• Phson

Unga bliviande mammor i Västerås

Undar om de finns någon mer här som ska ha smått och är ung:)

Själv är jag 21 år och ska ha smått i juni..
    Kan va kul och prata med fler unga blivande mammor och självklart ni som redan är mammor med för den delen:)

• Svar på tråden Unga bliviande mammor i Västerås
  • Phson

Hej :)

Jaa alltid bra att ha några som ligger lite före:)

• Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-01-26 14:02:16 följande:
    hej hejjag är 23 och ska ha min första 25 april..flyttar till min pojkvän som bor 5 mil utanför västerås, å kommer bli lantis (;hur går det för dig?
    Hej:D Va kul att någon svarar på min tråd:D

Inte så jätte långt kvar då för dig, spännande:)
    Vet ni vad de blir för kön?
    Åt vilket håll flyttar du då?

Här går de sakta men säkert fram, men de sparkas för fullt i magen:)
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-01-27 13:06:46 följande:
    hej hejvissa trådar verkar falla mellan stolarna, eller vad man ska säga... men jag hittade hit (:vi har inte tagit reda på kön, utan det får bli en ren överraskning.. hur gör/tänker ni göra?vilken vecka är du i? jag har gått in i vecka 27(ELLER 28?) precis och börjar känna av att jag är tung och trött nu... uh.jag hamnar i virsbo, mot fagersta.  är er planerad? (:ha det gott!/anna
    Okej:)

Vi är jätte nyfikna på vad de är och kanske ska kolla upp de:)
    Jag är i v 21 så än så länge känner jag mig pigg och inte allt för tung men de kommer väl snart de med:P

Nej de va inte planerat, men mycket välkommet ändå:)
    Är eran?
    mmelody skrev 2010-01-27 22:29:55 följande:
    Är inte blivande mamma, har "nyligen" blivit mamma!Mitt namn är Melinda & jag är 21 år och mamma till Maja som föddes den 26 juli -09, och nu har blivit hela 6 månader! Ett helt halvår, helt sjukt va fort tiden går!Vi bor på Hammarby i Krumeluren med Majas pappa, min sambo/pojkvän, som jag har varit tillsammans med i snart 5 år.
    Hej kul att du också har hittat hit:)
    Kan tänka mig de att tiden rusar iväg:)
    Va hon planerad?

:)
  • Phson
    mapena skrev 2010-01-28 05:14:16 följande:
    Jag är också en "nybliven" mamma, till en liten Elliot. Den 27 juni -09 kom han, så han blev sju månader igår!  Jag bor tillsammans med min sambo i radhus på Skiljebo just nu, men snart flyttar vi ut till en lägenhet på Bjurhovda! :)
    Vilket fint namn :)
    Flyttar ni till större eller mindre?

:)
    mmelody skrev 2010-01-28 22:17:13 följande:
    miniX: Nej, det kan man säga att hon inte var, men lika välkommen för det! Tiden rusar verkligen iväg..
    Okej, samma som här då:)
    Själv så tycker jag tiden kan få gå lite fortare:) Dock kommer det nog gå väldigt långsamt när jag går på grav-ledighet om ca 2½ månad..
  • Phson
    mapena skrev 2010-01-29 09:11:51 följande:
    Även fast vi bor i radhus nu, så hyr vi bara. Så vi använder bara 2 rum och kök just nu. Vi kommer nu flytta till en trea, så det blir större :) Lilleman behöver ju ett eget rum!
    Okej:)
    Jaa de är ju alltid bra att ha när dom blir lite större..
    Vi flyttade för ca 5 månader sen ifrån en trea till en tvåa, hehe va lite smått komiskt sedan när vi fick reda på att vi vänta smått:)
    Men nu kolla vi efter hus, så förhoppningsvis så hittar vi något snart:)
    Monsterpannkaka skrev 2010-01-29 10:54:09 följande:
    Aha (: Jag har börjat känna mig tung precis, det går lite från en dag till en annan. ganska lustigt faktiskt.. man ökar ju inte 0,5 kg över natten?Vår är nog lite planerad, vi slutade med preventivmedel och sa " blir det så blir vi glada" ungefär, haha.. så det kom inte som en komplett överraskning.finns det något skäl till att du går på föräldraledigt så "tidigt"?
    Okej, härligt med en sådan inställning:D
    Slutade själv med mini-piller då jag fick missfall i sommras, så tänkte jag att de ändå inte spelade någon roll om jag käkar de eller inte..
    Så de va väl inte jäätte överaskning här heller, men de va inte så att jag slutade med dom för att bli de:P Lite rörigt de där.. :)

