• milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html

Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • esther123

Godmorgon alla!
    Hopp: Vad skönt att din syster bara har en inflammation i bröstet!
    Faktum är att jag har det med. När jag gjorde skiktröntgen i december för att i första hand få en bättre bild av knölen i lungan, så såg man knölen i bröstet. Den sitter ut på ena sidan av bröstet. Jag har faktiskt inte varit orolig för den eftersom jag har gjort två mammografier på 1,5 för säkerhets skull. Men nu i början på januari fick jag göra en punktion/provtagning. De måste ha slarvat med rengöringen för det blev inflammerat. I fredags fick jag åka in till Södersjukhuset och en kirurg skar ut var... Jag har inte nämnt detta för nästan någon, för att jag tycker att det i sammanhanget var en mindre sak. Jag ja, närapå skäms lite över alla besvär jag dras med. När jag nu ändå är i gång kan jag ju toppa det med att jag faktiskt var på SÖS även förra fredagen i nio timmar. Förmiddagen var jag på allergimottagningen för en planerad provokation med ASA (acetylsalicylsyra). Lagom till att de skulle stänga sin dagmottagning, så blev det fullt påslag. Och jag skickades ned till aktuen. Adrenalin och kortisonet fick efter många timmar bort alla prickarna... Men tro nu inte att jag bara är på sjukhus eller bara tänker på den kommande undersökningen. Jag har haft fullt upp och gör trevliga saker, som att simma, läsa, träffa mycket vänner.

• milk and honey

===HOPPAS PÅ PLUS ===

Happiness 39 å, 1barn (+2 bonus). 1 MA, Mens 14/1, äl 25-26/1,7-8/2
    WEC018 42 år 2 barn 1 ma, Mens 11/1 ÄL ca 25-27/1, BIM 8-10/2
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. ÄL 25/1. BIM 8/2. Försök 2 efter MF i november
    Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 15/1, 28/1, BIM 11/2
    Tjatte, 38 år, 2 barn, 3 MA, mens 15/1, ÄL 28/1, BIM 11/2
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 14/1 äl 29/1 BIM 13/2 försök nr 16
    Anyah 41 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 16/1, äl 30/1, BIM 13/2. Försök 5
    Anna65, 44 år, 2 barn i livet, 1 barn i himlen, Mens 20/1, ÄL 3/2, BIM 17/2
    Amoremio, 45 år 2 barn, 2 MA, mens 21/1, äl 3/2, BIM 17/2. Försök 7 efter MA
    Mamsie, 45 år. 3 levande, 1 df. | Mens 25/1.
    ChippiChoppi 43 år 2 barn, väntar på att mensen ska komma tillbaks...

{#lang_emotions_gravid}=== ÄR GRAVIDA ===

Eriam, 40 år, BF 12/2 (3:e DI-försöket, 2:a barnet) - V.39 (troligtvis en pojke till)
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3 ( tredje försöket, 4 barnet) -V. 36
    Smytt, 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)- V.31
    NicholasMamma, 40 år, BF 13/4 (andra barnet) - v.30 (väntar en flicka enl. K-ul)
    Loppan, 40 år, BF 25/4 - v.28
    Hopp i livet, 38 år, BF 25/4 (femte försöket, 3:e pojken) - v. 29
    Floppan67, 42 år, BF 29/4 (sjunde försöket efter MA, 3:e barnet) - v.28 (pojke)
    Milk 40 år BF 2/5 4:e barnet (försök nr 15 efter ma) - v 28
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 23
    Pia69, 40 år BF 18/5 (5:e ivf, efter över 6 års försök-inga barn sedan tidigare) v.21
    Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 20
    Talamod, 44 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v23
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Dynah, 39 år, 3 flickor, vecka 9 BF 27/8-10
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, BF 100814 (en hoppsan)

{#lang_emotions_baby}=== FÖDDA ===

Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 43 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010

• milk and honey

Hallå hallå.. Ny vecka för mig oxå, fattar inte vad tiden tar vägen

Hur mår ni Brådis, Pia och Golden? Ni har inte uppdaterat er på länge...

Hopp: Underbara nyheter för din syster

Mallon : Varmt välkommen hit

Ester: Vad skönt att du har fullt upp att göra roliga saker oxå

Happiness: Jag hoppas för dig.. Drömmar är knepiga, jag drömmer extremt konstiga drömmar nuförtiden och vaknar och undrar ofta vad kroppen håller på med

Mamsie: Kan inte du föra över lite morgonpigghet åt mig, vete sjutton hur de ska gå när lilla plupp tittar ut, äsch kroppen ställer väl in sig..

Eriam: Jisses vad tiden rusar, men varför har du skrivit troligtvis en pojke till? nyfiken bara

Hemulan
    : vad fint du svamlar

Dynah:Kanske dax att be om hjälp mot ditt illamående.. så där kan du ju inte ha det.. kram

Själv växer jag och frodas, plupp far runt som en virvelvind i magen och maken skrattar gott åt mig på kvällarna när h*n får in en fullträff och jag hoppar högt i soffan Igår fick jag nog mig en vass armbåge för jäklar vad de gjorde ont.. Den är nästan alltid vaken, verkar ha hur mycket energi som helst, som jag sagt tidigare, en riktig duracellbebis.. antingen fortsätter den så när den tittar ut eller så är den totalt uttröttad och sover sig igenom första månaderna Den som lever får se..

