Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

eldagon00 skrev 2010-01-19 16:33:38 följande:
    Hej! undrar om man kan använda en single klädsel från urban jungle till en rollerbug?? om ja, sitter klädseln bra eller är det vissa knappar som inte kan knäppas ect. vet någon här ute om det finns en "mittstång" på rollerbug. Alltså en stång nästan längst upp vid handtaget som man kan klä sufletten över???Vore mycket tacksam för svar!!!!!!karin andersson
    "Äldre" klädslar, fram till årsmodell 04/05 passar perfekt. De nyare klädslarna blir lite "skrynkliga" men det hamnar under suffletten så det stör inte så mycket.
  • bohusbebis
    eldagon00 skrev 2010-01-20 10:25:37 följande:
    TACK för era svar!!! gud va härligt med människor som ger svar och förstår ens intresse/i lands dilemman...Har en UJ och nu fått tag på en kanon fräsch matrouscha klädsel till den. Varukorgen på min vagn är mycket sliten och solblekt ny kostar 500kr.... samt att jag tycker UJ tar ganska stor plats i bilen och även ibland ute i affären (känns som man kör på folk med framhjulet, och ihopfälld blir den lååång)Mitt lyxproblem är nu alltså om jag ska jaga på blocket och köpa en rollerbug och sätta på min ärtgröna klädsel på den och ---vollja--bli nöjd!!! eller köpa ny varukorg till min UJ och vara nöjd med det....vad skulle ni gjort??
    Har haft både UJ och Rollerbug och största skillnaden mellan dem är höjden (och antalet hjul förstås). RB:n har mycket lägre tyngdpunkt och har lägre handtag. Allt är liksom lägre och stabilare. UJ:n har ju oslagbar svängförmånga som är suverän i stan t.ex. Rollerbuggen är underbar att köra i terräng. Plus att den tar liten mindre plats ihopfälld. Beror ju på dina behov. Jag retade mig lite på att Rollerbuggen saknade mittpinnen när storebror åkte ståbräda. Suffletten säckar lite... UJ:n känns lyxigare. Hade främst liggdel på RB:n och senare skaffade vi UJ:n och då fick RB flytta. Lite reflextioner bara.
  • bohusbebis
    Hannah74 skrev 2010-01-21 13:28:48 följande:
    Puffar för min fråga
    Vet inte hur det är med dubbeln, men singeln har en plastplupp uppe på själva hjulgaffeln. Den kan man med en bordsniv pilla bort toppen av och däri finns en rätt stor mutter som man kan lossa med nåt lämpligt verktyg. Då får man loss hela framgaffeln - eller bara skruva på den så det kanske lossnar? Vet inte om det är rätt ställe att pilla på, men det är vad jag kommer på nu...
  • bohusbebis
    {#lang_emotions_cry}
    Trodde jag skulle bli UJ ägare igen, pratade med säljaren imorse som första köpare och vi skulle höras vidare mitt på dan om detaljer för hon var ute och gick. Mailade alla mina kontaktuppgifter. Men nu är annonsen borta och jag får ingen kontakt med tjejen... Trist. För vi var så glada.
  • bohusbebis
    Olivers Mamma skrev 2010-02-02 16:00:29 följande:
    va va d för nån då?
    En svart UJ 09 på blocket. Men det var ett drömpris, vilket var orsaken till att jag kunde "unna" mig den fast vi redan har en P&T som vi älskar. Å egentligen är det ju onödigt, men UJ är ju alltid UJ...
  • bohusbebis

2800 bvsa. Först till kvarn. Inga tillbehör mer än regnskydd. Men jag är osäker på om det verkligen var en 09 och inte en 08:a. För hon sa att det inte var nån skillnad på 08 och 09:or. Men det var väl 09 som den nya kom och 07/08 var lika? Det var ingen bild i annonsen, men det skulle hon maila... Fast det blev visst inte så... Struntade förresten i årsmodell, för vi gillar alla UJ... Hon sålde kanske till nån som bjöd mer eller kom snabbare, men hon kunde ju kollat med mig...

• bohusbebis
    AochJsMamma skrev 2010-02-04 09:14:24 följande:
    brun helt klart!!!!Hörrni tjejer, ska snart köpa en siyydyna till singeln..några tips? Vet att vissa syr upp, men om man vill köpa en orginladyna så att säga, finns det bara dessa trista färgerna som jag sett nu eller brukar det komma fler?? Nånstans där de är lite billigare?
    Kolla även AdStroller: http://www.4p.se/se/grp/addstroller.php

Å jag tycket åxå brun e snyggast om det står mellamnden och sand
  • bohusbebis
    Majomajo skrev 2010-08-17 11:09:47 följande:
    Vår son fyller 2 i vinter och får då ett syskon (inte i present alltså ) Vi har en Bugaboo Cameleon som vi är jättenöjda med. Han sover i den varje dag och ska nu börja dagis där han ska sova ute i vagn. Lillasyskonet ska få Buggan, så vi behöver en ny vagn till 2-åringen. Vi vill ha en smidig vagn, så vi har kollat lite på Swift. Tror ni den snart blir för liten? Ska som sagt användas till att sova i och så mest vid citypromenader tills han inte vill åka vagn längre.

Alltså - är Swift för liten att köpa till en normalstor 2-åring?
    Svarar dig här åxå Flört, vår då 4,5-åring satt bra i vår Breeze i vintras. Så Swift funkar nog fint. Skulle tro att ni blir mer nöjda med en Swift än en Bee, för Bee:n är mer mot paraplysulky än en "riktig" sulky... (hoppas jag inte får nåt argt bee på mig nu).
  • bohusbebis
    MajMamman08 skrev 2010-08-16 20:29:24 följande:
    Kommer antagligen o köpa en liggdel-10 till min UJ singel -09.
    Va o tittade på en liggdel idag...skulle egentligen fått den skickad,men vi möttes på halva vägen som tur va!
    Tacka F*n för de.
    För den va inte alls som på bilderna,el som tjejen beskrev,den va solblekt,sliten,fläckig o allmänt sunkig!
    Ne fy bubblan så lurad ja kände mig,blev inget köp där inte!

Hade sån super tur med oliversmamma som ja köpte min UJ av. Va som ny!
    Så efter denna händelse kommer ja nog inte våga köpa begagnat!!!! Satte men för livet,haha!
    Så vida inte oliversmamma säljer nån eller nån som är likvärdig henne,hihi!
    Råkade du inte på en nit ang en Phil&Ted-vagn åxå? Eller...?
  • bohusbebis
    Majomajo skrev 2010-08-17 13:18:07 följande:
    Tack, passade ju på att fråga i flera trådar Nu har jag kollat lite på Phil & Ted's också, och skulle vilja ha:
    *Buggan som vi har
    *Swift - som är nättare än Buggan
    *P&T Vibe - för det kanske ändå är bra med en syskonvagn...

Man kan nog inte ha för många vagnar. Det är en nödvändighet! Flört
    Jag är fast i träsket efter att ha sökt efter den perfekta vagnen. Nu har jag ju hittat (och har) flera stycken... Men kanske skulle jag behöva en liten, liten paraplyvagn åxå...
Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0