Jag har ett tungt arbete så när väl magen blir stor så kommer jag inte kunna jobba..
    Jobbar dessutom nätter så de är ganska påfrestande med..
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-01-30 11:01:48 följande:
    Hej igenVad jobbar du med? Jag ska försöka få havandeskapspenning sista månaden(mitten av mars o framåt), inte speciellt för att jag ahr ett fysiskt tungt jobb- utan för att jag nog inte får plats bakom ratten :P Jag är busschaufför.Boar ni och inreder och sånt kul eller försöker ni verkligen hitta ett hus och så sparar ni allt det roliga, eller hur tänker ni? :)
    Jag jobbar som personlig assisten åt ett barn i äldre ålder så de blir lite svårt och göra alla tunga lyft osv när magen kommer ivägen:)
    De kan jag förstå kan vara bökigt med:P

Neej vi vill göra om allt i ett hus, så ju mer nergånget de är ju roligare blir de:D
    Om de va de du menade:)

Hur är det ni kommer bo?
  • Phson
    mmelody skrev 2010-01-30 22:49:03 följande:
    Haha, tiden kommer gå tillräckligt fort, så det gör inget om tiden nu går lite saktare, tro mig
    Hehe de är sant, men just nu vill man att den går lite fortare så kan de bli långsammare tempo sen:)
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-02-01 12:13:45 följande:
    Det är skitkul att renovera å grejja! Håller med dig. Vi bor i hus, jag har sagt upp min lägenhet.. så snart bor jag där på heltid med.. håller på att renoverar å tapetserar o grejjar. Skitkul (:Åh, förstår med jobbet.. det funkar ju inte alls, inte om du får foglossning och sådant med. Söker du havandeskapspenning?
    Jaa de är ju de:) De är de som är de tråkiga nu när vi bor i en hyresrätt för allt vi gör är som att slänga pengarna i sjön, men jag kan inte låta bli och måla om i vissa rum, men nu håller min sambo i mig å tycker vi ska vänta, klokt av honom då man ändå inte får uppskattning att man "piffar" upp lägenheterna.

Jaa precis, de är de som är de lite jobbiga nu för jag vet ju inte hurpass "bra" jag är på att jobba om ett tag, men jag räknar med att magen ska bli stor å då funkar inte de och jobba, sen finns de ju massa mer saker som kan hända kroppen fast man inte är medveten om de nu. Men dom andra på jobbet som har varit på jobbet har tagit ut havandeskapspenning för de inte funka, så dom tyckte de va klokt:)
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-02-12 10:56:35 följande:
    Hur går det för alla? (:
    Jodå tider går fort fram:)
    Dock så börjar jag känna mig så trött nu, kroppen fylls med vätska så de är lite jobbigt när man vaknar av..
    Igår va de lite kämpigt med andningen och hade de lite bökigt med och sova men allt sådant känns bättre idag:P
    Kan mina "sköna" dagar vara över nu tro? ;P hehe..

Hur går det för dig? :)
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-02-16 11:01:33 följande:
    Det där känner jag ju igen..men mitt går upp och ner, det blir inte konstant värre så att säga.. tycker jag håller mig på en skaplig nivå måste jag säga (:Jag har det bara bra, jobbar hemskt mycket nu och blir trött bara därför, mycket som ska fixas å ordnas innan bebis-ankomst.. Ska försöka trixa till ett möte med högsta chefen på jobbet dessutom, jag har en driftledare som beter sig som ett arsle. Vet bara inte riktigt vart jag ska få energin ifrån.har du skickat in havandeskaps-ansökan?
    Ja vissa dagar är lindrigare än andra:)
    Idag har jag haft en bra dag utan å känna något jobbigt, bara att magen blev hård när jag gick en långpromenad med vovven:)

Ajdå, sånt är aldrig skoj:/
    Ta tag i det så fort som möjligt, skönt att ha de avklarat sedan:)
    Annars går man bara och grubblar på de..

