• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Gustie - Vad roligt att se dig här igen!

Tänkte på vad Mandras V sade om att inte behöva träna på bokstäverna när man börjar ettan: Jag har just ätit lunch med mina två yngsta, och G (fem år och elva dagar) satt och sneglade på tidningen som låg kvar på bordet. Jag är helt fascinerad över att han sitter där och läser ord som "skådespelarna", "guiden" eller "orientering" utan att staka sig det minsta! Jag är jätteglad att han är så intresserad och verkar ha lätt för sig, men kan inte låta bli att vara lite orolig. Ska han sitta där om TVÅ år och träna bokstäver, det kommer ju inte funka!

• asap

Siggan - Ida läser inte heller så obehindrat som Gustav gör.
    Jag gjorde som du sade och googlade och förstår absolut att det är spännande tider!

• asap

Gbg - Tror man kan köpa märkena på nätet tom.

Ida kan ryggsim men inte "magsim" än. Hon vill gärna gå mera simskola, men just nu renoverar de simhallen så vi får vänta lite.

• asap

Kaz - Visst är det drygt att börja vabba direkt, terminen hann knappt börja innan sjukorna var här.
    Tur i oturen är det jag som är sämst däran i min familj, Elsa är mycket piggare nu även om näsan rinner, och övriga tre har klarat sig. Men eftersom jag vabbade i fredags när G fick feber efter 5-årsvaccinet kände jag inte att jag kunde vara hemma idag också, så jag har tragglat mig igenom en lång dag, hostandes och snorandes.

Gustie - Min femåring ska få gå på Knatteskutt, där testar de på alla möjliga idrotter på en termin. Bollsporter, men också brottning, friidrott och gymnastik bla. Jag hoppas han gillar det, och kanske får bättre pejl på om han vill fortsätta med något och i så fall vad. Det är nog svårt att välja aktivitet när man inte riktigt vet vad som är vad.

Nisselina - Hej! Tror jag känner igen dig, men är lite osäker. Jag började hänga här runt 2008/2009, vet inte om du var kvar då?

• asap

Billa - Här börjar skolan 8.15 om morgonen.
    Förra året var skoldagen till 12.15 alla dagar för Ida, i år när hon går ettan är det till 13.50 må och fre, och 13.15 de andra dagarna.

• asap

Kaz - Stackars Sara!
    Tackar som frågar, G blev pigg redan i fredags, det var verkligen bara feber på natten till fre, måste ha varit pga vaccinet! Elsa har varit rätt vissen, men verkade riktigt alert igår och har varit tillbaka på föris idag utan problem även om näsan rinner än.
    Och jag har nästan hostat ihjäl mig på jobbet idag, men men.

• asap

Härligt PW!

Vi tror att Ida ska få börja cykla själv till skolan snart.

• asap

Jag får korrigera mig själv: har just varit på föräldramöte i Idas skola, och har fått schemat. De slutar visst 13 må och fre, och 13.50 tis-tors.

Fick höra att de bl.a. ska lära sig hemortens historia på SOn. Det blir bra, då får hon lära sina föräldrar sedan. Vi är ju inflyttade och kan ingenting om orten!

• asap

Nisselina - Vi har jättenära. Vi går ut på vår baksida och kommer direkt på en gångväg, sedan går vi den, tja vad kan det vara..?, knappt 100m gissar jag, sedan passerar vi en väg (bara de som bor på gatan kör vägen, den slutar i vändplan, så minimalt med trafik), och kommer upp på en gångväg som går 150 meter fram till skolan, ungefär. Hur nära som helst och nästan bara gångväg hela vägen, världens bästa skolväg!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*