kaz > Ja, vi verkar inte få någon plats här i närheten förens i höst. Vi sökte hit redan när vi flyttade hit men det är lite avflyttningar i området så platser finns inte :-/ . Vi får helt enkelt pendla buss fram till sommaren. Jag funderar allvarligt på att gå mammaledig i sommar igen med barnen även fast jag skulle behöva få ett sommarjobb och skapa mig ett nätverk och en plats i Örebros arbetsliv.
Milla C > Heh, jo för honom är det askul och utmanande men såklart inte utan press och det är klart att han tycker det är jobbigt att jag fått det jobbigt samtidigt. Jag vet ju att det är en period vi är inne nu där vi behöver anpassa oss till de nya premisserna i våra liv och få det att funka. Känns lite rörigt och jag skulle gärna vakna upp om en månad då saker stabiliserats lite.
Drutten > Usch vilket jobbigt uppvak och oroligt när han inte fick luft men lite roligt sådär retroperspektivt på det sätt du beskrev . Mår han bra nu?
Ja, det känns inte odelat roligt (med hans jobb) framförallt pga att det kommit så mycket nytt om vad som förväntas av honom hela tiden vilket betyder att det förväntas massor av mig också. Tex att han ska resa och är bortrest 2 dagar i veckan plötsligt och med övernattningar. Jobbet i grannstaden har blivit ett jobb med Sverige som arbetsplats. Han bara accepterar (måste ju det såklart) och jag ska bara anpassa mig och det med omedelbar verkan. Jag som brukar se mig som anpassningsbar och det hyfsat snabbt, inte rädd för förändringar och gillar utmaningar, hittar sätt att lösa saker och så vidare plus att jag var så glad för honom. Just nu känner jag inte så, istället för att lösa allt så hakar jag upp mig på att jag är en hotellverksamhet, städar, tvättar, lagar mat och matlådor, tar hand om barnen och nu kommer han inte ens hem på veckorna. Plus heltidsstudier och sitter på buss upp till 3 timmar om dagen.
Du ser, mina glasögon är ego-glasögon och har fastnat på näsan, jag måste vidare för det här äter ju på mig uppenbarligen. Jag vet bara inte vad jag ska göra annorlunda. Eller jo, när jag skrev det ser jag, jag ska göra det jag gör bäst, släppa det, se det positiva och tänka på det som en övergångsperiod. Imorgon vaknar jag glad och ensam, haha närå, jag firar hjärtansdagen med barnen ju
Fast du har rätt , jag behöver göra saker för mig själv och en sak ska jag göra nu för min egen skull, jag ska ta körkort och den tiden ska jag hitta och kräva
Hoppas jag inte gnällt för mycket.