• milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html

Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Eriam
    Brådis skrev 2010-02-17 16:27:32 följande:
    Eriam, nu börjar det väl bli dax att klämma ut den där lilla bebisen... Har du fått något datum för ev igångsättning om det inte sätter igång?
    Ja det börjar VERKLIGEN bli dags {#lang_emotions_yell}, jag känner lite retsamma sammandragningar i magskinnet men inget mer... önskar så att det ska komma igång... och det gör det väl förr eller senare... {#lang_emotions_dreamer}
    Har fått tid på spec.mödravården den 27:e februari, men bm sa inget om igångsättning, bara att jag skulle få komma dit om inget hade hänt på bf+15... jag gissar att de mäter å kollar å grejar... tror inte det är tal om igångsättning då men man vet ju aldrig... hoppas HOPPPAS det kommer igång av sig självt snart! {#lang_emotions_wink}

Smytt!! Här kommer kramar!!
    Esther!! Tummar hålls!
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • stjärnklar

Smytt, instämmer med allt som alla andra redan sagt, tänk på dig själv! Det låter som om du inte gör det särskilt ofta. Det kan också bli en ovana att aldrig tänka på sig själv och något man måste vänja sig vid. Hur ska du orka om du aldrig tänker på dig själv?

Esther, va skönt med ett datum! Alla tummar så det går bra!!!

Tjatte, hoppas att du stannar i tråden. Jag ska själv försöka att sänka prestationskraven/trycket och försöka slappna av (låter hiimla bra, eller hur{#lang_emotions_undecided})

Mamsie, låter skönt att slippa huvudvärk, hoppas det håller i sig!

En stor varm kram till alla andra, speciellt till Anna65 och Hemulan och Eriam förstås. Att vänta är inget vidare...

• hopp i livet

Tittar in mellan OS-grenarna och lider med Anja!

Kram och stort lycka till Esther! {#lang_emotions_flower}

Tänker på  dig Eriam!

Åh Smytt! Var inte så hård mot dig själv! Du har kämpat hårt för din familj och kan inte skylla dig själv för att ha "bäddat" för situationen!
    Din man tänker ur sin synvinkel, som förvrängs av depressionen. Kanske är det så att du skulle kunna göra en skillnad både för dig själv, honom och era barn, genom att faktiskt genomföra seperationen som han pratar om. Det kräver då, som de andra så klokt säger, att ni båda får hjälp! Det bästa vore om ni kunde få hjälp på varsitt håll för att senare kunna gå i familjeterapi.
    Innan jag separerade från min före detta, skulle vi gå i just familjeterapi, men terapeuten krävde då att han skulle ha bestämt sig för vilken fot han skulle stå på först. Det kanske din man behöver hjälp med att komma fram till.
    Jag hade enorm hjälp av de samtal jag gick på. Det hjälpte mig genom krisen!
    Hur ser det ut för dig? Har du många som kan stötta omkring dig? Du kommer ju snart att h en riktigt liten att ägna stor del av din kraft till, samtidigt som du kanske ska börja stå på egna ben. Önskar jag fanns nära för att stötta på annat sätt än genom tråden!
    Många varma kramar!

♥ Emil -95 ♥ Gustav -99 ♥ BF 25/4-10
  • Mamsie
    Bläddrar i tråden...

Mini-stroke = sök på TIA-attack, tex bit.ly/9KwcWG
    Jag hade några under en stressig period men sökte aldrig sjukhus. Dumt kanske men jag lever än...

Förstoppning,
    Ät päron, aprikoser (torkade aprikoser är gott att mumsa på), katrinplommon, drick MYCKET vätska och speciellt om du intar fibrer. Låt bli äpple, majs, vete.. åsså var det nåt mer... Kommer inte ihåg nu.
    Jo, socker och sötningsmedel är laxerande!!
     (jag mår finfint av choklad, glass etc {#lang_emotions_tongue_out})

Ta Microlax i tid istället för att vänta för länge - om rövhålet gör ont så bedöva med Xylocain / Xyloproct innan. Sitt på tryckeriet samma tid varje dag och ta med dig läsning eller ett spel.

