Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mk: usch så jobbigt! Din A och min A verkar vara väldigt lika. Hoppas att fröken kan få ordning på detta så att det inte blir värre.

Agnes och jag ska på inskolningssamtal halv två idag och sedan är det inskolning på fritids tisdag och onsdag. Lite spännande även om hon redan känner de flesta barnen och träffat fröken flera gånger redan.

• Gladhannapanna

Visst önskar man att man hittade "lagomknappen", ¨så bra det hade varit, men samtidigt vill man ju att barnen ska få vara olika och på just sitt sätt!!!

Agnes och jag träffade fröken idag, hon frågade Agnes om vad vi gjort under semestern mm, sedan fick A kritor, penna och sudd samt ett block och jag och fröken pratade lite "vuxensaker", vi pratade lite om det här med kompisar. Fröken ville först ha det lite till att det är Agnes som inte är lyhörd utan bara pratar på, men när jag berättade om exempel som jag själv sett så höll hon med om att det inte var juste gjort av kompisarna. Hon lovade att vara lyhörd och ha lite extra koll.

Hon verkar vara bra, men ganska barsk och rätt sträng tror jag, iaf vad andra föräldrar berättat vars barn haft henne. Hon påpekade att det är stor skillnad mot förskolan, barnen förväntas klara det mesta själva när det gäller, kläder, toabesök, mat mm.SKa bli intressant att se hur det kommer att gå för vår tjej som tappar fokus totalt ganska ofta!!!

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2012-08-16 08:55:25 följande:
    Hon skulle göra en hoppkullerbytta (som hon inte får såklart) och landade på huvudet sen vek sig kroppen som en ostbåge i höjd med bröstvårtorna. Hon är stel och jätteöm, främst över bröstkorgen och ryggen mellan skuldrorna, kan inte böja sig(förståeligt)
    Jag lyckades kika ut genom fönstret precis när det hände, såg hennes grimach när hon fick luft igen och när smärtan gjorde intåg. Handen över bröstkorgen och jag sprang fortare än någonsin ropandes på mannen som jag visste var närmare. Urk, vart lite chockad en stund men hon andades *phu*
    Insåg att det blir ingen studsmatta i vår trädgård .. Skulle ha hjärtat i halsgropen varje gång jag hör gnisslet. Nu gick ju allt 'bra' men ändå.

Läskigt!!! men hon blev nog mest mörbultad eller?

En fördel med att ha egen studsmatta är att de blir duktigare och att de inte hoppar lika intensivt när de hoppar. Våra hoppar lite varje dag, kanske 20-30 minuter åt gången.
  • Gladhannapanna

Mandra: Trist att hon har ont, men tyvärr kan det nog ta ett tag innan det är helt bra igen!
    Mysigt med egentid med lilltjejen!

Idag började A skolan "på riktigt" , hon ä taggad men det känns som om vi föräldrar tycker det är större än hon!

Milla: Mysigt med lite firande, vi skippar det men hon fick ett litet silverhalsband när hon sllutade på dagis.

• Gladhannapanna

Inspirerad av Milla mfl så firade vi första skoldagen med glass, maränger och chokladsås igår kväll!

A var nöjd men väldigt sliten på kvällen! De har som tradition att nollorna får gå igenom en portal första skoldagen, sista skoldagen i femman går de ut genom portalen. Det verkar inte som om A fattade hela poängen men det hade nog varit en bra dag ändå.

• Gladhannapanna
    kaz skrev 2012-08-21 08:56:49 följande:
    Malin: håller helt med! Stackars A! Det är ku jättelångt upp till 4:de vån när man behöver gå nu NU! Här hade personalen förvisso påmint innan de gick ut men Simon måste man ju tvinga att gå i sådana lägen. Jag har sagt till om det nu.

Hanna: mysigt! Hur tar J all uppmärkelse kring skolstart för A?

Skolstart idag kl 10! Spännande!

J har ju bytt förskola så det är en hel del uppmärksamhet kring henne också just nu. Vi sa att glassen var för att hon varit så duktig på sin förskola också.
  • Gladhannapanna

Asap: Skönt att det funkar bra både på dagis och skola! Exemplariskt av E att sova på förmiddagen så att mamman får lugn och ro en stund samt att hämtningarna blir smidigare! Jobbigt dock att hämta på två olika tider!

• Gladhannapanna

PW: Agnes har en gympadräkt/dansdräkt när hon dansar, men vi tycker att hon kan dansa i samma funktionsbrallor och linne som hon ska ha på gympan men på dansen ska det vara rosa tyll! Hon har ett par snygga indoor skor i skolan också.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*