Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

Piggley Wink skrev 2011-06-02 13:23:13 följande:
    Kan man köpa swiftklädsel någonstans?

nya modellen eller gamla?

kolla på: www.mountainbuggy.com

• bohusbebis
    Piggley Wink skrev 2011-06-02 13:23:13 följande:
    Kan man köpa swiftklädsel någonstans?

kan även finnas hos ex.vis Bonti, Köp Barnvagn...

men jag tror de är mkt dyrare

• bohusbebis
    Lana skrev 2011-06-13 14:58:01 följande:

hej! jag är väldigt sugen på en UJ Swift. har hittat ett bra pris på en ny 2010,3700kr.

jag undrar då vad skillande är på 2010 modellen och 2011?

Kram Lana!

om jag förstått rätt så finns det bara en ny modell som jag tror kom 2010, det ser man på loggan på fotstödet och att den har utfällbart solskydd i suffletten, bl.a... Är det inte det så är det den gamla modellen med brun logga - och till den är det svårt att hitta reservdelar (typ ny sufflett eller så)
  • bohusbebis
    HannaElisa skrev 2011-06-13 16:12:34 följande:
    Finns det falska URBAN JUNGLE´s? Jag har hittat en begagnad UJ -08 till ett mkt bra pris, vill inte bli lurad. OM det finns kopior vad bör jag tänkt på?

Tacksam för snabbt svar.

Mvh/ ny på sidan
    har faktiskt inte hört talas om det... däremot att folk inte riktigt har koll på årsmodellen... har du nån länk?
  • bohusbebis

Nån här inne som har en Rollerbug - med originalklädsel? Köpte en häromdan och blev lite nyfiken, själva klädseln står det Rollerbug på men på suffletten står det One Tree HIll. Har haft en Rollerbug för 3 år sen och på den har jag för mig att det stod Rollerbug på sufflettyget också...

• bohusbebis
    Mille11 skrev 2011-07-21 00:21:05 följande:
    Hoppar in för lite info..:)
    Vi har tittat på vagnar idag och fastnat för MB. Väljer då mellan Swift och den andra lite större. Singel.
    Vi båda gillade Swift mer mycket för att den var mindre o smidigare, MEN hur länge kan man ha den tror ni? Den pallar ju 35 kg men kan man verkligen ha den till ungen är typ 4? Än så länge är min pojk modellen större men det lär väl bli annat när han börjar knalla iofs.. SVÅRT!

Vår lilltjej är 3 år och ganska liten, kanske 98 cm. Hon sitter bra i Swiften men när hon ska sova i liggläget slår hon i huvudet... Annars gillar vi verkligen Swiften åxå för den är så smidig att köra. Har haft UJ till första barnet, men retade mig lite på att den blev så lång hopfälld och fick knappt plats i bilen. Upplever Swiften som kortare hopfälld...
  • bohusbebis
    Mille11 skrev 2011-07-21 08:27:08 följande:
    Nej precis vi tuttade ju mest på Swiften men vill ju inte göra bort oss o köpa en för liten vagn liksom. Men å andra sidan när han är 3-4 åker han nog bara vagn om man ska gå till vänner kvällstid eller nöjesparker o liknande så då hör det väl inte jättemycket om den är snäppet liten.. Jag tror kanske man kommer tröttna på UJ att den är så stor i ändå behöva köpa en mindre sen..?
    Hade man köpt em från nyfödd hade jag nog köpt UJ men han är ju 6 mån nu...

Om ni känner att det är okej att ha honom framåtvänd redan vid 6 månader så kommer ni nog att bli nöjda med Swiften. UJ:n kommer nog bara att kännas stor och otymplig i jämförelse. Lycka till.
  • bohusbebis
    ludicrous skrev 2011-07-28 09:33:15 följande:

Ingen med en SWIFT som skulle kunna mäta från handtag till framhjul, hur lång den är?

Ingen med en SWIFT som skulle kunna mäta från handtag till framhjul, hur lång den är?

Menar du uppfälld eller hopfälld? konstigt grått det blev nu då...
  • bohusbebis

Ej hopfälld är swiften 90 lång, 94 hög (om man har handtaget neråt).
  • bohusbebis

det är trol.vis en 06:a. Har den inte tvärstången under handtaget liksom (under suffletten) så är det en 05:a
  • bohusbebis
    mini75 skrev 2011-08-29 14:13:13 följande:
    Hej! HAr inte varit här inne å läst på länge, kanske har någon precis svarat på min fråga som följer men vill ha ett snabbt svar....

Fick punktering idag på min vagn. Är där innerslang på däcken eller måste man köpa nytt däck eller kan man laga som en cykelslang? MÅste man köpa ujs egna däck eller kan man köpa hos tex cykelhandlare.....? 

biltema har billigt både däck å innerslang
  • bohusbebis
    Asereht skrev 2011-09-07 10:58:49 följande:
    Okej. Det blev ju inte mycket lättare. *s*

Jag har fått ett erbjudande om att köpa ett nytt demoex för ca 4500:- och jag velar nu om jag ska slå till på det eller om jag ska leta en lite billigare begagnad. Problemet är ju bara att folk vill ha rätt bra betalt för sina gamla vagnar och även om jag gillar gamla modellen (som jag ju haft dvs 06/07) så blir jag ju lite snål med tanke på att vagnarna har flera år på nacken och ofta har skavanker, blekning osv.

