nymåne skrev 2010-08-19 21:53:48 följande:
Läkaren sa också att jag har flera ess i rockärmen:
För det första har jag nyligen fött barn. Det visar att min fertilitet - trots de dåliga hormonvärdena - åtminstone tills helt nyligen varit att lita på. För det andra är det viktigare i min ålder att se till FSH än AMH. Så om mitt klimakteriella AMH ger nedslående prognoser, så har jag i alla fall mitt (i hans ögon) endast halvtaskiga FSH att glädjas åt. Ja, det var fler positiva saker han sa. Och fler nedslående saker också, för den delen. Hur som helst - jag kan känna förtroende för honom - han är en av USAs främste fertilitetsexperter.
Wohoo!!!! Vad kul! Känner på mig att du kommer att lyckas, jag tror du är tillräckligt envis.
Själv känner jag mig som en urlakad trasa idag. Har varit på ultraljud och kollat nackspalt mm, allt ser jättebra ut. Dessvärre tar det 10 dagar att få svar på blodprovet. Fostervattenprov baserat på ålder har de slutat med i Frankrike (anses omodernt), nu endast baserat på resultat från UL+blodprov. Frankrike har Europas lägsta födelsetal vad gäller Downs så man får väl lita på dem.
Hursom, det är inte lätt att vara över 40, barnlös och vänta sitt första barn. Först är man nervös de första 12 veckorna, nu ska man oroa sig för trisomi, sen kommer säkerligen andra saker.
Det är säkert nervöst om man har barn sen tidigare men det känns som om allt hänger på en så skör tråd och att man när som helst riskerar att slungas tillbaka till "barnlöshetsträsket". Skitjobbigt är det. Familj, vänner, sambo - alla är jätteglada och ser så mycket fram emot det här. Jag är den enda som inte vågat börja glädja mig än. OK, nu är det färdiggnällt för idag. Kram på er alla!