• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Jag tar progesteron vaggiatorer varje morgon. Det är som en plast grej man för upp och sprutar in. Nu har jag blött ett par dagar väldigt lite men börjar se ett mönster. Tar progesteronet varje morgon och det är ju som gelé och lite åker ut på fm. Då föjer det med ut torkade blod flagor. Senare på em kommer det lite blod vid toa besök som sen slutar. Sen samma sak dagen efter. Måste ju vara att vagiatorerna retar slemhinnorna och först på morgonen kommer det lilla torkade blodet och sen har det blött lite inder dagen men eftersom det är så lite tar det ett tag innan det kommer ut på em. Det är oftare lite mörkare i färgen. 
    Låter det logiskt eller konstigt? 
    Försöker hitta alla förklaringar till blödningarna så man känner sig lite bättre och mindre orolig. 

• Myra
    aqua84 skrev 2013-01-17 19:03:06 följande:
    Myra..det låter som det skulle kunna va så, absolut!
    Blödningen följde mönstret även i dag. Vid missfallet så blödde jag först lite och som ökade, hade inget uppehåll.
    Det känns bättre när man hittar en förklaring. Andas ut en stund och hoppas på att inget annat dyker upp och skapar oro.

• Myra

Ska ta det fram till Vul den 30/1.  Vet inte om jag vågar ta uppehåll från dom 1 dag. 

• Myra

Nej det behövde jag inte men eftersom man haft mf o vet inte vad de beror på så kände jag att det var värt att ta det. Ringde endå o dubbelkollade m Sophiahemmet om det var ok. Jag har ju haft ägglossning tidigare o misslyckat IVF o massa fertilitsbehandling. Vet inte varför äggen inte fäster. Hade inget att förlora att med att ta progesteron o det kunde inte bli för mycket.

• Myra
    sussey skrev 2013-01-18 17:14:14 följande:
    Låter definitivt som det är dem det beror på
    Myra! Tror inte ett missfall kan "vara på gång" så länge, utan blir det så blir det typ. Förstår dock att du är orolig efter allt ni gått igenom. Jag håller tummarna för er allt jag kan och är så glad att det äntligen blivit ngt i alla fall! Du måste skriva sen efter VUL!
    Klart jag skriver något efter vul. Undra om man kan få en bild med sig hem om man ser något.
  • Myra

hämtade ut mera progestron vaggisar. 408kr kostade det. Herregud vad dyrt. Men naturligtvis värt det om det håller mf borta. 
    har massa ambuller sen fertilitetsbahandlingen och ivf i kylen av ett värda på nästa 10 000. Hämtade ut allt innan högkostnadsskyddet gick ut. Allt gick inte åt. Frågade om Sophiahemmet behövde till sina pat men då får inte ta imot. Lite synd. 

• Myra

Hur mycket grav symptomer kände ni i början? Tycker inte jag har så mycket. Visst lite känslig för vissa saker, små hugg lite då o då o bara lite ömma bröst. Trodde man skulle känns mera. Man vill känna jätte mycket så man går bekräftelse att man är gravid. Har nog inte fattat att man är gravid. Tiden går så sakta fram. Går in i v 7 dag.

• Myra

Man blir tokig, man vill känna massa att man är gravid men när man känner då blir man orolig också. Förvirrande. Längtar till att man får se grodan vid vul.

• Myra

Jag hade precis börjat slappan av med blödningarna som avtagit sen 2 dagar tillbaka. Sen kom det igen och man blir ett nervvrak igen. Fortfarande lite men jag tycker det är så fruktansvärt jobbigt. 

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7