Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Min kompis, mamma till Hedvigs idoler, har lovat H att hon ska få sova över där någon dag om hon inte kissar ner sig mer...

• Piggley Wink

Jobbigt malinkat! Skönt att läraren verkar ta det på allvar, även om det förmodligen inte är så lätt som lärare att se alla subtila saker som händer i barngruppen

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Jag har också tänkt på det där, H är ju inte så tjejig i det avseendet. Hon slåss inte men hon värnar inte heller om andras utrymme om ni förstår vad jag menar. När hon springer förbi någon så sniker hon gärna väldigt nära vilket kan resultera i att den andra tycker det är obehagligt/välter beroende på stadighet och ålder. Vi jobbar på saken men det händer ju liksom inte lika ofta hemma som på förskolan... I Hs liv är det liksom inget problem om någon bumpar in i henne för hon är stark med grym balans så hon funderar inte ens över det. Hon har fått Barbiedocka i sommar med kläder och allt. Hon leker inte så ofta med den själv, men när hon har kompisar här så grejr de med den. Sen håller det i ett par dagar innan hon glömmer den. Jag gillar ju att hon är lite fart på, men är livrädd för att hon ska bli utanför de andra tjejerna eftersom hon inte är som dem. Lurigt det där med att passa in!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Malinkat: H funderar också mycket på att alla andra också ska få, det är liksom mest det fysiska utrymmet som hon inte respekterar. Hon respekterar när de säger vad de vill men inte när de bara råkar stå ivägen för hennes framfart... Visst är det svårt, men A kommer ju bli en underbar pojkvän/sambo/man/pappa när han blir stor, bara han inte får FÖR många törnar på vägen.

Mandra: Jag tror jag förstod precis hur du menade men spann mest vidare på de tankar som dök upp hos mig när jag läste vad du skrev! Jaaa, var är den där lagomgränsen? Tänk om man fick en manual?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Å vad spännande att börja skolan! H har ju börjat ny avdelning där det bara är femåringar och de ska ha gymnastik i gympasalen varje måndag så nu måste vi köpa gympapåse! Var finns de prinsessigaste? Har de förresten shorts och tshirt eller har de gymnastikdräkt? Vad har era skolbarn? H har ju bägge hemma, men jag tänkte att det kanske är viktigt att passa in så det gäller att stoppa ner rätt i påsen

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Hmmm idolerna har såna gympadräkter med volang som jag misstänker att du menar asap. På innebandyn har H haft shorts och tshirt i funktmaterial, vi börjar väl med det iaf då. Köpte iaf en gympapåse med Hello Kitty idag

• Piggley Wink

malin: Ja, verkligen en ny grej, det där med att passa in

GHP: Förtroende är viktigt! Jobbigt att det var den snygga killen, kanske försökte han bara ta kontakt? Hjärta  

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*