• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Hej vänner.
    Lång väntan till BIM till helgen 22-23/10. Lite ömmande bröst med det har jag haft senaste gångerna innan mens. lite småhugg i sidorna men det har mera känts som runt äl.

Goklumpen: förstår din oro och inte så konstigt med tanke på dina två missfall. Jag har ju haft ett missfall och det räcker för oron.
    Min läkare som är docent sa till mig när undrade varför jag inte blev gravid vid förra stimuleringen att det är ägget som bästämmer om man blir gravid eller ej. Vi kan inte göra något som påverkar eller försvårar att bli gravid.

• Myra

Gick inte vägen den här gången heller. Fick mens i Torsdags. Börjar med sprutorna i morgon igen. Måste köra hårt med vikten nu för om det inte går men stimuleringen så blir det ivf efter årsskiftet. Så viktnedgång är jätte viktigt för att det ska lyckas och minskar missfallsrisken. 

Hur går det för er andra här innen.

Kram 

• Myra

Hoppas du är gravid;) hur länge har ni kört på nu?

Började med ny omgång sprutor igår. Har väl inga större förhoppningar men vi kör på;)

• Myra

Att det strular till någon cykel är normalt så du ska se att det hoppar till rätta snart ska du se..:)

• Myra

Jag hoppas vi lyckas här nu samtidigt, vore skoj att följa graviditeten tillsammans. 

• Myra

var på vul idag och ägget hade väst till 18mm så idag tog jag äl sprutan. 
    Så nu är det sex på schemat och lååååååååååång väntan i 2v.

• Myra

Gick inte vägen, skit tant röd kom. Började med ny omgång idag. 

• Myra
    sussey skrev 2011-11-08 21:50:28 följande:
    Håller tummarna allt jag kan Myra!

Mensen kom till slut häromdagen, 3 veckor för sent under semestern i Egypten, tack för den! :P nu hoppas jag denna cykeln blir normal! Mensen var dock väldigt lite och kort tyckte jag, men var väl för att jag tagit ut spiralen.
    Ja det är ju typiskt att den ska komma på semestern när man verkligen inte vill ha den. 
    När den ändå är sen så kunde den väl hålla sig ett par dagar till så du kunde semestra ifred,
    Ja den där tant röd gör som hon vill.

• Myra
    sussey skrev 2011-11-23 20:41:08 följande:
    Ja precis. Ledsen jag blir Myra :( jag vill så gärna att det ska gå vägen för er nån gång!!
    Tack vännen, vad gullig du är. Ja det vore trevligt om man lyckades någon gång. 

Hur går det för dig?? 
  • Myra

goklumpen: Fy vad tråkigt vännen. Det är bra att du tjatade till dig en utredning så dom får kolla upp det där. Du ska se att snart så är du gravid igen och då kommer det att gå hela vägen i 9 mån. Hur fort att du blivit gravid igen efter missfallen??

Sussey: Vad roligt, super grattis till nya bebisen.

Här kämpar man på med sprutorna igen, BIM på Tisdag. Äggen växte rekord snabbt den här gången. Sprutade i 6dagar och fick en blåsa på 26mm. Normalt så brukar jag ha 9-11mm vid första kontrollen. När man stimulerar så brukar man få ta äl sprutan när blåsan är rnt 18mm men nu blev den 26. Hoppas inte det är en tom blåsa..:(
    Om det inte går vägen den här gången så blir det troligen IVF nästa gång.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7