Floppan67 skrev 2010-02-11 18:12:58 följande:
Idag när jag kom hem från jobb låg det ett brev från sjukhuset, ett brev jag väntat på i två år... kallelse till operation för GBP (för min övervikt). Jag har en tid i mars och det blir ju inte lätt med en bebbe i magen... måste ringa dit imorgon och flytta försöka flytta fram tiden ett par månader. Även om jag inte kan ta den tid jag blir erbjuden nu så känns det ändå skönt att jag inte är helt bortglömd, längtar sååå efter att vara normalstor och handla kläder i normala storlekar och framför allt att jag ska orka vara med på allt, inte minst nu när det snart anländer en lillebror som kräver lite mer ork...
Jag hoppas att du nu kommer att få förtur till operationen när det passar dig efter att det lilla underverket har kommit till världen.
Jag själv har för första gången i livet träffat en dietist i dag, hon var kanon.
Innan jag blev gravid med Axel hade jag övervikt på nästan 20 kg och nu har jag ännu mer. Jag behöver gå ner i vikt eftersom jag har önskan att göra bröstförminskning (80J), landstinget betalar ifall jag går ner, hade planerat att göra operationen till hösten. Att bli gravid är självklart också målet med viktnedgången, blir jag det så blir det ett extra plus och operationen får vänta.
Jag har en lilla syster som har funderat på GBP, hon har ju många fler kg än jag extra, så jag vet att det kommer att ändra på livskvaliteten.
Nu är det ju det lilla livet i magen du ska tänka på, men skönt att du har också en GBP att se fram emot.