30+ som fick första barnet 2006 *4*
PW: gärna!!!!
PW: gärna!!!!
Kaz: vi hade lite samma med skidåkningen på sportlovet. Agnes bara skällde på mig, vår vän tog hand om henne och vips så funkade det! Han är fyrabarnsfar och konstaterade att man inte ska åka med sina egna barn...
Grattis till sjuåringen!!!
Milla:
Agnes är ungefär som vanligt, varken piggare eller tröttare.
Kaz: hoppas att det var pannkakan och inte magsjuka som smittar er andra!!!
Idag har vi varit på utvecklingssamtal på skolan. Det är en stökig klass men tydligen funkar Agnes jättebra med både elever och lärare och hon har lätt att lära sig det hon ska. Hon går i en F-1-klass men ikväll kommer det förmodligen fattas ett beslut om att sluta med F-1 och ha rena F och 1 grupper så i höst blir det förmodligen en ren etta för henne. Det kommer att innebära att de gör om fem grupper till tre, hoppas att hon får ha med sig sina kompisar bara så kommer det att gå galant!
Fröken sa flera gånger att Agnes är den i klassen som har lättast att få nya vänner och att hon har många vänner i andra klasser som de andra barnen inte har. Gott att höra!
Kaz: härligt!
Asap: jag tror inte att de får undersökas av optiker förrän de är äldre så det är säkert ögonmottagningen fortfarande. Agnes går i alla fall hos ortoptist fortfarande och vi har inte hört ngt annat, tror att mina systerdöttrar har gått hos ortoptist upp i tioårsåldern.
En viktig sak att tänka på när det gäller glasögon till barn, köp dem hos en optiker nära hemmet för de behöver ofta justeras. Vi har köpt hos lokala synsam mkt pga deras garanti, går de sönder eller försvinner får vi nya/lagade gratis. Har redan bytt ut ena glaset en gång pga en stor repa mitt på!
Om de inte hade omorganiserat på Agnes skola så hade hon haft kvar halva klassen, och samma lärare nästa år. Nu blir det ju en "ren" etta så då blir det lite mer osäkert hur det kommer att bli. Hon kommer i alla fall att slippa de jobbiga killarna i nuvarande klassen eftersom de kommer att gå i tvåan i höst...
Drutten: Agnes klass har jobbat med veckan bokstav och de har mattehäften, men det handlar om att färglägga mm. Hon har läsläxa eftersom hennes fröken tror på att följa barnens intressen och att läsningen är grunden för all inlärning. Jag tror att alla barn i nollan har läsläxa nu.