Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Smytt skrev 2010-05-09 23:09:03 följande:
    Ja, oddsen för att man skall träffa en tråd-kompis sådär bara kan ju inte vara allt för stora. Vi är bara vänner till konfirmandfamiljen rätt o slätt, barnen har gått på dagis tillsammans å lite sånt så på den vägen är det. Lång - tja, 178 eller så, fast jag fubbade lite oxå  å stod ett trappsteg över dig Jag fick ju ett litet försprång med igenkännandet eftersom jag såg dig redan i kyrkan då konfirmandens bonuspappa pekade ut dig som bonusmamman Det i kombination med din FB status från igårkväll + att du är dig lik på bilden gjorde att hjärncellerna började jobba men det tog ändå ett tag innan poletten ramlade ner Kul sammanträffande iaf, och roligt att se "familjen tesked" IRL   STORA GRATTISKRAMEN TILL BRÅDIS.
    Kan bara hålla med att det var kul

Jag brukar ha en hoodtröja som det står Teskedsmamman på ryggen med stora bokstäver, för jag har fått många trådkompisar som säger att de "tror" de såg mig någonstans... men inte vågat fråga Men den passar inte längre av någon orsak
    3 killar & pojke v27 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Teskedsmamman
    talamod skrev 2010-05-10 11:15:26 följande:
    Är världen liten eller? Har ni träffats förr? Ellermenar du att du att det är från tråden som ni kände igen varnadra.
    Har aldrig träffats i verkligheten förut pga en massa saker som gör att vi helst håller oss på vår sida landet, från biomamman sett 

Utan det var från tråden....
  • Teskedsmamman
    Smytt skrev 2010-05-10 16:56:43 följande:
    Nej, vi har inte träffats tidigare, hade ingen aning om att Tesked var bonusmamma till konfirmanden, tanken har öh inte slagit mig... visste iofs att de hade flera bonussyskon hos pappa och att det var ytterligare en liten på g och att pappan med ny familj bodde i Halmstadskroken nånstans, men inte i min vildaste att jag ens funderat över att det skulle vara ngn härifrån tråden. Visst är världen bra liten. Avstår dock från att kommentera relationen mellan biomammans familj o familjen tesked. Eftersom jag själv är begåvad med två bonusar så vet jag ju av egen erfarenhet att relationen mellan två familjer som skall enas om samma barn kan vara svåra att hålla på en bra nivå - särskillt när det även kommer nya syskon i bilden. Numer är mina bonusar ganska stora och det flyter på rätt bra, men det har inte alltid varit gnisselfritt kan jag ju säga. :-P
    Det som är skönast är att allt fungerar för det mesta smärtfritt nu för tiden och jag har inte ens tänkt tanken att du ska ta ställning öht åt det hållet Ni har er relation och vi har vår...

Men bonusfamiljer fungerar väl periodvis smidigt/inte alls i de flesta fall kan jag tänka mig... generellt sett
  • Teskedsmamman

Hur man blir gravid... eller hur man föder sina barn är inte relevant i den här tråden Tom "leverans via adoptionbyrå" känns som ett sätt man kanske skulle kunna få barn i den här tråden...

--------------------

Jag har inte mött någon som har blivit chockad ännu... men det kanske beror på att alla mina barn har kommit de senaste 6 åren? De flesta utav våra närmaste kompisar blev inte ens förvånade när vi sa att vi skulle ha en till. De visste tydligen saker som vi inte visste

• Teskedsmamman
    stjärnklar skrev 2010-05-11 13:04:24 följande:
    Hej!Har frågor ang ÄL test. Jag är på CD 15 och fick positivt på stickan igår. Testade med ClearBlue imorse och fick neg! Testade igen sticka vid lunch och positivt igen! Fattar nada...Brukar alltid använda clearblue och morgonurin, lugnaste tiden på dygnet har fått positivt varje månad sedan start dvs 10 ggr med varierande  cykellängd på 14-16 dagar tom 21 dagar 2 ggr. Tilläggas kan att jag alltid varit oregelbunden så det är inget nytt. Någon som vet varför CB ger neg och stickor från billigtest positivt????
    Man ska ju helst inte testa med morgonurin, eftersom kroppen utsöndrar hormonet på morgonkvisten och då kan koncentrationen i morgonurinen bli missvisande.
    De flesta jag har hört om har haft bäst testresultat mellan 10-14 ungefär. Det blir vanligtvis 2:a kissningen på dagen

Själv har jag bara stegring mellan 11,30-13,30 en dag i månaden så det gäller att vara på hugget.

Kroppen är ju i ständig förändring så det är inte uppseendeväckande att du kanske pendlar i bästa testningstiden...
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-05-11 19:57:30 följande:
    Det var lite "gôtt" att komma dit med nollsexan efter att ha varit morsa i 19 år - de kunde inte skriva saker på min näsa! HAH! Hur var det Tesked; Mamma vet bäst?
    Givetvis!

BVC har slutat att försöka ge mig råd... jag är antagligen lite för bitchig för att de ska våga säga nåt för jag biter ifrån direkt... inte alltid en bra egenskap kan jag säga
  • Teskedsmamman

Äh, jag gnäller redan nu

Går in i vecka 28 i övermorgon, och är väl att betrakta som höggravid, fast jag har sett höggravid ut i flera veckor...

Jag är förskonad från det mesta, foglossning känner jag liiite på nätterna när jag vänder mig, ibland. Halsbrännan hålls i schack med omeprazol och jag har inte fått hemorojder!!!!

Däremot känner jag min ischias ordentligt, särskilt på vänster sida, det gör ont ca 10 cm ner i benet, men smärtan är inte så farlig, utan det är det att jag kan inte lita på benet det minsta! Det kan vara helt smärtfritt att gå men vips så viker sig benet!
    Och om jag har ont av ischiasen så viker sig benet definitivt!
    På jobbet garvar de åt mig när jag kommer hasande i korridoren och stöttar mig mot väggen, kanske ska ta med mig en krycka för säkerhets skull... är det likadant nästa vecka får jag ta kontakt med vårdcentralen eller nåt....

• Teskedsmamman
    stjärnklar skrev 2010-05-11 22:40:07 följande:
    Såg att frågan var lite fel ställd-. Jag har alltså använt 2 olika test dels clearblue digitala ÄL test o så testlagrets billiga teststickor och får olika resultat positivt på stickor o neg på CB Hur kan det komma sig???Trodde att stickor är lika pålitliga som CB´s dyra digitala???
    Öh... den kan jag inte hitta svar på faktiskt Jag har själv aldrig slängt pengar på CB och digitala, utan har bara testlagret och billiga testers stickor...

Alicia: Jösses, jag har ingen aning, kan inte ge dig nåt direkt råd....
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-05-12 06:33:52 följande:
    Tesked, skaffa dig kryckor - du har ju "lite" kvar på graviditeten och det lär knappast bli lättare   Men före det kan du be nån filma dig
    {#lang_emotions_tongue_out} Tror du va ;)

Förövrigt fick jag en chock när jag ställde mig på vågen idag! Har gått ner 4 kg, trots att jag äter frukost, fika på jobbet, lunch, fika på jobbet (jobbar man på pastorsexpeditionen så finns det alltid fika) och så mat när jag kommer hem... Antagligen är det all aktivitet som får mig att gå ner i vikt.

Just imorse låg jag på +2,1 kg sedan inskrivningen
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5