Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Alicia 72 skrev 2010-08-02 18:06:14 följande:
    Tack för tummar och tår men jag har vetat hela tiden. Och idag tror jag att precis allt som skulle ut kom ut på en enda gång. Så nu hoppas jag bara på en snabbare återhämtning än förra gången då jag blödde/småblödde i 1,5 månad...

Alicia
    Isch... du fick inga sammandragande tabletter? Iaf, hoppas på snabb återhämtning för dig nu!!!
    3 killar & pojke 10 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-08-02 19:53:08 följande:
    Förlåt - glömde! Han kom 21:e och var beräknad 25:e enligt ultraljud. Så 4 dagar tidigare.

Då tippar vi på att er lillebror kommer 20/8 och vår lillebror på julafton?
    Ungefär, låter väl mest troligt... 2 ungar på raken som kommer 3-4 dagar tidigt.... Fast underligare saker har hänt Vi kan gärna byta. Er kommer en vecka för sent och vår 3-4 dagar för tidigt 
  • Teskedsmamman
    talamod skrev 2010-08-02 21:04:21 följande:
    fast en efterlängtad skrutt kommer väl aldrig "för sent" =D Eller hur Solig
    Bätttre sent än aldrig kanske som sagt, jag ställde in mig på den 20:e för någonstans finns en känsla att jag går över, då kan jag lika gärna sikta på det... fast iofs sa känslan mig att det var en flicka också... men iofs kan BM ha fel
  • Teskedsmamman
    Mamsie: Som jag garvade åt ditt inlägg

En natt till utan sammandragningar eller annat som skulle kunna varsla om förlossning *kollar, jodå, rättstavat* De senaste veckorna har jag märkt en rolig sak, om min mage kurrar eller på annat sätt för oväsen (pratig mage) så studsar lillebror till, snacka om att bli skrämd
    Och ibland gör han jättekonstiga skutt, ungefär som om det är trångt och han försöker göra mer plats genom att sprätta ut med armar och ben... Kul är det iaf

Smytt: Skönt att det fungerar bra...
  • Teskedsmamman
    VildVittra skrev 2010-08-03 13:45:47 följande:
    Har gått med facebook tillslut...det finns en +40 grupp där med va?
    Hur hittar jag er där?
    uppe i sökrutan kan du skriva "Runt 40 i bebisverkstan", så hittar du gruppen och där finns de flesta med som medlemmar och så hittar du oss den vägen
    3 killar & pojke 9 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Bellini2 skrev 2010-08-03 15:02:57 följande:
    Mamsie, jag såg vad du skrivit om våra åldrar här i den andra tråden Ont om... Jag är ju äldst med 48 år. Slå det den som kan!
    Ge mig 8 år så ska jag slå det
  • Teskedsmamman
    Bellini2 skrev 2010-08-03 15:49:41 följande:
    Teskedsmamman: Okay, you're on!
    Fast då tänker jag INTE skaffa barn så jag har nog redan förlorat tror jag
  • Teskedsmamman
    mariatösen skrev 2010-08-04 11:20:28 följande:
    Varför går Hcg upp om där inte finns ett foster? Det förstår jag inte....?
    Ofostriga graviditeter fungerar så där, de uppför sig som friska graviditeter och de flesta har symtom och har helt normal hcg-halt men inget foster... Jag har haft 2 sådana missfall...
    Fast SJÄLVKLART hoppas jag att Primrose får se ett litet hjärta picka nästa gång!!!!!
    -------------------------------------

Tinalill: Jag måste efterfråga, det är ingenting som görs på rutin här... men de är inte tjuriga att göra tidiga ul heller, om man bara vill se hjärtat så fungerar vanligt ul från vecka 8 ungefär, och vid ett sådant ul är ju det viktigaste att se hjärtat...
    ------------------------------------

Melou: Häftigt!!! Och grattis!!!!
    -------------------------------------

Mamsie: Det räcker med en hockeyfemma eller volleybollag också Nä folk frågar om vi ska ha ett helt fotbollslag, brukar vi säga, nä, vi har en hockeyfemma eller en hel laguppställning i volleyboll PLUS avbytare! Då brukar de tystna
    ---------------------------------------

Idag har jag (8 dagar till BF) och en kompis (v24) varit på GeKås och jag har handlat det sista, bindor, trosskydd, amningsbehå (de hade kvar de supersköna från förra amningen), amningsskydd osv... imorgon ska jag och sönerna packa beis väska och mina väska...
    3 killar & pojke 8 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-08-04 23:09:29 följande:
    Tesked, det ÄR kul att få tyst på folk

Ullared... me L♥ves Ullared!
    Särskilt nu efter utbyggnaden
    3 killar & pojke 8 dagar till BF - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5