Inlägg från: marru82 |Visa alla inlägg
  • marru82

Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

Passar både singel och duo korg på syskonvagnen eller måste det vara duokorgen?
    Bara liggdelen till duo passar.

Passar alla årsmodeller av liggkorgar till alla årsmodeller av vagnar?
    Alla liggdelar med "snappfästen" passar.

Har syskonvagnen ställbart handtag, om så är fallet från vilken årsmodell?
    Ställbart handtag kom 2009 men du kan också hitta äldre duovagnar från t.ex. Blocket eller Tradera med ställbart handtag - dom är importvagnar.

I Blocket verkar det vara massor av duovagnar! Bra läge att pruta{#lang_emotions_smile}

Lycka till!

• marru82
    Shira skrev 2010-05-28 17:17:41 följande:
    Nu har jag fått min vagn, men en fråga? Det är inte den gröna loggan på den fast det är en 2009, utan en sån här:www.pramworld.co.uk/images/prod_4023.jpgVarför??
    Vagnen är från 2008!
    Om den har en mugghållare + rödmarkerade bromsar + gröna loggan = 2009.
  • marru82
    Shira skrev 2010-05-28 21:19:11 följande:
    Ja det har jag, får väl se vad de svarar. Har även mailat ountain buggy mitt serienr och frågat om man kan få veta årsmodell. Nu är det iofs helt ok pris 3700 kr för en sprillans 08, men det är ju principen liksom, samt att man förväntat sig en 09!!!
    Har du en coco?
    Kollade samma vagn som du länkade till typ 2 veckor sen. Och då stod det i texten att vagnen är modell 2008 därav det billiga priset.
  • marru82
    Shira skrev 2010-05-28 21:32:53 följande:
    På baksidan av plattan med loggan. Jo hade jag vetat att det var en 08 hade jag säkert tyckt det var ett ok pris ändå för en ny, men man förväntar sig ju att få det man beställer. Är det inte annat liggdjup/liggläge på 09 oxå eller nåt sånt?
    Ja, lite djupare liggläge i 09:an.
  • marru82
    AnnaFreja skrev 2010-06-20 19:08:03 följande:
    Är det någon som vet vilka årsmodeller på liggkorgar som passar till 09 single? Jättetacksam för svar.
    Alla liggdelar med "snappfästen" passar. Äldre liggdelarna har en skena under ( årsmodeller 2000-2004).
  • marru82
    alvide skrev 2010-06-29 19:52:53 följande:
    Har sett att nästan var och varannan vagn är "fel" årsmodell.
    Håller med...
  • marru82
    Fröken Småland skrev 2010-06-29 20:11:26 följande:
    Är det någon skillnad mellan UJ och UJ Elite förutom dyna och skötväska som medföljer Elite? Och vad vet vi om färgen "med blue", är det någon särskild årsmodell? Och någon som har IRL-bild på den färgen? Tackar...
    Elite har också axelvaddar och lite bättre fjädring.
    Hittade en liggdel i Blocket i färgen Mediterrian Blue:

http://www.blocket.se/malmo/Urban_Jungle_27667240.htm?ca=1_5&w=3

• marru82

Har ni sett den nya LIMITED EDITION som Kidzshoppen säljer?
    Så kul att de kommer nya färger, äntligen!!!

Fröken Småland skrev 2010-06-30 16:32:40 följande:

Den är fin alltså? Jag är bara så himla rädd att den har en "smutsig" blå ton, jag gillar skarpa färger bäst som t ex Bugaboos gamla ljusare blå bas. Däremot gillar jag t ex inte Bugaboos nyare klarblå toppar som är lite "smutsiga" enligt min mening *kinkig*. Tror bara det är sittdyna, skötväska och mugghållare som medföljer men visst går det att göra en slant på dem. Tror dock inte att det är den vanliga dynan, någon som vet?

Sittdynan till Elite har alltid haft en annan logga än den vanliga sittdynan.
    Tror inte att du skulle få mycket mer pengar för en elite än för en vanlig UJ i Sverige. Men kanske lättare att sälja vidare?!
Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0