Järnbrist/Lågt hb,
    be att få recept på nåt annat preparat. Låt bli kalcium, kaffe och te typ 2 timmar före / efter järnrik mat eller piller. Ta gärna c-vitamin med järnet.

// HobbySyrran Mamsie
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Eriam
    Mamsie skrev 2010-02-17 22:13:11 följande:
    Bläddrar i tråden... Mini-stroke = sök på TIA-attack, tex bit.ly/9KwcWG Jag hade några under en stressig period men sökte aldrig sjukhus. Dumt kanske men jag lever än... Förstoppning, Ät päron, aprikoser (torkade aprikoser är gott att mumsa på), katrinplommon, drick MYCKET vätska och speciellt om du intar fibrer. Låt bli äpple, majs, vete.. åsså var det nåt mer... Kommer inte ihåg nu. Jo, socker och sötningsmedel är laxerande!! (jag mår finfint av choklad, glass etc )Ta Microlax i tid istället för att vänta för länge - om rövhålet gör ont så bedöva med Xylocain / Xyloproct innan. Sitt på tryckeriet samma tid varje dag och ta med dig läsning eller ett spel. Järnbrist/Lågt hb, be att få recept på nåt annat preparat. Låt bli kalcium, kaffe och te typ 2 timmar före / efter järnrik mat eller piller. Ta gärna c-vitamin med järnet. // HobbySyrran Mamsie
    Mycket värdefull info Mamsie! Jag läser och tar till mig Thanx {#lang_emotions_tongue_out}
    (Senaste ego-info: allt är S T I L L A  L U G N T {#lang_emotions_yell})

Tack för pepp, kramar å tankar {#lang_emotions_kiss} Nu blir det sudoku en stund. Nattinatti
    .?:*¨♥¨*:?. passerat BF .?:*¨♥¨*:?.
  • Mamsie
    Smytt skrev 2010-02-17 13:11:06 följande:
    Hej Tjejer, Här kommer dagens värsta EGO inlägg,  , det är helt ok att hoppa över om man känner att man inte orkar med läsa om andras skit. Så är ni varnade iaf. Och ärligt, jag är nog rätt vrickad, fast antagligen på ett betydligt sämre sätt än vad jag ens fattat själv... E så förb ledsen idag så det finns inte ord för det, sitter på jobbet o grinar mest hela tiden, får inte ett skit gjort. Har snart grävt ner mig fullkommligt i självömkan, men som man bäddar får man ligga heter det ju, så finns ju ingen annan än mig själv jag kan skylla skiten på. Imorse när jag stod o drog på mig jackan så meddelade min skitstövel till sambo att NU har han bestämt sig för att vi skall separera... Ja det har varit skit ett tag, i ärlighetens namn har det gått upp och ned i flera år, och det är inte första gången vi kommer till detta läge, och antar att det blir som alla andra gånger att han kommer att säga ingenting mer förrens jag tar upp diskussionen igen om hur vi skall gå vidare härifrån då, vi måste ju sälja hus, hur gör vi med barnen osv... o då kommer han att säga att vaddå nä, jag menade ju inte det... Men jag vet inte om jag e så förb sugen på att acceptera den skiten igen...?! Har tagit alldeles för mkt känns det som just nu, och varför... tja, han e sjuk, krockskadad och deprimerad, och i hans svartaste perioder så är jag ju ensam med allt... fast lite värre, för han hämtar ju hem barnen från skola/dagis vid 14 och jag kommer inte hem förrens 17, å då har de fått "härja fritt" hemma, så det blir min sak att se till att styra upp ordningen, fixa mat, duscha, lägga, läsa, packa väskor ja... hela balunsen. Det sliter äckligt mkt på mitt psyke med att se honom ligga där o vrida sig i självömkan, inte göra ett handtag nånstans och bara säga "ja, jag orkar inte, jag e psykiskt slut..." och varje gång det blir såna djupa svackor så har jag bestämmt att jag skall lämna... så fort han börjar resa sig igen... men då känns det som om vi är på väg åt rätt håll så då vill man ju inte lägga ner längre  Å när han e som svartast så känns det inte ok för det, man kan lixom inte "svika" en som ligger så lågt... Usch, mår så skit nu, har haft jättemkt onda sdr idag - inte så konstigt kanske... Som sagt, förlåt för ett riktigt neggo-EGO inlägg... men det är rätt skönt att skriva... och det brukar alltid bli lättare att se klart när man sen läser det man skrivit själv.
    Smytt,
    Klockan är mycket nu, måste sova.
    Håller med vad de andra sagt.
    Har inboxat dig.
    {#lang_emotions_heart}