Just nu har jag hittat en 07/08 (köpt sent 07 så säljaren är inte säker på vilket) där jag kunnat pruta ned priset så det är hyfsat. Det följer även med lite tillbehör som jag kan sälja av och då har jag ju i slutänden fått ett bra pris för vagnen i sig.

MEN det som hindrar mig att slå till är att den andra är ny även om det är ett demoex som hanterats lite så har den garanti och är av nyare modell vilket också ökar andrahandsvärdet den dagen jag säljer. Känner jag mig själv rätt kommer jag oavsett att köpa till grejor vilket innebär att jag i slutänden spenderat ungefär nypris för den beggade och lite mer än nypris för den nya. Någon som hänger med i mitt resonemang och mitt velande som vill säga hur du skulle tänkt?

Det är väl väldigt lite som egentligen kan gå sönder (eller kan gå på garantin) på en UJ-vagn... I princip bara klädseln och möjligtvis nåt med hjulen kanske...? Så garantin skulle jag nog bortse från. Däremot är ju andrahandsvärdet naturligtvis nåt att tänka på för en ny vagn. Men ett bra pris på en 07/08 borde ändå bestå, dvs du kanske får samma eller marginellt lägre när/om du sen ska sälja? Är demoex:et i en färg du vill ha så skulle jag hellre slå till på den än att köpa en ny klädsel till den begagnade... Är det förresten den nya modellen på demoex:et? Då skulle jag slå till på den. Tycker suffletten är GRYM. (blev du nåt klokare på mitt röriga resonemang?)
  • bohusbebis

Ny klädsel från www.mountainbuggy.com kostar väl tom under 1000 kr. Jag beställde därifrån till swiften och det gick på bara några dagar (ingen extra fraktkostnad på det jag beställde). Finns både till nuvarande och pre-2010 vagnarna.

Jag skulle sukta efter den nya suffletten och ångra mig om jag valde den gamla modellen. Den har även det genialiska med en dragkedja att fästa mygg/uv-nätet direkt på suffletten. Löööve.

Den nya klädseln mm till nya swift passade perfekt på det "gamla" chassit (pre2010 m gröna loggan). Suffletten behövde man bara borra bort det gamla fästet, sen passar den lika bra som på det nya chassit. Vet inte hur det är med UJ:na dock. Kanske värt att testa med nya suffletten på det gamla chassit om man ändå beställer grejer från mb? Så får man det bästa av 2 världar?

• bohusbebis

fast på mountainbuggys hemsida finns ju inte de "roligare" färgerna att köpa på äldre klädslar förstås...
  • bohusbebis

det var ju jätte bra deal på den nya, men fortfarande dubbelt så mkt som den beggade... och om du ändå vill ha variation med olika kläder... tja, jag förstår ditt dilemma... Vill du ha vagnen som slit-och-släng-slitvarg-packåsna? Isåfall skulle jag välja den beg. Men samtidigt finns det ju en stor glädje i en NY vagn... åh va svårt...

• bohusbebis
    Överbandsfürern skrev 2011-09-19 20:29:39 följande:
    Tack söta för tipset. Kanske var det billigare att ringa nån återförsäljare och fråga om de kunde ta hem... men men.. dryga 600kr med frakt blev det. Nåja, jag vet vad som händer om det är ett litet hål, klåfingriga barn kan ju inte direkt låta bli det.

du kan inte linda runt med sån där tejp som man har på bandyklubbor eller nåt liknande? Så pillas det inte upp mera...
  • bohusbebis

anette81, den är från 06 men jag förstår inte varför de har satt klädseln/suffletten under stången... Kan klädseln vara från en tidigare årsmodell?

• bohusbebis
    anette 81 skrev 2011-11-07 14:22:50 följande:
     är 600kr ett vettigt pris?

tycker jag absolut om vagnen verkar funka bra. Ska du köpa? Testa om sufflett-tyget (finns väl knappar i bak) går att sätta ovanför "pinnen" så blir det mycket snyggare. Om inte, så är nog klädseln äldre än chassit och du kan ju testa att pruta en hundring bara för att.
  • bohusbebis
    anette 81 skrev 2011-11-07 14:44:32 följande:
    okej vet inte om jag har möjlighet att åka o titta på den

fråga, be dem testa om det går, säg att det ser lite märkligt ut...
    Det går ju alltid att hitta klädslar om den är äldre och du irriterar dig på det, alltifrån 200-1000 kr. Ombyte förnöjer
    Tycker nog att det är ett helt okej pris hursomhelst 
  • bohusbebis
    Asereht skrev 2011-11-07 21:06:41 följande:
    De första modellerna som kom med stång hade ju klädseln under stången. Jag minns att jag tyckte det var skitfult och därför valde den tidigare årsmodellen när jag köpte min första runt 07.

aha, det visste jag inte. tur de såg själva hur fult d var så de ändrade. då är anette81:s blivande vagn daterad till tidig 06:a
Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0