• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Hej tjejer!

Goklumpen: vad spännande med huset. När ni bor i huset så får lill killen mera plats att härja runt i..;)

Sussey: Det är så roligt med barn och dom lär sig så supersnabbt nya  saker. Kommer att bli roligt för henne med dagis och kompisarn. Många ungar brukar ju inte vilja gå hem för dom har så roligt.

Själv så har jag semester, är inne på 3:e veckan och ska ha 4.a. Jag har varit på västkusten 1 vecka och nu är vi på landet. Vi bokade in en resa för 1 dag sen till New York och stick på fredag och är borta ett apr dagar. Ska bli kul att åka dit igen.:)
    Har haft det lugnt och skönt under semestern, har varit så mycket senaster halvåret och jag behövde verklligen det här.
    Jag ahr fått lite små blödningar som kommit och gått, ibland lite 2 dagar och uppehåll 1v. Sen kan det komma igen någon dag och sen borta igen. Varit lite så senaste månaden. Fattar noll varför det är så. Man vill bara att mensen kommer igång ordentligt.

Hoppas ni alla har det bra

• Myra

hej tjejer.

Nu är semestern slut och man har hunnit jobba ett par veckor. SKit tråkigt att jobba.
    New york var jätte kul, varmt som fasen var det. Hade blivit lite svalare när vi kom dit men sista dagen var det 34 grader och det var jätte jobbigt. Det bara rann svett hela tiden...Usch.
    Men kul hade vi i allafall.

Jag hann få igång mesen under semestern. Hade lite små blödningar lite då och då med någon dags mellanrum innan det satt gång. Den höll på lite längre än normalt men kanske inte så konstigt när jag inte haft blött på 2,5 månad. Trodde då att jag skulle fått äl för 1,5 v sen men det gav bara svaga utslag tills i går. Var rena turen att jag tog ett test. Hade fått för mig att jag hade någon störning i kroppen och att det alltid gav svaga utslag på äl testet i flera veckor. Så blev jag helt paff när det var ett starkare streck.
    Nu är frågan om det är tillräckligt starkt för en äl. Under dom åren vi har kämpat så har jag aldrig fått så starka utslag. När jag blev gravid så fick jag starkt direkt men är det här tillräckligt starkt?
    vad tror ni?
  • Myra
    aqua84 skrev 2010-08-25 19:05:06 följande:
    jag använde alltid digitalastickor för de andra var svåra att tyda tyckte ja,,,men om d inte är starkt nu blir d nog d i möra..hoppas...

Är nyss hemkommen från sjukhuset...har blivit opererad för tarmvred..skit ont...Men jag o bebis mår bra nu o d är huvvesaken!

Hur har er sommar vart annars??
    Oj vad jobbigt, stackars dig. Skönt att du och bäbisen mår bra. vilken vecka är du i nu?
    Hur mår du med bäbismagen annars?
    Grejen är att det ser lite starkare ut i verkligheten. Jag kan inte minnas att fått så här starkt ens under mina år vi försökt. tror det är lika starkt som när jag blev gravid.
    Bara hålla tummarna att det verkligen är ngn äl och att jag plussar.
  • Myra

Goklumpen: stort grattis till nya huset..:) även om renovering är jobbigt så är det skönt att få bestämma själv hur man ska ha det..:) <få lite eget och sen inte leva med andras val.
    Hujja vad tiden går. Är mammalefigheten nästan slut redan. Dags att skaffa en till så du får börja om..;)

• Myra

Förstår att det är massa att göra med huset fast samtidigt kan jag tänka mig att det är roligt också..:)
    Jätte kul att lillkillen får vara hemma med pappa lite och att dom också binder lite band.

Jag har köpt en fertilitetsmonitor och testat den 1 mån men den gick inte upp på max så ingen äl för mig. väntar på mensen nu så jag kan ta pergotime.
    jag skulle ha tagit pergotime till cykeln jag hade men den var slut i hela sverige sen maj/juni. Helt otroligt att den kan vara slut så länge. Så jag missade mina chanser och det är sååå surt.  Jag hoppas verkligen att mensen kommer av sig själv nu och inte börjar strula. jag har tid till sofiahemmet i slutet av okt

• Myra

Hej tjejer!

Aqua: hur mår du, vilken vecka är du i nu?

Sussey: kan tänka mig att lilltjejen gillar dagis, dom brukar tycka det är såååå roligt med att leka med kompisar.

