Inlägg från: Monsterpannkaka |Visa alla inlägg
  • Monsterpannkaka

Unga bliviande mammor i Västerås

hej hej
    jag är 23 och ska ha min första 25 april..
    flyttar till min pojkvän som bor 5 mil utanför västerås, å kommer bli lantis (;

hur går det för dig?

• Monsterpannkaka

hej hej
    vissa trådar verkar falla mellan stolarna, eller vad man ska säga... men jag hittade hit (:

vi har inte tagit reda på kön, utan det får bli en ren överraskning.. hur gör/tänker ni göra?
    vilken vecka är du i? jag har gått in i vecka 27(ELLER 28?) precis och börjar känna av att jag är tung och trött nu... uh.

jag hamnar i virsbo, mot fagersta. 

är er planerad? (:

ha det gott!
    /anna

• Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-01-28 05:07:13 följande:
    Okej:)Vi är jätte nyfikna på vad de är och kanske ska kolla upp de:)Jag är i v 21 så än så länge känner jag mig pigg och inte allt för tung men de kommer väl snart de med:PNej de va inte planerat, men mycket välkommet ändå:)Är eran? Hej kul att du också har hittat hit:)Kan tänka mig de att tiden rusar iväg:)Va hon planerad? :)
    Aha (: Jag har börjat känna mig tung precis, det går lite från en dag till en annan. ganska lustigt faktiskt.. man ökar ju inte 0,5 kg över natten?

Vår är nog lite planerad, vi slutade med preventivmedel och sa " blir det så blir vi glada" ungefär, haha.. så det kom inte som en komplett överraskning.

finns det något skäl till att du går på föräldraledigt så "tidigt"?
  • Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-01-30 00:59:19 följande:
    Okej:)Jaa de är ju alltid bra att ha när dom blir lite större..Vi flyttade för ca 5 månader sen ifrån en trea till en tvåa, hehe va lite smått komiskt sedan när vi fick reda på att vi vänta smått:)Men nu kolla vi efter hus, så förhoppningsvis så hittar vi något snart:) Okej, härligt med en sådan inställning:DSlutade själv med mini-piller då jag fick missfall i sommras, så tänkte jag att de ändå inte spelade någon roll om jag käkar de eller inte..Så de va väl inte jäätte överaskning här heller, men de va inte så att jag slutade med dom för att bli de:P Lite rörigt de där.. :)Jag har ett tungt arbete så när väl magen blir stor så kommer jag inte kunna jobba..Jobbar dessutom nätter så de är ganska påfrestande med..
    Hej igen
    Vad jobbar du med? Jag ska försöka få havandeskapspenning sista månaden(mitten av mars o framåt), inte speciellt för att jag ahr ett fysiskt tungt jobb- utan för att jag nog inte får plats bakom ratten :P Jag är busschaufför.
    Boar ni och inreder och sånt kul eller försöker ni verkligen hitta ett hus och så sparar ni allt det roliga, eller hur tänker ni? :)
  • Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-01-30 23:39:25 följande:
    Jag jobbar som personlig assisten åt ett barn i äldre ålder så de blir lite svårt och göra alla tunga lyft osv när magen kommer ivägen:)De kan jag förstå kan vara bökigt med:PNeej vi vill göra om allt i ett hus, så ju mer nergånget de är ju roligare blir de:DOm de va de du menade:)Hur är det ni kommer bo?
    Det är skitkul att renovera å grejja! Håller med dig. Vi bor i hus, jag har sagt upp min lägenhet.. så snart bor jag där på heltid med.. håller på att renoverar å tapetserar o grejjar. Skitkul (:

Åh, förstår med jobbet.. det funkar ju inte alls, inte om du får foglossning och sådant med. Söker du havandeskapspenning?
  • Monsterpannkaka

Hur går det för alla? (:

• Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-02-16 06:58:16 följande:
    Jodå tider går fort fram:)Dock så börjar jag känna mig så trött nu, kroppen fylls med vätska så de är lite jobbigt när man vaknar av..Igår va de lite kämpigt med andningen och hade de lite bökigt med och sova men allt sådant känns bättre idag:PKan mina "sköna" dagar vara över nu tro? ;P hehe..Hur går det för dig? :)
    Det där känner jag ju igen..
    men mitt går upp och ner, det blir inte konstant värre så att säga.. tycker jag håller mig på en skaplig nivå måste jag säga (:
    Jag har det bara bra, jobbar hemskt mycket nu och blir trött bara därför, mycket som ska fixas å ordnas innan bebis-ankomst..
    Ska försöka trixa till ett möte med högsta chefen på jobbet dessutom, jag har en driftledare som beter sig som ett arsle. Vet bara inte riktigt vart jag ska få energin ifrån.

har du skickat in havandeskaps-ansökan?
  • Monsterpannkaka
    Phson skrev 2010-02-16 23:56:33 följande:
    Ja vissa dagar är lindrigare än andra:)Idag har jag haft en bra dag utan å känna något jobbigt, bara att magen blev hård när jag gick en långpromenad med vovven:)Ajdå, sånt är aldrig skoj:/ Ta tag i det så fort som möjligt, skönt att ha de avklarat sedan:)Annars går man bara och grubblar på de..Nej, ska göra de nu nästa måndag, får mitt moderskapsintyg då..Skulle ha fått de hemskickat för länge sen men vet inte vad som hände med de, så jag får ta de nu när jag ska till barnmorskan..Men har alla andra papper påskrivna av min chef och allt de där som ska skickas in, så de är skönt att de är klart:)Du då?
    Alla papper är klara och inskickade! FK är dock inte den snabbaste myndigheten.
    Hoppas du hinner få allting ordnat i tid.
    jag har sökt HP från 10 mars, men de har knappt hittat mina papper ännu.. man blir ju lite trött. Vad är tanken att man ska göra annars? Fortsätta jobba fastän man inte kan? Suck.
    Vad har du för hund förresten? (:
  • Monsterpannkaka

Ja..FK är kommer nog inte få så många julkort av mgi heller nästa år.

En rottweiler-bebis? Hur kommer det bli när ni skaffar barn?

Jag är hundmänniska jag med, men har inga husdjur just nu.. både för att jag egentligen är allergisk och för att jag helt enkelt inte har tid.

Svar på tråden Unga bliviande mammor i Västerås