Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
.....kom på en annan anledning, kan ju vara att det är dyrt också
.....kom på en annan anledning, kan ju vara att det är dyrt också
oceanny: Hur går det? har du testat? Så nyfiken? Hade du inte två små pluppar. Jag plussade ju redan på RD 8 tror jag det var så du kan ju absolut testa nu.
KRAM
HAHA Nymåne du är ju helt knasig...fast på ett bra sätt .
din maskin är rikigt vetenskap det där...var det Ullared sa du?
Nymåne: Men gud då är det ju en svindyr makapär du införskaffat. Jag trodde att spåkvinnor ärvde typ maskinerna. Jag menar att det har varit din momors eller så?
Amoremio: Det är enbart för att dom vill ha mängden. Sen gör man en swim-up på mannens sperma dvs. Sperman blandas med en lösning i en glaskolv. Dom duktiga ( borde ligga runt 20 miljoner) simmar då snabbt upp tillytan och tas vara på där. Dom andra galningarna irrar runt på botten bara. Totalt värdelösa! Är det så att mannen har spermier där väldigt få simmar upp till ytan då gör man en mikroinjektion i ägget. Och då är dom ju inte totalt värdelösa längre.
man chansar inte vid en IVF och liksom bara tar hela satsen utan mannen spermier måste också vara av topp kvalité. Kvinnans ägg vet man ju dessvärre inget om. Där kan man aldrig se om det är ett bra eller dåligt ägg. Det kan man först vill själva befruktningsögonblicket..men då kan man heller inte säga att det var kvinnans dåliga ägg som gjorde att det inte blev någondelning tex. (om man nu inte vet att man tex har ärftliga kromosom avvikelser på sin sida)
ber om ursäkt för den BEDRÖVLIGA svenskan idag...fattar inte vad som flugit i mig tillfällig dyslexi helt klart.