• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4 - tack . Jag hoppas de tar oss på allvar bara, G eller VG.
    Jag hade i ärlighetens namn missnöjt accepterat vårt G men det gjorde inte min medskribent. Jag stöttar då såklart henne. Jag satt ikväll efter att ha läst din kommentar ovan :) och tänkte att vi anser oss uppfylla kraven och vi argumenterar för det i det jag sen skrev ihop. Vi har gjort allt vi kan nu
    Tack för dina tankar och din insyn, den hjälper

• Mandra

Ja, skallningen .. Handlar om ett barn som har problem med att slåss, helt oprovocerat.
    Det är inget nytt igentligen men det behövs förstärkning till avdelningen, sen LÄNGE.
    Hon bara stog och tog emot sa hon när jag frågade vad hon gjorde och sen sa hon också "jag får ju inte slåss mamma, jag vill inte det"
    Hon sa inte ens till fröknarna

Sambon fick nog och sa att om han slår dig får du putta bort honom allt vad du kan, han får inte slå dig igen ( jag har slutat räkna gångerna hon åkt på däng ) jag sa inget. Jag lät han hållas, hjälp mig om jag gör fel, men visst måste hon få försvara sig?

Jag vet inte hur många ggr vi pratat med dom om detta problem, jag tog upp det redan direkt efter julledigheten för att hon ville inte tillbaka eftersom han slåss. Hon ska inte definiera dagen utifrån " det var bra idag mamma, idag blev jag inte slagen "

Jag tänkte dock nämna att vi gett Tyra detta mandat för fröknarna imorgon så kanske det sätter lite fart på åtgärder. Vi ska också på samtal med förskolechefen.

• Mandra

Tack för er input, jag ska verkligen se till att pojken får stöd där och att slagen upphör omedelbart genom ett stöd runt honom.
    Det är som en otrevlig Flashback från Vs förskoletid och jag funderar på om inte förskolorna verkligen bantats till under din smärtgräns.
    Det är förvaring om barnen får slåss tänker jag. Nä, det här måste jag kika på.
    Imorgon ska jag visa mitt allvar tack för ert stöd.

• Mandra

PW -Grattis!!! Hoppas du får en Toppen dag.

Kaz- skönt att höften är bättre.

Tack för ett stöd :), sambon tog semesterdag idag och Tyra var hemma med honom. Nästa vecka blir hon också hemma med hjälp av min mor och svärmor. Idag pratade jag länge med förskolefröken som hade diskuterat vår incident med en kollega redan innan (bra!) jag ringde 08.30. Hon erbjöd samtal med förskolechefen + dom själva+ specialpedagogen som jag sa JA tack till och jag sa att det behövde få ett stopp nu. För allas skull. Kändes bra.

Det verkar som examinator själv ska överväga vår omprövning. Ha, vi är körda. Känner henne sen måååånga kurser. Vi är ju godkända.

Är i huset. Dax att dra loss golv.

• Mandra

PW - klart man får!

Kaz- men så härligt! Där har jag aldrig varit, hoppas resan blir toppen. Är det bara jobb eller hinner ni med lite nöje också?

Milla C - inte precis oälskad men hon känner sig orättvist behandlad titt som tätt.

Assar - är det bra med er? :)

Ghp - oj, förstår att det är stort och nervöst. Lita på att hon gör som du hade gjort om ett barn blir ledset hos dig.
    Jag tänker att man försöker trösta men märket man att det inte går ringer man, så tänker jag iaf

• Mandra

Ghp - hihi, få se om du kan sova inatt ;) , Jag förstår absolut dina tankar och kommet va där själv snart, skräckblandad förtjusning när jag tänker på det. Dom börjar bli då stora!

• Mandra

Assar- gott med fart. Vi har också fart. Nu ska vi till huset och riva. På lördag flyttar vi Vi kommer bo i ett hus utan golv och med nakna väggar, känns .. Hmm .. Intressant

Ghp - gott att höra :) kunde du sova inatt då?

• Mandra

Assar - Haha, va skönt gjort! Vi gör lite lika. Vi har i princip strippat alla rum från bebolighet hehe. Idag kom en väninna och bredspacklade två rum, bars sådär, för att hon kan och för att hon är fantastisk. Barnens sov- och lekrum. Jag inser vilken rikedom med fina vänner vi skaffat oss här i Öret.
    Hade vänner som hjälpte oss riva tapeter hela helgen igen. Imorgon köper vi golv och sen bygger vi upp rum för rum. Spännande. Just ja, imorgon börjar de borra för bergvärme, det är galet så mycket vi behöver fixa och sätta oss in i. Alla beslut som måste tas om ALLT, från vilket av alla hundratals spackel till vad vill vi ha gör färg/tapet på väggen. Det tar aldrig slut! Angenäma problem men hjälp, jag som tycker det är drygt att väljs kläder och väljer oftast första bästa oavsätt pris, på k-rauta är jag clueless! angenäma problem men ack så utmattande.

Kaz- åh så mysigt det lät, ha en skön resa!

Vi4 - ingen tid än. Hade hoppats på denna vecka, vill ta med mamma som kommer på onsdag. Tänkte att hon i egenskap av barnpsykolog kunde hjälpa mig att få dom att se att dom normaliserat att det är okej att en eller flera barn får sig ett slag eller två dagligen. Det är inte okej, någonstans.
    Stackar liten som är magsjuk nu , hoppas han krysr sig snabbt. Hur mår du? Räckte din sjukskrivning? Är du i bra skick redan? Ja, du vet ju min åsikt , ställ in eller kapa hellre bort något helt, om möjligt?!
    Krya krya!!

PW - nä, en del är, en del inte på vårt program.

• Mandra

Kaz- det låter lite mysigt men det är klart, Sommar hade nig förhöjt mysfaktorn i Paris.
    Trot eller ej, de ringde från förskolan idag och hade tidsförslag till imorgon klockan 15, toppen tack sa jag

Ghp- åh, ja utsidan behöver vi med lösa, putsa fasaden samt nya fönster fast ett annat år haha :)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*