• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz - vad roligt med simmet!
    Ja, vi hade det jättebra på Åland. Långledigt och sommarvärme, nu känns det ju som sommarlovet har börjat! Konstigt att det är jobb och skola imorgon.

Men Ida är bedrövlig just nu. Gnäller, skriker och bråkar om allt. Stormar iväg när det är något som inte passar henne, är jättedum mot Gustav och styr och ställer med honom och Elsa som en riktig liten diktator, alla lekar ska vara precis som hon bestämmer. Jag är helt slut nu efter hela helgen ensam med barnen. Ja, mina föräldrar var också på Åland, så helt ensam har jag inte varit. Men ensam ansvarig, om man säger så, eftersom maken varit på skyttetävling tor-sön. Nu skulle jag också behöva fyra lediga dagar för mig själv...

• asap

Billa - Nationaldagsveckan är vi på Mallis, så ledigt blir det men inte själv. Hoppas Ida är på bra humör då!
    Annars är väl v 29 det närmsta jag kommer sådana dagar. Då är maken på kurs och barnen måste barnvaktas av far- och/eller morföräldrar på något sätt så att jag kan ägna mig helhjärtat åt min hobby: jobba...

• asap

Malin - Hej! Vad roligt att se dig igen! Är allt bra?

Kaz - spännande med chefen, kanske kan de vänta på dig?

Drutten - Ja, det är inte alltid helt lätt att njuta här heller. Igår morse fick jag complete melt down när vi skulle till skola o fsk, och varken Ida eller Gustav hittade ett enda par byxor som dög. Grrrr.

• asap

Malin - Ja, man har väl alltid någon eller några bitar i livet som man väntar ska falla på plats. Men nu vet ni att ni blir kvar i Tyskland ett tag iaf?
    Tur att Elvira inte förstod knäpptjejen på lekplatsen! Vad kommer en sådan tjej växa upp till att bli? Hon lär ha en del issues att bearbeta..

Kaz - Bra jobbat själv med barnen!!

• asap

Grattis Alfred!
    Oj, det var värst, både pizzafest och kalas. Men firas den som firas bör, så det är säkert på sin plats!

• asap

Nu ska vi strax på synundersökning med Ida, hon blev ju skickad vidare från skolsköterskan. Hoppas såklart att det är ok, men vi får se.

• asap

Besöket hos ögonläk gick väl ganska bra, får man säga. Ida skelar lite när hon tittar upp med ögonen, har lite astigmatism men ser jämnbra på båda ögonen. Allt ser friskt ut. Men som de säger så bör man i den här åldern ha lite översynthet "att växa i", och Ida har kanske lite lite av den varan. Så hon behöver inga glasögon just nu, men ska följas upp. Kallas igen i feb-mars någon gång.
    Så nu är det bara Gustavs besök den 13 juni kvar det här halvåret.

• asap

Kaz - Bra gjort med kompis på besök! Jag tror också mellanbarnet kan behöva lite extra när syskonet kommit. Den som är äldst fortsätter ju att vara det även om det kommer ett till syskon, men det är nog en stor omställning att gå från att vara familjens minsting till att bli ett av storbarnen. Jag tror ändå det kan vara bra som både du och jag har det - att mellanbarnet är den enda i syskonskaran av sin sort.
    Gustav gjorde en typisk mellanbarnsgrej i helgen. Vi skruvade bort stödhjulen och han ville ha hjälp att träna. Ingen hade tid att hjälpa honom, så han lärde sig att cykla helt själv istället.

• asap

Drutten - Vi har varit på Mallorca i en vecka och åkte hem med en rejäl laddning strandfynd i packningen. Varenda liten snäckskärva är tydligen värd att spara på!
    Sådana där dagar som du beskriver (på BVC) har vi också ibland, det är bedrövligt jobbigt. Tur man får bra dagar ibland också!

• asap

Milla - Skönt att du visar dig så vi får se att du är ok! Superbra att du känner så tydligt att du gjorde rätt ang. jobbet, det har sagts förut men BRA GJORT att du valde att sluta!
    Jobbigt med bråkande barn, håller med ghp att det är grymt jobbigt. Hoppas det går över, jag tror det är det stundande sommarlovet (eller ni har väl förresten redan haft avslutning i din stad?) som gör barnen spattiga. Det ligger liksom en massa anspänning i luften.

Lia - Aj för fogar som trilskas! Skönt med semester snart.

Jag var ledig förra veckan och hade det jätteskönt på Mallorca, men tillbaka på jobbet idag var det lika galet som innan jag åkte, så nu längtar jag till semester igen.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*