Gonatt!
  • Smytt

TACK alla underbara vänner här inne för alla kramar och goda råd. Så skönt att Ni finns som en ventil där man kan lägga ut byken och få den "analyserad"
    Å nä, jag "vet" nog att jag borde gå, borde gått för länge sen egentligen... i backspegeln sett så antagligen redan när L var bebis... men som jag skrev innan det är så svårt att ta sig dit. Och iom att det är en sjukdom så när han är bättre så väcks ju hoppet om att han skall kunna bli helt ok... Han har kontakt med psyk, men det resulterar mest i massa tabletter som han tar en stund o sen kommer på att de gav biverkningar - trötthet osv, så då slutar han med dem igen.  

Jag vet faktiskt inte alls vad jag egentligen vill - jo jag vill få må bra nu och mysa med magen och sen med bebis utan en massa tjafsande, tror nog tyvärr inte vi kommer dit så fort, oavsett vägval.

Vi har varit på familjerådgivning några gånger nu i vinter, skall dit på tisdag igen tror det blir 3:e gången, vet dock inte om jag tycker att det gett så mkt än... han är samarbetsvillig när vi är där, öppnar sig och diskuterar. Vi har gjort upp ngn form av "arbets-plan" för honom... för att han skall komma igång, och när vi är där så säger han att det skall funka, terapeuten är noga med att han inte skall känna sig överhopad osv, så det är inga gigantprojekt, men när vi väl e hemma o de e dags så händer inget utan tjat o bråk iaf.

Skall ringa min bm imorgon har jag bestämt, hon vet en del om hur vi har det, får se om hon kan hjälpa mig få ngn kontakt med psykolog/kurator, tror som många av er skriver att jag skulle kanske behöva det... oavsett var detta slutar.

Sen får vi se vad som händer nu i nästa vecka, nu har han iaf avbokat med sin son, så vi verkar få våra välbehövliga  barnlediga dagar där. (Har planerat barnledig vecka sedan i julas nu, tjejerna skall åka till mormor - och de VILL åka bort själva med, för första gången "ever" typ samtidigt som det funkar med mormorn. ) Men i helgen som var så meddelade bonussonen att han tänkte sig att bo här på sportlovet... och då säger den underbara mannen "åh vad kul" - ja jag fick ett totalbryt, (så fort teensen tog med sig hunden o gick ut...)  och det är ju alltid ett   livsfarligt område att ge sig på att bråka om bonusbarn.  Jag anser dock att när vi planerat en vecka för oss själva så länge så bör man kunna åtminstonde försöka förklara detta, jag menar vi pratar om en 18-åring - nästan vuxen, som kräver sin integritet och att han och hans tjej skall få den tid de bestämmer.  Vet inte om jag hade rätt där, men jag kände att vi planerat för denna vecka, bokat och fixat och så skall ett infall från hans son sabba alltihopa. Känsligt ämne, men... sonen är här rätt mkt, kommer o går som han vill - som det väl ska va när de blir större sådär, och jag har ALDRIG sagt ifrån om att de kan komma hit, oavsett vilka planer vi fått styra om/ändra på... Nåja nu hade han pratat med sonen, har dock ingen aning om vad de sagt så jag antar att jag får ett rent h-e när han kommer hit igen... men vi är i så desperat behov av att få den här tiden att prata o så.

