Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Teskedsmamman skrev 2010-02-23 18:20:47 följande:
    Uscha ja... maken har en dotter som är 12 och en son som är 14, jag kom in i bilden för 9 år sedan och jag kan säga att relationen med dottern är långt ifrån gnisselfri, det är dock bättre nu än innan. Jag har fått bett, slag, blivit kallad jävla kärring, blivit utstirrad vid matbordet, fått höra lögner som kom via mamman (eller vem som nu hittade på dem) som bonusdottern skulle ha sagt, hon gör grimaser bakom ryggen på sin pappa osv... till slut sa jag stopp, och slutar täcka upp för henne... och så undrar hon varför jag är arg och besviken på henne?!
    Så himla konstigt...tycker jag ändå. Du är snäll mot henne och hon svarar med att göra så. Jag fattar verkligen inte? Vad är det dom vill uppnå liksom? Visa att dom har makt och få uppmärksamhet antagligen. Men det måste ju finnas bra många mer positiva sätt att få uppmärksamhet på...och du skriver att detta har hållt på så många år och först nu börjar bli bättre. jaha säger jag bara då vet jag vad jag har att vänta dom närmsta åren{#lang_emotions_djavulsk}
  • Happiness
    Charlotta66 skrev 2010-02-24 08:37:12 följande:
    - 25 och sol, nu måste det bli lite varmare snart! Vet ni, jag tycker att jag har tappat mina gravsymtom Undrar om det är normalt eller om det är så att detta har stannat av? B-m har tel tid lite senare idag, skulle vilja kolla upp det. Gruvar mig för att ringa och gå dit för att kolla
    Ring absolut! Du ska inte gå runt och vara orolig. kan du inte boka in ett VUL så snabbt som möjligt? Kommer inte riktigt ihåg vilken vecka du är i..för mig det var 6+något och jag har för mig att dom kan t o m se hjärtljud då. Kramar tjejen!
  • Happiness

Idag är sonen med mormor,morfar och kusiner och åker slalom i Ulricehamn. Slalom och slalom....han åker rakt ner. Hoppas inte jag får hem en son i gips. Orolig mamma? Ja mycket..Höna. Suck han börjar kanske bli stor min lille bebis. Men men det var ju bara några dagar sen vi var i fjällen så han har ju  kvar åkningen i benen. Fösrökte förklara för min far vilken nivå han är på...men det ville han absolut inte lyssna på. Det här skulle gå så bra. Hmmmm...Dom är 66 år och ska hinna se efter 3 barn. 6+7+8 i en slalom backe. Nog för att min far är ett ess i backen men ändå., han börjar bli till åren men totalvägrar att inse det. Haha vilken gubbe!{#lang_emotions_laughing}

• Happiness

Xanni:

Tråkigt att läsa det med mannen. Varför ska man behöva skrika för att bli hörd? Är man osynlig? Själv la jag ner det där med vuxentid i början. Kände som om det också blev ett "krav". Orkade helt enkelt inte. Tycker du är fantastisk som tänker söka hjälp. Är det någon form av samtal du tänkt dig? Typ BVC-psykolog? Eller är det praktisk hjälp? Det låter jätte bra tycker jag. Lätt att bli fartblind när man står upp i det och lätt att glömma av att man kan ta hjälp av andra. Kramar till dig!!{#lang_emotions_flower}

• Happiness

Mamsie. Kan inte du vara stöd person åt mig i Stresshanteringen :skulle behöva massor av stöd. Känner mig helt sönder stressad{#lang_emotions_laughing}Hur mycket tar du??? Dyr antar jag efter som du är säkert lika ambitiös i det som du är i allt annat{#lang_emotions_wink}

• Happiness
    milk and honey skrev 2010-02-24 14:15:35 följande:
    tack för tummarna Nä luta sig för länge går ju inte då blir de stopp, idag har jag känt de som jag skulle ha astma Hänga mot armstödet funkar, och ligga på sidan med kudde mellan benen och under magen.. Måste ha en lång unge i magen för jag har dessutom magen ner i knät och upp under revbena.. så om den sjunker hamnar den väl i mina knäveck Pratade nyss med en kompis som hade pratat med någon spådam .. viken sida sparkar din grabb på höger eller vänster? Höger tyder på pojke och hon har ALDRIG fel som hon sa .. då får i alla fall jag en son till Åhhh.. jag är sååå nyfiken vad som döljer sig därinne, längtar efter att få sätta på alla fina kläder jag köpt och lägga pluttan i vagnen ska bli sååå mysigt
    Är inte det minsta avis...*ljuger så hästarna travar*{#lang_emotions_wink}
  • Happiness

Esther_ Vilka goda nyheter! Att du orkar skriva är ju stort. Hoppas att du inte kommer ha så ont. Kramar till dig{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5