30+ som fick första barnet 2006 *4*
Den stackars intet ont anandes mamman (jag) stod fridfullt i kön i kassan på ICA när dottern 4 år (Tyra) utbrister:
-Mamma, när jag kom från rumpan, var jag full med bajs då?
Den stackars intet ont anandes mamman (jag) stod fridfullt i kön i kassan på ICA när dottern 4 år (Tyra) utbrister:
-Mamma, när jag kom från rumpan, var jag full med bajs då?
Kaz Hur mår du idag?
Idag när vi hick upp förklarade Tyra att hon kunde göra sin gröt skälv. Fram åkte en stol till diskbänken. Ur lådorna åkte ett deciliter mått, en tesked och en pladtskål, ur överskåpet åkte saltet. 1/2 dec gryn tog hon från påsen, en dec vatten och ett sprinkel salt. Två grytlappar tog hon fram och lyfte ut gröten ur mikron och jag stig bredvid och gapade, det tog noll tid. Samtidigt rostade V sina egna mackor och gjorde kaffe åt mig?!
Lyfte fram mjölk och lingon. Jag dukade fram två glas och min kaffekopp. Vilken start på dagen.
Nu ska vi försvara uppsatsen, jag är nervös.
Gick och själv
Stod . Och Mannen är i Sthlm i ngt mål.
PW- håller tummar och tår . Lycka till!
Milla C - åh va coolt! Pannkakor! Ja skoj och lite jobbigt när de blir självständiga :/ .. Sådär blandat.
Hej hopp, det gick inte så bra som vi trodde. Vi blev godkända utan problem men hade förväntat oss ett VG, jag känner mig riktigt besviken.
Vi4 - men jösses!!! Det låter jätteont och här gnäller jag över värdsliga ting. Hur kurerar man sånt?
Tråkigt med tidigt mf min vän och jag hoppas på att det tar sig ordentligt nästa gång.
PW - nä, vi blir inte kloka på detta
Vi4 - jo, vi har läst igenom dem, kraven för VG, och anser att vår uppsats uppfyller dem. Vi har ju tänkt på dem genom hela arbetet. Jag har även gått igenom examinators kommentarer och motargumenterat häften och hållt med på hälften ca. Jag tror problemet är vår handledare för examinator tog upp dennes namn när vi opponerades , (samarbetet där har ju inte riktigt fungerat och vi har ändå gjort allt han bett oss om då vi vet att hans åsikter kommer väga vid examinationen) .
Vissa av examinators kommentarer grundas inte på arbetet , hon har inte läst det eller "missat" dessa aspekter när hon läst det.
Nåja, vi har bett om omprövning, sakligt punktat upp våra åsikter men, jag kan bara inte se hur vi skulle kunna få rätt mot en institution. Vi har gjort ett gott försök.
Dessutom sticker det lite extra då andra uppsatser i "sämre skick" fått VG med andra handledare och examinatorer men det argumentet fick vi inte föra. Hepp?!
Det kanske är så att jag missat något, den är för ytlig eller något, vad vet jag? Jag blev bara så besviken att så mycket jobb inte gav bättre resultat. Vi kunde gjort halva jobbet och fått godkänt.
Nä, besviken att jag inte gjort det bättre. Nu är det bara att gå vidare så länge.
Inte blev dagen bättre av att lilla T blivit skallad 3ggr i rad och hade ett stort blåmärke med tillhörande bula under ögat.
PW- hur kändes tentan? :)