• Tjatte

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Skrutt74 skrev 2011-01-24 11:51:48 följande:
    Oj, kan man ta dem så också??? Det visste jag inte...
    Min gyndoktor rådde mig att ta dem i analen, just av den anledningen, så det borde inte vara fel. Håller tummarna för att VUL går bra och tänk på att bruna flytningar inte alls är ett orosmoln på samma sätt som färskt blod!
    FML
  • Tjatte

Måste bara säga: Schäfer, din profilbild är helt underbar! Önskar att jag hade en sån där perfekt mage och inte en massa extra vaddering runt bebben.

FML
  • Tjatte
    mariatösen skrev 2011-01-24 16:49:14 följande:
    Måste fråga... hade mens-värk i fredags som försvann i helgen. Idag känner jag inget, utom lite molvärk av och till mitt i tjejmagen. Skulle haft mens igår, och brukar aldrig vara sen. Kan RR ställa till det att den dröjer?
    Mensvärk behöver ju inte betyda mens! Kan ju lika gärna vara ett graviditetssymtom . Hoppas!

Hörrni, nu har min hjärna börjat tänka lite på förlossning trots allt. Man kan väl inte ignorera det ända fram till det är dags, antar jag. Här i Sthlm har vi flera förlossningskliniker att välja på, vilket ju är mycket positivt. Min BM föreslag Danderyds sjukhus och deras 12-timmars modell. Vad tror ni kloka kvinnor om detta: http://www.ds.se/Web/NormalPage____3575.aspx?
    FML
  • Tjatte
    Vi 4 skrev 2011-01-24 17:12:16 följande:
    LoveMe, uj vilken ångest jag fick av att läsa svaren till dig. Jag fattar inte hur ni orkar allihop? Vi är glada om vi får till två gånger vid äl, dagen före och samma dag, eg. är vi nog nöjda bara det blir en gång. De senaste månaderna har inte maken fått till det alls, blir så pressad av dessa försök. Jag hoppas verkligen att det ska räcka den här vändan med försök med. Jag har varit gravid 3 gånger och vi har inte fått till det mer än en eller två gånger vid äl någon av gångerna. Med andra barnet gick det vägen redan andra försöket, men med E nu senast krävdes det 6 försök. (Första gången blev ma).
    Samma här! 1-2 ggr vid ÄL var vad vi lyckades få till. Jag har kännt mig helt frigid i den här tråden ibland men tänker att det nog beror på att många här är ena riktiga pumor som har unga män. Själv har jag kvar samme gamle gubbe .
    FML
  • Tjatte
    Alicia 72 skrev 2011-01-24 17:28:49 följande:
    Oj, 12 timmar hade ju varit toppenskönt! Samtidigt måste det ju innebära att man i väldigt hög procent av förlossningarna får gå in och "lägga sig i" kroppens eget arbete? Jag personligen tror att kroppen själv är bäst på att föda barn och att man ska störa den så lite som möjligt.
    Har du fått någon uppfattning om vilka åtgärder som kan tänkas tas för att snabba på förlossningen?

Alicia
    Som jag uppfattat det tar de hål på hinnorna så fort förlossningsarbetet är etablerat för att undvika en utdragen förlossning. Om det efter 12 tim inte har gått tillräckligt långt tar man ställning till om man ska fortsätta avvakta, ge värkstimulerande eller snitta.

Själva 12-timmarsregeln är inte det som tilltalar mig mest utan att det hela tiden finns en dialog med BM och/eller läkare. När jag födde -02 så tog det 4 dygn och jag kände mig helt bortglömd. Jag hade inget med den förlossningen att göra, kände jag. Är så livrädd att hamna i den situationen igen.
    FML
  • Tjatte
    Skrutt74 skrev 2011-01-25 08:06:16 följande:
    mariatösen; Tack för att du tänker på mej! På VUL blev jag inte mycket klokare. Man såg en rund och fin hinnsäck med en liten vit prick i. Så... Nytt VUL om en vecka. Hade ju hoppats att få se mer, men med mina veckor (v 5+6) igår så sa gyn att det stämde bra. Hoppas nu att vi nästa vecka får se att den vita pricken växt och har ett pickande hjärta. Ifjol då jag hade en ofostrig graviditet så fanns ingen vit prick i hinnsäcken ens i v8. Så min man och jag försöker se det positiva i det, att nu fanns åtminstone en prick! 
    Men det var väl jättebra! Du ska se att det här kommer bli en alldeles finfin liten bebis .
    Svea68 skrev 2011-01-25 08:51:44 följande:
    Hej!

Helt ny och pinfärsk här på sidan Glad! Är 42 år, bor i Stockholm och väntar min tredje juvel i mitten av april!
    Har jag hamnat rätt då .....? Blir lite förvirrad av alla trådar, hehe...

Önskar er alla en fin dag Solig !

/Svea
    Hjärtligt välkommen till vår trevliga tråd. Grattis till kommande juvel.
    FML
  • Tjatte
    mariatösen skrev 2011-01-26 10:40:51 följande:
    M Demon E Gråter N {#emotions_dlg.djavulsk} S Skrikandes
    Skit.
    FML
  • Tjatte
    Kalaskula skrev 2011-01-26 18:18:24 följande:
    Trist Mariatösen Är det någon som har hört något från Liselitte13 har hon fått barn, det borde ju vara dax nu? Själv var jag inne på vändning igår, ville egentligen inte men träffade en jättebra läkare. Hon lät bli bricanylet och buffade bara till bebisen så hon la sig rätt. Så nu ligger hon med huvudet neråt. Vi får hoppas att hon håller sig där nu. För nu får hon gärna komma!!!! Är extremt trött på detta nu och eftersom Ingrid 07an kom i v 36 så känns det som jag går över tiden nu Välkomna ni alla nya till tråden och styrkekramar till er som kämpar.....
    Men gud så skönt att det gick så smidigt!
    FML
  • Tjatte

God morgon, damer. Vilket härligt inlägg av Happy .

Huldaskarin, jag har inte själv haft sådana blödningar men vad jag har förstått efter att ha läst i litteraturen så är det mest slumpmässigt. Blödningen uppstår när ägget fäster i slemhinnan och om en blödning uppstår beror det på att slemhinnan just vid det specifika tillfället, på just det stället är mer lättblödande. Det _borde_ alltså inte följa något mönster, men kan säkert göra det för vissa kvinnor ändå.

Själv sitter jag här och funderar på om jag inte dragit på mig en UVI. Har molvärk i korsryggen och ont på framsidan av magen. Det är bara på ena sidan så jag tror inte att det är förvärkar. Sammandragningar har jag rätt ofta nuförtiden, men de är helt smärtfria. Nej, det här känns annorlunda. Sen är det ju svårt att avgöra om jag har täta trängningar, för jag är ju kissnödig hela tiden av att en liten en tycker det är så skoj att sparka på mammas urinblåsa. Lite sveda när jag kissar har jag haft i över en vecka men inte brytt mig om, tänkt att det är svidigt vid mynningen pga ständiga svampinfektioner. Den ljuvliga baksidan av att vara gravid .

FML
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5