Siggan skrev 2013-08-29 09:25:08 följande:
Hej Nisselina. Kul att se dig. Jag är kvar med samma nick och bild, men är inne ganska sporadiskt.
Hej också til Gustie.
kaz: Stackars Sara med gipset.
ghp: Så tråkigt.
Det gick bra med första barytonlektionen, men jag blir lite trött på fritids. På morgonen sa jag till personalen att A skulle ha speltimme direkt efter skolan och att de skulle påminna henne och i vilket rum spellektionen skulle vara. Men det hade de inte gjort. Som tur var är det 3 barn som har lektion samtidigt och de andra två är ett år äldre, så de hadde kommit och hämtat A när hon satt och åt på fritids.
Och så kan jag tala om (vissa vet det redan) att jag är gravid i vecka 12. Var på KUB i går och är nöjd med resultatet så nu ser det ut som det blir en ny bebis i mars 2014.
Dåligt att inte påminna!
Grattis till bebisen!!!
Jag väntar på att en fröken ska ringa mig, skickade sms på deras telefon och hoppas att någon kollar den´...
Vi har pratat om att vi behöver veta vad som händer för att kunna hjälpa henne och att hon måste prata med personalen. Jag ska be personalen prata med henne om att de vill att hon berättar för dem.
Det hon berättade igår var att samma tjej som öppnade toadörren är dum. Den tjejen är egentligen väldigt mesig och hon är alltid snäll mot A på morgonfritids för då vågar hon inte vara med andra barn. Men resten av dagen gör hon dumheter. Igår hade hon kastat pinnar på A trots att A sa ifrån. Hon brukar tydligen också dra med sina naglar på ryggen på A, "ibland är det skönt och ibland gör det ont" HOn skulle aldrig våga göra ngt när en vuxen är i närheten... Vi har sagt till A att hon inte behöver leka med den tjejen på morgonfritids om hon inte vill, även om den tjejen då blir ensam.
Maken vill pusha A till att säga ifrån men det är jag mer tveksam till, jag är rädd att A ska känna att vi ställer krav på henne som hon inte klarar och känna sig ännu mer misslyckad.
Igår grät hon och sa att hon var det sämsta barnet i klassen och att det bara är personalen som tycker om henne. Det gör så himla ont i mitt hjärta!!!!!!