från grannarna är inga problem eftersom de äger marken

Ha en l☼vely dag! ♥
  • Mamsie
    Hej Flickor!

MrsMcC,
    synd... Men å andra sidan skönt att mensen är regelbunden fortfarande
    'always look at the bright side...'

glimman2010,
    jag får inte upp låten på sidan, men tårarna började bränna av att bara läsa texten
    Snacka om gravidhormonig!
    NU fick jag upp låten...  'buääääh' Gråter
    Jag fick hem "kärleks sånger för ett barn 2010  2 cd" och det finns en hel del (gråtvänliga) pärlor där!

Primrose 45 år, 2:a barnet BF 20110322, 3 MF -06/-07
    WOW! Gamla kossor kan Tungan ute  Grattis till  Plus.
  • Mamsie

Åh, just det ja...
      Läkaren på Spec-MVC ringde igår. Vi tog cytologprov sist.
    Jag har cellförändringar ! Förvånad.
    Men det känns som att jag kan ta det lugnt i avvaktan på vad de säger om provet på Sahlgrenska (läkaren har skickat dit det för analys).
      Jag känner inte till någon som dött av det, men har hört om några som haft cellförändringar och sen har det inte varit mycket mer med det än uppföljning och ibland har de tagit lite av cervix.

Vad tror ni? Borde jag oroa mig eller kan jag fortsätta ta det lugnt?
    Hur påverkas det av graviditeten och hur påverkas graviditeten av det?

Sökte och hittade det här www.oc.gu.se:16080/gyn/cell.html
    "  Cellförändringar kan ibland vara förstadier till cancer på livmoderhalsen, men kan också vara tecken på en tillfällig virusinfektion.
       Varje år får cirka 450 kvinnor i Sverige livmoderhalscancer, medan betydligt fler,
    cirka 30 000 kvinnor, får besked om att de har cellförändringar. "

Jag tycker det låter betryggande men vill väldigt gärna höra vad ni erfara kvinntimmer har för erfarenheter

• Mamsie
    Primrose,
    Pravidel ?? Varför?
    Progesteron och Trombyl kan jag kanske hänga med på...

Cytologprov under graviditet,
    Eftersom min läkare på sjukan är en riktigt gammal räv med fötterna på jorden och huvudet i modern vetenskap så har jag fullt förtroende för honom. Men jag ska för nyfikenhetens skull fråga honom varför han tar prov på gravida när andra avråder?

Nu ska jag steka pannkakor utan mjölk, ägg eller vete/havre/korn/råg.
    Sug på den ni
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5