• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Aqua: Kul att se dig igen och att ni ska köra på med syskon. Hur gammal är lillen nu?
    Ja just ja du har ju gjort IVF. Försöker ni själva i börja?
    Hade tur, fick en återbudstid i morgon till IVF avdelningen och är på CD 4då. Jag kan inget om sprayande mm.
    Hoppas det går fort iallafall.

• Myra

Aqua; herregud vad tiden går fort, kändes som det var i höstas hon kom. 

Nu är jag tillbaka från första mötet inför IVF. Jag kommer att få spraya och ska börja första dagen nästa mens. Jag får troligen börja första dagen för jag har oregelbunden mens. Vet att ni andra nämnt att ni fått börja dag 21. Vet inte om ni fått samma schema, spraya i 3 veckor och sen sprutor. mm. kom inte ihåg allt. ska på ett möte med en barnmorska innan jag börjar spraya för mera information. Så det blir puregon ingen och han ville jag skulle börja på 300ie dom 3 första dagarna eftersom jag vill få igång äggen. Enligt mina hormonvärderna så gissade han på att jag kanske inte får så många ägg.  Han pratade mycket om vikten. Jag väger lite för mycket och måste kämpa med att gå ner mera. Har kört pregnyl som äl spruta tidigare men den här gången så blir det orvitelle. Fick även progesteron kräm utskriven som jag ska använda någon gång där under behandlingen, minns inte exakt när. Mycket info och jäkligt läskigt. 
    Fick veta att det kostar 32000 men dom betalar tillbaka 26000 om det avbryts innan äggplock och 20000 om det avbryts innan ägget återinförs. 

Så mensen beräknas komma till v12 och ev äggplock runt v 16 om mensen är lite sen som den var under jullovet när jag inte körde med stimulering. Sköter sig kroppen och hålla sig till min normala cykel så kan mensen komma v11 och äggplock v 15. 
    Jag fick utskrivet, Puregon, Synarela, Ovritelle, Crinone. 

Mitt höghostnadsskydd på apoteket går ut i mars. JAg fick alla recepten och hämtade ut allt innan det skulle gå ut. GIck hem med mediciner av ett värde på 21000kr. Helt jäkla sjukt. Himla tur att vi i sverige har högkostnadsskydd. 

Nu längtar jag till nästa mens. Hoppas den kommer tidigare. 

• Myra

Jag kommer att få progesteronkräm. Men vad får man trombyl för?

Nu längtar jag till mensen... hua långt dit. Haft längre cykeln när jag inte sprutat, varit uppe på 37 dagar istället för 28.  

• Myra

Föresten måste fråga. Jag är lite orolig för mensen när den ska komma. Den kan ju även komma innan mitt info möte. Hur sprayar man och vilken tid tar man. Ifall mensen kommer på helgen och jag inte haft mitt möte. Ska ju börja dag 1. Kanske borde maila dom och dubbelkolla. 

• Myra

Hej hej alla. Herregud vad tiden rusar iväg.

Sussey: hur mår du och vilken v är du nu i?

Goklumpen: hur går det för dig?

Aqua. Hur har du det, har du börjat jobba än? Hur har det gått med tjejens tumme?

Här har jag sprayat i 3v +1v. Blev en v extra för jag ville att min favodit läkare ska göra äggplocket. Började med sprutorna igår. Ska på vul på måndag. Troligen äggplock v 17.
    Tur man har flytt att tänka på som distraherar..;) 

• Myra

Kul att höra att ni kör igång igen aqua. 

Nu har jag börjat med sprutorna efter sprayandet. Förr körde jag å 50ie7dag och nu kör ajg 300ie i 3 dagar och 250ie i 2 dagar innan första vul. Lite skillnad, hoppas att jag får massa massa ägg som växer fint. VUL i morgon bitti. Lite nervös.

Aqua: hur många ägg fick du när du gjorde äggplock??

• Myra

Nu har jag varit på första vul Efter spray och sprut start. Är på sprutdag 5. Hade 7/8 äggblåsor, några runt 3 och 4-5 runt 11. Allt såg bra ut. Ska vänta på provsvar i em för att se vilken dos jag ska fortsätta med. Nytt vul till helgen. Troligen ägg plock måndag/tisdag. Var lite orolig hur det ska gå och att vi ska misslyckas. 40% chans att lyckas sa läkaren. Hoppas chansen ökar när vi väljer att sätta in 2 ägg. Fy fan vad jag är nervös. Även om vi haft mycket att göra och tänka på senaste tiden så känna det endå skönt att distraheras och inte tänka, fundera och Nojja sig med det här.

• Myra

Hej alla.

Vad kul att det händer massa för er.
    Var på mitt andra vul och äggen var inte riktigt färdiga och jag ska tillbaka på söndag för en ny kontroll.
    Så tidgast på tisdag blir det äggplock, kanske onsd eller torsdag. Men det känns som det blir på Tosdag.

• Myra

Dags för äggplock på Onsdag. Hade bara 6 blåsor, hade hoppats på flera. 
    Men men, som min läkare sa, här satsar vi på kvallitet, inte kvantitet.

• Myra

Ja då ruvar man på två toppen ägg. Ett var super super bra. Hade jag varit 6mån yngre så hade jag bara fått ett ägg. Min högra äggstock kom dom
    Inte åt, den låg högt upp o var fast vuxen i livmodern. Beror troligen på ngn infektion jag haft. Så äggen från den kunde dom inte plocka. Men fick 2ägg som blev befruktade o började dela sig. Så nu är risken att det blir tvillingar.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7