Nej, ska göra de nu nästa måndag, får mitt moderskapsintyg då..
    Skulle ha fått de hemskickat för länge sen men vet inte vad som hände med de, så jag får ta de nu när jag ska till barnmorskan..
    Men har alla andra papper påskrivna av min chef och allt de där som ska skickas in, så de är skönt att de är klart:)

Du då?
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-02-17 11:28:51 följande:
    Alla papper är klara och inskickade! FK är dock inte den snabbaste myndigheten.Hoppas du hinner få allting ordnat i tid.jag har sökt HP från 10 mars, men de har knappt hittat mina papper ännu.. man blir ju lite trött. Vad är tanken att man ska göra annars? Fortsätta jobba fastän man inte kan? Suck.Vad har du för hund förresten? (:
    Usch va drygt de där lät:/
    Jag hoppas dom inte håller på å sinkar, då blir jag gaaalen:)
    Har ringt dit en gång å frågat en sak å bara de första bemötandet i telefonen va urkasst:/
    Vi har en rottweiler hane på 1 år;D Inne i sin lilla period nu, haha så de kan va lite kämpigt ibland, men de hör till de:)

Har du något djur?
  • Phson
    Monsterpannkaka skrev 2010-02-18 10:01:29 följande:
    Ja..FK är kommer nog inte få så många julkort av mgi heller nästa år.En rottweiler-bebis? Hur kommer det bli när ni skaffar barn?Jag är hundmänniska jag med, men har inga husdjur just nu.. både för att jag egentligen är allergisk och för att jag helt enkelt inte har tid.
    Haha nej de kan jag tänka mig:)

Jaa, en stor sådan:) Jaduu de får tiden utvisa, men vi håller nu på att vänja honom med att inte va i sovrummet och sen får han lukta på vagnen ofta då han är lite rädd får sådant som rullar av någon konstig anledning:/
    De ska bli lite intressant faktiskt hur han reagerar på hela situationen då han är van att vara den enda vi gullar med:)
    Men jag hoppas verkligen att det kommer funka bra.. Blir väl lite hur man själv som ägare gör åt situationen med, vi påverkar mer än vad vi tror att vi gör:)

Inge vidare att vara allergiskt:/ Är du jätte känslig?
    Joo, ibland skulle man ha mer tid, dom kräver ju dock en hel del:P
  • Phson
    Siennaa skrev 2010-05-12 10:22:26 följande:
    Hej! Jag tänkte också hoppa in här :) Jag heter Anna och är gravid i v.17 och bor mitt inne i stan med min sambo och vi hade varit tillsammans i 1 månad när jag vart gravid :)
    Hej:) Va kul, hur har din graviditet varit?
    Ja, ibland går det undan för vissa:)
    elin92 skrev 2010-05-26 08:57:21 följande:
    Jag bor 4mil ifrån västerås, är mkt i västerås. har en son som är född 8 januari 2010 :) Är 18år, är tillsammans med pappa sen 1,8 år tillbaka :)
    Vart är det du bor då? Hur är livet som mamma som så ung? :)
    Har själv inte långt kvar nu :)
  • Phson
    Siennaa skrev 2010-05-30 09:45:55 följande:
     Den var hemsk i början, spydde som en galning och det ändå som är lite jobbigt nu är all oro men annars mår jag super bra :) Hur långt har du gått? 
    De va samma med mig dom första veckorna, men efter v 12 så gick allt över och allt kändes helt normalt igen, kände mig inte gravid alls på många många veckor..
    De som märktes va väl att man gick upp i vikt då:)
    Oron kommer finnas där hela vägen fram, den blir ännu värre ju närmare du kommer..
    Man går igenom en hel del knasiga perioder och hormonerna sprutar, man kommer på de ena knasiga efter de andra:P

Nu har jag 10 dagar kvar till bf, så nu sitter man vackert och inväntar på att något ska hända:)
    elin92 skrev 2010-06-02 09:47:50 följande:
    Jag bor i virsbo :) deeet är helt otroligt, jag njuter för varje dag som går=) Att skaffa Barn räddade verkligen mig ifrån allt dumt, är enormt tacksam =) vad roooligt, när är det beräknat?=)
    Okej, härligt:)
    Jaa de kul när det blir så:)
    13e är de beräknat så de blir kul och se när den lille bestämmer sig för att titta ut:)
Svar på tråden Unga bliviande mammor i Västerås