Mamsie skrev 2010-02-04 16:10:09 följande:
Ang morgon- : ->
bit.ly/min_blogg Tesked, Max ska få körtel bakom näsan bortskrapad och mandlarna ska halveras. Bara Tarmbiopsi ville läkaren göra för 2 år sedan då hon misstänkte celiaki, men jag hade en annan åsikt och stred för en allergiutredning istället. Vid allergiutredningen kom vi fram till att han inte bara är allergisk mot mjölk, ägg & soja, utan även mot vete, havre, korn och råg! Fan vad jag grät vid beskedet, men det betydde att en diagnos på celiaki inte hade hjälpt honom i alla fall. 1-0 till mamma vs läkaren. Förresten blev det många poäng till mamma mot den barnläkaren innan vi kom till allergologen och sonen fick rätt vård till slut
Körteln är polyp
Men iaf... jag har tagit strid mot läkare flera gånger... det står säkert i ungarnas journaler"beware of bitchin' mother"
När äldsta sonen var kass i magen och kräktes konstigt så krävde jag till slut laktosutredning, mamma hade rätt...
När mellansonen hade problem med öronen krävde jag utredning på hörseln OCH hans snarkningar, mamma hade rätt IGEN!
2 mån senare fick vi celiakiutredning rätt smidigt, trots ett de bara kunde påvisa inflammation i tarmen så kom jag och läkaren överens om att testa glutenfritt (han har en halvstorebror som har celiaki), tack och lov har vi fått en bra läkare
hon är helt på mitt spår och han fick dignosen fläckvis celiaki. Nu förra veckan satte hon punkt för utredningen och han kvarstår med fläckvis celiaki.
Samma kille hade problem med lungorna vid 6 mån ålder och till slut fick jag kräva en utredning, resultat; förkylningsastma...
Lillkillen har knasig mage men förutom hans laktosintolerans (som alla 5 i familjen har diagnos på) så har han fina värden på allt... så nu kan jag inte kräva fler utredningar, allt är utrett 2 ggr... men det känns inte normalt att en 2½-åring ska behöva gå på semper magdroppar....