• aqua84

Utredning september 2008 tråd 7

myra...jag fick trombyl (ver bara av fulin som ger det som standard) för att det är blodförtunnande och ska därav ge bättre blodgenomtrömning till livmodern så ägget får mer näring och lättare kan fästa (va vad de sa iaf!).

Hmm...tror jag tog en puff på morronen och en puff på kvällen..för den när det är spurutorna skulle man bara ta en puff/dan...tror ja...melja och dubbelkolla...konstigt att de inte gick igenom det när du va där och fick recept utskrivet..för mensen kan ju trottsallt kolla på en helg...lycka te!

• aqua84

Oj, redan v 23..lite sotis!!

Vi ska göra FET (frysförsök) efter maj-mens...längtar som skrutt dit just nu...inte alltid man längtar efter mens juue...ha ha....Har även sökt in te universitet te hösten (ifall jag inte lyckas bli gravid nu...)...men är ändå tveksam...för lyckas vi int i maj, ska vi första under hösten...och va gör man då? pluggar lr jobbar?? hmm....mkt att ta ställning te...

• aqua84
    Myra skrev 2012-04-15 16:15:54 följande:
    Kul att höra att ni kör igång igen aqua. 

Nu har jag börjat med sprutorna efter sprayandet. Förr körde jag å 50ie7dag och nu kör ajg 300ie i 3 dagar och 250ie i 2 dagar innan första vul. Lite skillnad, hoppas att jag får massa massa ägg som växer fint. VUL i morgon bitti. Lite nervös.

Aqua: hur många ägg fick du när du gjorde äggplock??

Tackar! Ja det känns "kul" att få försöka igen! Hmm...jadu...första äp 5 ägg...3 blev befruktstde..1 till mej 2 i frys (men blev bara ett FET för 1 ägg klara ej upptining), andra äp 7 el 8 ägg...odlades i 4 dar...1 te mej...3 ägg odlades vidare till 7-8 dar...2 i frysen...så dessa ska vi försöka med nu!
    Det går bra ska du se!! Man är nervös..men sen går det toppen! De är så duktiga!

sussey
    Jo klart man kan va mammaledig från båda..men känns lite tråkigt om man börjar plugga och får ta ledigt det första man gör...men det går ju...hhmm...tror ej jag kommer in..men det vet vi ju inte ännu.
  • aqua84
    sussey skrev 2012-04-16 21:10:04 följande:
    Vad har du tänkt läsa? Jag var ledig efter första året i skolan med Meja, det fungerade jättebra! Är inte lika jobbigt att börja plugga igen som att börja jobba kan jag tycka, är hemma lite mer oftast och så. Du lär ju ändå hinna läsa ett år om ni skulle försöka i höst :)
    VI ska göra ett fet försök nu i maj, sen får vi se om det lyckas, annars blir det augusti. Jag har sökt sjuksköterska och förskolelärare...två heelt olika utbildningar! Men bägge låter så himla roliga!
  • aqua84

heja Myra!!! Det kommer gå toppen ska du se!!! Vem vet, vi kanske får ruva/vara gravida ihop?!?!

Jag har sökt te Karlstad, då jag bor 3 mil norr om stan i en byhåla, Deje

• aqua84
    Myra skrev 2012-04-27 13:04:32 följande:
    Ja då ruvar man på två toppen ägg. Ett var super super bra. Hade jag varit 6mån yngre så hade jag bara fått ett ägg. Min högra äggstock kom dom
    Inte åt, den låg högt upp o var fast vuxen i livmodern. Beror troligen på ngn infektion jag haft. Så äggen från den kunde dom inte plocka. Men fick 2ägg som blev befruktade o började dela sig. Så nu är risken att det blir tvillingar.
    hoppas hoppas åt dej här oxå!! Ok, men ska de försöka sära på äggstocken och livmodern om det inte funkar denna gången??
    När har du TD?? Sååååååå spännande!
  • aqua84
    Myra skrev 2012-04-28 15:57:21 följande:
    oj kan man göra det? hur går det till?
    alltså det borde gå. När jag opererad och tog bort äggledarna så särade de det som vart ihop vuxet. Äggledarna hade ju vuxit ihop med urinblåsa och tarmar b la..vid min tarmvredoperation (när jag var gravid) va de ju tvungna att sära på de sammanväxningarna, eftersom de gjorde att tarmen vred sig när orkanen trycktes uppåt när livmodern blev större....men jag är inte 100% säker på om de gör ngt de inte behöver eg....

TD??
  • aqua84
    Myra skrev 2012-04-30 06:10:01 följande:
    När ska du göra FET? tror det heter så..;)
    Är på mensdag 2 nu, har ett vul på freda nästa vecka, då ska läkarn se så jag är på G med äl..sen är det ältester och ringa Falun när jag får omslag och då får jag tid...troligen mitten av maj...kanske....Jo när vi gjorde ET så va TD 18 dar efter insättning...känns nu som en evighet, me gick fort då! Vid FET är TD betydligt tidigare iom att man gör den i en normal menscykel..Lycka te!
  • aqua84

Ja visst vore det kul!! Det sa vi ju från början att vi skulle göra! Men det närmar sig TD för dej ju...ungefär när du har TD får jag nog FET.

• aqua84

du kan nog testa tidigare Myra om du vill...vet att jag va med i en IVF grupp och där testades det hej vilt...nån testa + på dag 10 eller 12..men det kan ju va lite olika hur länge Ovitrielle sitter i kroppen oxå...Jag tjuvtesta aldrig..fick alltid mens på dag 14 (ca) förutom när jag plussa...och då börja jag må illa på dag 14 (ca)!

Lycka te!

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7