annat82 skrev 2010-05-29 17:19:12 följande:
Jo, det stämmer ju. Men vissa flygbolag och researrangörer kan va bra på så sätt att de ersätter vid skada :)Vi anmälde skadan direkt på flygplatsen och tog sedan kontakt med flygbolaget och det visade sig att de utan problem ersätter, men det är ju inte alltid det går så smidigt.Men det är en väldig röra om man inte riktigt är insatt i hur det funkar med flygbolag, researrangör och allt annat ;)Men jag skulle rekommendera någon typ av skydd även om inte alla kräver det, men vissa kräver ju till och med att man skall ha väska till barnvagn, som jag har förtstått det. Vi hade bara tur att skadan inte var så allvarlig att den påverkade resten av resan, för vi hade haft det jobbigt utan vagnen.
kan varmt rekommendera airshells! KOstar ju inte så fasligt mkt att hyra, och de är ju vadderade så att säga så de skyddar vagnen väl! Plus att det får plats lite annat smått o gott däri som man inte vill packa i resväskan o riskera att få betala för övervikt..
Min kompis tryckte ner sitt babyskydd i väskan med vagnen när de åkte till Turkiet