Aqua; herregud vad tiden går fort, kändes som det var i höstas hon kom.
Nu är jag tillbaka från första mötet inför IVF. Jag kommer att få spraya och ska börja första dagen nästa mens. Jag får troligen börja första dagen för jag har oregelbunden mens. Vet att ni andra nämnt att ni fått börja dag 21. Vet inte om ni fått samma schema, spraya i 3 veckor och sen sprutor. mm. kom inte ihåg allt. ska på ett möte med en barnmorska innan jag börjar spraya för mera information. Så det blir puregon ingen och han ville jag skulle börja på 300ie dom 3 första dagarna eftersom jag vill få igång äggen. Enligt mina hormonvärderna så gissade han på att jag kanske inte får så många ägg. Han pratade mycket om vikten. Jag väger lite för mycket och måste kämpa med att gå ner mera. Har kört pregnyl som äl spruta tidigare men den här gången så blir det orvitelle. Fick även progesteron kräm utskriven som jag ska använda någon gång där under behandlingen, minns inte exakt när. Mycket info och jäkligt läskigt.
Fick veta att det kostar 32000 men dom betalar tillbaka 26000 om det avbryts innan äggplock och 20000 om det avbryts innan ägget återinförs.
Så mensen beräknas komma till v12 och ev äggplock runt v 16 om mensen är lite sen som den var under jullovet när jag inte körde med stimulering. Sköter sig kroppen och hålla sig till min normala cykel så kan mensen komma v11 och äggplock v 15.
Jag fick utskrivet, Puregon, Synarela, Ovritelle, Crinone.
Mitt höghostnadsskydd på apoteket går ut i mars. JAg fick alla recepten och hämtade ut allt innan det skulle gå ut. GIck hem med mediciner av ett värde på 21000kr. Helt jäkla sjukt. Himla tur att vi i sverige har högkostnadsskydd.
Nu längtar jag till nästa mens. Hoppas den kommer tidigare.