Nåja, nu blev det ännu mer ego-depp, men jag hoppas att vi skall kunna komma framåt iaf, om det blir åt varsitt håll eller om det blir tillsammans, det får vi väl se, men känner att just nu är det inte läge att tänka på att sälja hus och leta bostad, det får helt enkelt vänta till bebis är ute... Och om det absolut skall separeras nu, så får det bli som ngn skrev, han får flytta till sin mamma eller ut i husvagnen eller var som helst tillfälligt sålänge!
    Vet inte vad jag orkar med och är beredd att offra, men det blir mindre o mindre för varje gång.

Många kramar till er alla underbara quinns, tack för att ni finns.

Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • Smytt

Nånstans i mina egodimmor så har jag noterat att livet går vidare för er med... känns som om jag inte kommer ihåg alla jag tänkte skriva ngt till, men:

Eriam, hoppas det händer snart nu, förstår dig så väl om du blir frustrerad... gick över 4 dgr med min äldsta och 5 dgr med den yngsta.

Esther vad skönt att du har fått en tid, och att det blev så snart, är ju påfrestande att gå o vänta för länge sådär.

Mamsie, håller tummar o tår för att de funkar med injektioner och att de funkar länge. Har läst i inboxen, skall svara dig imorgon, har nu tömt hela hjärnan på ord tror jag.

Stor kram till alla andra med!

o än en gång tack till er alla för alla kramar och allt stöd!

Ni e bäst! Love ya all!
    Nu måste jag ta dagens strid med kuddarna

Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • Mamsie
    Gomorron!
    {#lang_emotions_coffee}
    De injektionerna jag fick igår var inte Botox utan ett lokalbedövningsmedel - det var missförstånd mellan mig, sköterskan o läkaren helt enkelt.

Lokalbedövningsmedlet verkade bara några timmar.
    Men jag fick några timmar utan huvudvärk och jag mådde som en prinsessa
    Jag ska få Botox med långtidsverkan vid ett annat tillfälle istället.

Nu är det ömt som fan och huvudet är "tillbaka". Nåja, vi vet att injektioner på de punkterna hjälper och då är min situation inte lika hopplös längre

Idag är en überbokad och überintressant dag och jag ska hinna o orka lika mycket som en frisk människa hade jag tänkt mig {#lang_emotions_dreamer}.
    Men jag vill helt enkelt inte missa nåt och tänker inte avboka om jag inte måste!
    Tur jag har en extra portion finne och galning i mig så jag kan genomföra det
    Btw så börjar finnarna ploppa upp i hårbotten
    = säkert menstecken, tyvärr
    Sköt om er sköna quinns och ha en bra dag!
  • glimman2012

Hej på er!!
    Smytt känner så för dig, du kämpar och jag uppfattar att du tar till dig råden som ges runt omkring. Detta med bonusbarn är en balans våg, i detta fall behöver ni tiden för att prata som du säger.  en stor kram till dig...

Ester en stor kram till den kommande operationen, så skönt att du fått tid när operationen är klar och de sett vad det är så kan du koppla av sen och se frammåt. Bamsekram till dig...

eriam  hur länge ska du trilskas med att vara hemma?? Jag är helt inställd på att du ska få före mig, vill ju inte ta ifrån dig det. {#lang_emotions_undecided}
    Själv ska jag ut och knalla och gå samt börja putsa fönster och annat så livmodern är moget inför måndagen.

mamsie; man känner sig lite snopen när man tror man fått något men man missuppfattat situationen. Hoppas du får tid för botox snart så huvudvärken håller sig ifrån en stund till.

En kram till er alla andra!!

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5