Bossan1967 skrev 2010-05-30 14:41:53 följande:
Oj då jag har druckit AC i 3 månader men jag får säga att jag känner av äl mkt mer än tidigare av det, full stegring o mkt värk och det har jag aldrig haft innan!Det är ju i Tyskland som det är populärt med AC just om man har svårt att bli gravid.Har du nån länk där det står om detta ?
Har googlat och letat men hittar inte tillbaka. Tvärtom bara positiva sidor om Munkpeppar och hur bra det fungerar. Har för mig att det ungefär stod så här: Alla medel som har en funktion har också biverkningar. AC kan göra, framförallt hos äldre kvinnor, att ägglossningen upphör. Dessutom verkar den hämmande på sexlusten.
Men som sagt så har jag hittat mycket mer positiva sidor om AC och det verkar som om det är antingen eller just med AC. Antingen så fungerar det och utjämnar (normaliserar) hormonnivåerna eller så fungerar det inte alls. Alla är övwerens om att det måste användas minst tre månader för att uppnå full verkan.
Jag hade ju köpt hem och nu har jag börjat att ta det också. Det är ju övervägande positiva saker som skrivs om AC och det bör ju fungera om LH nivån är hög efterssom den ska verka sänkande på den. Jag har fått svar på mitt LSH-test nu och det var inte så bra, 16, hoppas jag kan tjata mig till ett AMH test också. Om det är dåligt så får man väl inse att det nog inte kommer att gå bra i bebisfabriken och det vore skönt att veta så man kan ta ställning till om man vill gå vidare med ÄD eller inte.