Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

M73: H hade inte heller tid för såna oviktiga detaljer. Vem vill gå på toa när man har kul och leker?

vi4: Jobbigt med sköldkörteln, men jag hoppas att du får ordning på värdena fort och att det är iaf en liten guldklimp som ligger där i frysen. Jag ska vinka åt guldklimpen på tisdag när jag åker till skolan Kyss

M73: Har du provat din TENS på benen?   

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

kaz: Håller tummarna för att nya skolan är helt underbar, varför byter ni?

M73: Klart du ska byta! Här bygger de en ny vc precis brevid förskolan, två km från oss. Den är privat och jag tänkre aboslut lista oss där om de har bvc. Vanliga vc har en läkare som är kanon, men tyvärr är barnläkaren skräp! Det tog 1,5 år att få ett intyg att H inte ska äta vissa rätter på förskolan som hon får diarré av - bara för att det inte går att bevisa med tester att det är något i dem hon inte tål. När H slutade med blöja och bajsade ner sig första gången de fick köttfärssoppa så fick jag nog, då ringde jag och skällde ut tanten! Sen fick jag ett intyg, men jag tycker inte man ska behöva tjata så länge eller bli arg heller för den delen...  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Heja Mandra! Du är ju såklart bäst! Eller ja, det är vi ju alla här. Vår handledare från Sjukhuset som vi gjort vårterminens ena projekt åt var helt lyrisk efter vår presenation igår! Nu sitter jag och fixar finishen på projektet så att den matchar vår underbara presentation

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H fyller år på tisdag och önskar sig bara tjejgrejor, alltså inte killgrejor som StarWars, men gärna bollrar etc så det är inte bara rosa... Idag så blev hon helt galet glad när jag tog fram ett par rosa jeans som hon ärvt. Åh det är tjejbyxor! Hmmm, vi får nog jobba på det här i sommar när de andra tjejerna på fsk inte har så stort inflytande Hon har ju precis börjat leka mer med tjejer än med killar så hon övar väl, innan har det ju bara varit killar. 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H är ju ett år yngre än era barn, men hon ser BARA positiva saker med att börja på skolan. Alla femåringar går ju i en förskolegrupp på skolan, äter i matsalen och får leka med stora leksaker ute Hur fräckt som helst om man frågar H! Kanske är det skönt att inte vara så stor och tänkande när förändringen sker? Nästa år så byter de ju bara plats inom skolan...

Mandra: När jag varliten firade vi alltid sommarlovet med att gå till ett speciellt cafe och äta banana split   

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*