Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Jahopp.... Nu kom minstingen ner med blåsor på fötterna, gissar på höstblådor, får se hur han ser ut i munnen imorgon för han hade ont där nu....

Nu ska jag göra en macka eller två till Lillebror och sedan gå och lägga mig, hoppas han somnar om snart igen för nu gympar han

3 killar & pojke 4 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    mariatösen skrev 2010-08-09 01:10:10 följande:
    Lilla vän, du ska sova så här dax! Lät gott med mackor! Jag behöver äta med jämna mellanrum. Mår illa annars. Och du behöver ladda. FL snart!
    Lillkillen kom ner och var förtvivlad, han hade ont.... han har åkt på höstblåsor här... men utöver det har jag världens mest taskiga dygnsrytm

---------------------------------------------

Här är en som inte blir gravid om man inte prickar in ägglossningen exakt, det räcker att jag har ägglossning på kvällen och att vi haft sex samma morgon för att det ska skita sig.... Hur jag kunde missa sist att jag hade ägglossning begriper jag inte för jag brukar ha jätteont... men det var först efteråt som jag började ana oråd när jag fick ont då istället

-----------------------------------------------
    gemigsinnesro skrev 2010-08-09 10:46:12 följande:
    Måste bara göra dagens egoinlägg men blev så glad när jag läste min 16-åriga dotters blogg:
    Ibland är de ju så gulliga så man knappt vet var man ska ta vägen :)
    Så sött!!!!!

----------------------------------------------

Natten har varit lugn..... nu är jag ensam med ungarna till 3-tiden inatt när maken kommer hem från jobbet....
    3 killar & pojke 3 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    gemigsinnesro skrev 2010-08-09 21:47:12 följande:
    Hej allihop! Rul:et gick bara bra. Krabaten har växt som den skulle och har allt man behöver ha för att överleva :). Anledningen till att jag inte känt sparkar och buffar än var att den låg djupt inne i magen samt att moderkakan är placerad i framkant. Så lycklig jag känner mig just nu :)
    *yey* så skönt!!!
    3 killar & pojke 3 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    mariatösen skrev 2010-08-11 12:02:54 följande:
    Gjorde VUL för en timme sedan. Dom letade och letade och sa ingenting. Efter 5 minuter frågade dom om vi ville titta. Hon visade att det var 13 mm långt med såg inget hjärta picka, så allt tydde på ett kommande missfall....Gråter. Var i vecka 6+3.
    Fick remiss till SÖS för nytt VUL och förmodlingen skrapning nästa vecka då.
    Slapp man ta beslutet kanske... Men fan va ont det gör i en, all denna längtan jag hade inom mig för några år sedan, bara vällde upp!
    Men men.... det är inte alltid man ser hjärta i 6+3... och 13 mm, allting låter ju helt normalt juh! Hjärtat börjar slå någon gång i v 6+x....
    3 killar & pojke 2 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    talamod skrev 2010-08-12 16:08:58 följande:
    Kollar snabbt, inget från Tesked?
    Nä, jag har inte haft lust att sätta på datorn idag bara...

-----------------------------------------

Jag har världens pissedag!
    Skulle varit på sjukhuset med mellankillen på återbesök men bilen vägrar starta, hemma och på dagis går bra för där finns nedförsbackar så jag kan rulla igång, men jag fick ändå putta igång en 2,5 tons buss själv.
    På sjukhuset finns det ordentliga backar att parkera i men då har man osvikligen parkeringsböter eller en bortforslad bil. Dessutom fick jag en utskällning för att jag ringde och avbeställde tiden 5 min innan...
    Inte nog med det så ska alla fråga om jag inte är på förlossningen, kärringen på dagis är så plump så där har jag inte det minsta problem att ignorera.
    Pappa och hanfru frågade om det kommit bebis än (sms) varpå jag svarade att Nä, då hade vi hört av oss, och hoppas på att de fattar att lämna mig ifred....

Dessutom har jag dragits med sammandragningar, hela dagen, efter att ha stressat, puttat buss och fått tampas med frågvisa människor....
    3 killar & pojke 1 dag till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    glimman2012 skrev 2010-08-12 22:29:01 följande:
    Fin mage tesked!!
    båsak jag har legat över den övre övre kurvan med både två sista, Alma var mycket mindre än vi trodde både BM och jag trodde hon skulle väga runt 4 kg men vi fick en prinsessa på 3 kg så man har ingen aning hur dessa SF mått slår.
    Och magen ovan ligger på stadiga 35 cm... faktiskt inte den största jag har haft...
    3 killar & pojke Bf idag - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman

Nähä! Lillebror har väl vilat ihop krafter till förlossningen för han har varit väldigt lugn i magen, hickar för tillfället... Klarar väl inte av ostbågarna antar jag Själv har jag precis sovit ett par timmar på soffan och det gjorde jag förut idag också.... är helt obeskrivligt trött...

3 killar & pojke BF+1 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5