Goklumpen: vad roligt att viggo och pappa får lite tid tillsammans. En jobbarkompis börjar jobba någon dag lite då och då när pappan har ledig dag. Hon säger nu kommer jag till semesterna..;)

Jag fick mensen i torsdags, cykeln har gått ner till 29 dagar. Har fått 3 egna menser nu efter missfallet. Tog 2,5 mån att få första mensen och sen hade jag en cykel på 38 dagar och nu 29 dagar så det går verkligen åt rätt håll. Är nog inte så ovanligt att det blir så efter ett mf. Men ni vet ju hur struligt jag haft med mensen, fick den ju aldrig och dom få gångerna jag fick så håll den på i flera veckor. Men nu jäklar så verker det funka.
    Tog min första tablett i pergotime kuren. Nu hoppas jag verkligen att det ska ta sig igen.

• Myra

Hej tjejer!

Ja det var länge sen man var här inne. Himla tur att trådarna inte går ut längre som det gjorde förr.
    Vad roligt att ni hann få till renoveringen innan jul så ni kunde flytta in och fyra första julen där.;)
    Ohhh blir så sugen också men vårat hus projekt liggerer på is just nu.  
    Ja tiden går verkligen fort och lillkillen blir stor. Dags att fixa till ett syskon kanske?..;)

Ja aqua vi skulle ju köra tillsammans och vara gravida. Tar bara lite tid för mig.
    Jag hade strulig mens efter pergokuren sen hösten. Fick äta en kur provera för att få stopp på blödningen men det hjälpte inte så det blev primulotnor också. Efter dom kurerna så ska ju mensen komma själv efter ett par dgr. Hade varit mensfri 1v när vi var på sofiahemmet. Han undersökte mig och jag frågade om jag kunde få äl efter dom kurerna men han sa nej. På annandagen så fick ajg en annorlunda flytning, äggvite aktig och jag ahr aldrig flytningar. Tog ett äl test och fick fullt utslag. Har BIM på söndag. har haft ont i frösten flera dagar och dom känns lite fylligare och inte lika hängiga som dom kan göra när man snart är 38...*S* Hade lite småhugg i vänster sida igår kväll men ingen nämnvärt. 
    Så det är bara att hålla tummarna. Men som sagt läkare sa att man inte kan få äl efter provera så man kanske inte ska ha för stora förhoppningar men fick ju fullt utslag på äl testet så man bli ju lite förvirrad.
    Men jag har iallafall en tid i början på mars till sofiahemmet och då kanske jag ska börja med äl sprutorna.
    Jag måste även gå ner i vikt för vikten hindrar mig med äl. bukfettet lagrar östrogen och då tror hypofysen att det finns tillräckligt i äggstockarna och slitar producera mera. slipper spola äggledarna eftersom jag lyckats bli gravid en gång.  
    Så nu är det gi modellen och träning. ska gå på spinning i morgon vid lunch, första på länge så jag kommer ju att döööö....*S*

Sussey: hur går det med lilltjejen och skolan?

• Myra

här är mitt äl test, vad tror nu. Lika starkt eller är det för svagt. Kan det ge så starkt utslag fast det inte varit äl? Trodde att det gav svagare utslag när hormoner finns men att inte ägget släppt. Hoppas på att pergo kuren mån innan fortfarande kiunde hjälpa till och putta ut ett ägg..;)
  • Myra

Herregud Agua är det redan dags för dig. Vad tiden ahr rusat iväg. känns som det var förra veckan du plussade. Vad spännande, vet du vad det blir?
    Då måste bums berätta vad det blev för ett litet knyte..:)

Sussey: då har du inte långt kvar i skolan och sen klar. Hur många terminer till ska du gå?¨

Ang min äl så har jag BIM runt söndag. Nästan all ömmane i brösten är borsta, bara lite kvar. Så det blev nog inget den här gången heller. Strecket kanske inte är tillräckligt starkt för att det skulle ha blvit äl. Läkaren borde ju sagt något också när jag var där. Men tänkte i min fantasi att han inte ville ge mig förhoppningar om han sa något och sen kanske det inte blev något.
     kanskew testar i morgon.

• Myra
    aqua84 skrev 2011-01-18 15:03:43 följande:
    Hej brudar!
    Tisdag 11/1-11 kl 14.56 kom äntligen våran lilla DOTTER Ellie till världen. Förlossningen tog 14 tim från att vi kom in te förlossningen tills hon va ute!
    Nu är vi hemma och myser för fullt..hela familjen...sambon har t om 2 veckor kvar hemma, skönt!!
    Ohh Super grattis till lilla tjejen. Vilken fint namn hon har. Så glad för dig, ni som kämpat så.

Vikt, längd, hår mm?

Hoppas vi får se en lite bild snart.

Stor kram till er alla
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7