Shira skrev 2010-05-29 08:16:02 följande:
Grejen är att jag beställde en brun först, så det är vad som står i orderbekräftelsen (2009), men sedan var jag i kontakt med dem och bad att få ändra färg. Jag fick ingen ny orderbekräftelse, men jag skrev specifikt i mailet att det var en Baroque 2009 jag ville ha, som det ju också står på hemsidan. På kartongen och kvittot står inget årtal utan bara Urban Single - Silver/Baroque designer. Så det känns som att om de bestämmer sig för att vara omöjliga kanske det blir svårt? Finns säkert nåt kryphål. Jag borde väl ha fattat direkt att det var en annan vagn kanske, men eftersom exporter sett lite olika ut känndes det inte helt självklart ju. Men om de vill skicka en ny kan jag ju behålla de smutsiga hjulen och använda på den så kan de behålla sina nya hjul :-/ Får se om de svarar idag.
Men vad arg jag blir när jag läser vad Pramworld har gjort! Här är en länk till engelska konsumenträttigheter, från engelska staten så det är rätt och riktigt det som står. Då har du något att citera när du mailar dem igen om de är krångliga.
www.consumerdirect.gov.uk/
Här står det specifikt vilka rättigheter du har vid internet handel.
www.consumerdirect.gov.uk/after_you_buy/online_shopping/your-rights/
If you buy goods on the Internet, you still have the same rights as if you were shopping on the high street, in relation to faulty or poorly described goods.
In addition, you are entitled to a seven working-day 'cooling off' period.