• Dynah
    milk and honey skrev 2010-02-01 09:37:47 följande:
    Hallå hallå.. Ny vecka för mig oxå, fattar inte vad tiden tar vägen Hur mår ni Brådis, Pia och Golden? Ni har inte uppdaterat er på länge... Hopp: Underbara nyheter för din syster Mallon : Varmt välkommen hit Ester: Vad skönt att du har fullt upp att göra roliga saker oxå Happiness: Jag hoppas för dig.. Drömmar är knepiga, jag drömmer extremt konstiga drömmar nuförtiden och vaknar och undrar ofta vad kroppen håller på med Mamsie: Kan inte du föra över lite morgonpigghet åt mig, vete sjutton hur de ska gå när lilla plupp tittar ut, äsch kroppen ställer väl in sig..Eriam: Jisses vad tiden rusar, men varför har du skrivit troligtvis en pojke till? nyfiken bara Hemulan: vad fint du svamlar Dynah:Kanske dax att be om hjälp mot ditt illamående.. så där kan du ju inte ha det.. kramSjälv växer jag och frodas, plupp far runt som en virvelvind i magen och maken skrattar gott åt mig på kvällarna när h*n får in en fullträff och jag hoppar högt i soffan Igår fick jag nog mig en vass armbåge för jäklar vad de gjorde ont.. Den är nästan alltid vaken, verkar ha hur mycket energi som helst, som jag sagt tidigare, en riktig duracellbebis.. antingen fortsätter den så när den tittar ut eller så är den totalt uttröttad och sover sig igenom första månaderna Den som lever får se..
    Åh, så härligt! Längtar dit...när man har STOR mage och det sparkas och knuffas...

Jag har naturligtvis bett om hjälp för mitt illamående, fått recept på öhum...vad det nu hette, men biverkningarna är trötthet och jag tror inte man får köra bil på dem...så är jag oxå skit-harig vad det gäller läkemedel och graviditet...jag försöker stå ut ett tag till...
    Än så länge har jag ju faktiskt inte ens kräks...fast det är nära typ hela tiden.
  • talamod

hej alla,

när jag inte varit innne har ni skrivit kmvis!

Hopp: sååå skönt att din syster "bara" har inflammation. Tack och lov
    Mallon: välkommen hit, dett är rätt ställe om man har huvut kallt och hjärtat varmt. Här får man va sig själv. Och som flera säkert sagt i vår ålder har ju livet börja hinna ikapp och alla har vi vår beskärda del att dela med oss av.
    Dynah: jag lider med dig, vet ju som sagt precis vad det handlar om. Jag vågad einte heller ta hjälp av piller, men i nu efterhand tänker jag att det hade nog varit klokt. För att må illa i 9 månader  som jag har gjort är för j*vligt. Och du har ju andra att tänka på oxå. Och det kan man inte när man mår som du gör.
    Ester: kramar till dig.

Och ni andra: kram ni som behöver!

♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • talamod

Bossan: Välkommen. Du o jag är lite lika. Jag har 4 barn (två av varje sort, se i sign för ålder) väntar nu mitt 5:e med min nya Kärlek. Fyller 45 snart så du är ju ung ännu{#lang_emotions_wink}. Välkommern hit!

• talamod
    BellyBandit skrev 2010-01-29 16:41:04 följande:
    Hej internetvännerjag checkar ut ett taghar hamnat i en djup depression efter missfallet och bara gråter och gråter...jag var hos doktorn idag och hon skällde ut min man som har skuldbelagt mig med en massa grejer som jag inte har med att göra för han inte har sörjt klart missfallet... inte han heller... jag orkar inte gå in på allt...vi har också TOTALT SKAFFA BARN FÖRBUD just nu då jag e så ledsen... doktors orders...de e så allvarligt att jag får hembesök av henne och jag genomgår en fruktansvärd kris...kommer kika in då och då...skaffar barn planerna finns där men jag e inte okej...bara så ledsen
    Belly,
    klart du ska ta hand om dig och läka själen. Jag vet jag hade ju en depression i somras och tar man inte hand om den så kan man bli MYCKET sjuk. LÄNGE. Tänk på dig och dina barn du ska hålla länge till. kram till er.
  • talamod
    annbom skrev 2010-01-29 23:05:10 följande:
    Jag grabbar tag i alla kramar jag kan få. Livet har om igen tagit fel vändning. Små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer. Känns inte som om jag orkar så mycket mer just nu....
    Vet ju inte vad som händer, men klart att du får en massa styrkekramar!
  • Teskedsmamman
    Dynah skrev 2010-02-01 07:34:40 följande:
    Igår tilltog illamåendet för mig... vet lixom inte vart jag ska ta vägen riktigt...Hittade i alla fall kallelsen till MKP på onsdag......är under isen...
    Naeh! Stackare!!! Det är ju så vidrigt att må så dåligt *klappar om*
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5