• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis - Så surt med bilen, hoppas allt går så smidigt som det kan med reparation och försäkringsbolag etc. Lycka till på op! (Som kanske redan är gjord...)
    Scharlakansfeber, ja. Hoppas ni slipper den, fast det var rätt lindrigt ändå för Ida. Även om hon drar ibland till med "Jag är sjuk. Jag har lakansfeber." när hon inte vill göra som vi säger. Är man sjuk kan man ju få slippa undan, har hon märkt...

Agronom - Det vore ju hur jobbigt som helst att vara borta varannan vecka från barnen! Som att man hade skilt sig, ju... Och det skulle ställa stora krav på resten av familjen också, att sköta allt därhemma hela veckor i taget.

kaz - Gustav har också blivit mammig, fast han har aldrig varit det tidigare. Nu kan han plötsligt skrika och ha sig för att det inte är jag som borstar hans tänder eller så.

Mandra - Aj, halsfluss. Man vet ju själv hur det tar emot att äta när man har riktigt ont i halsen, det är inte kul. Men nu vänder det fort när ni har börjat med penicillinet, skönt att få veta vad det var.

• asap

kaz - Vilken härlig liten kille du har! Har ni egna skridskor eller lånar de på dagis? Vi (Ida) har varken testat att åka skridskor eller skidor än.

• asap

Gbg - STORT grattis!! Så supersöt han är! Det kan väl inte finnas någon som inte blir sugen på ett barn till när man ser en sådan där bild? Jag blir det i alla fall.{#lang_emotions_heart}
    Vilken var skillnaden du upplevde mellan dina förlossningar, om det var så jobbigt den här gången? Eller gjorde det faktiskt bara mer ont den här gången, och i så fall varför? Svårt att svara på kanske, du behöver inte.

• asap

Pyttis - Så synd att op inte blev slutförd. Vet du varför du är så lättblödande?

Gbg - Det var verkligen snabbt jobbat, från 6-7 cm till ute på 7 minuter!

Idag skulle "alla" ha kommit hit för att fira min födelsedag i förskott, men istället för att fixa med tårtan den här morgonen fick vi torka kräks. Nu är det alltså Gustavs tur att vara sjuk, så vansinnigt trött på det här nu. Jag vet inte hur många hela friskveckor vi har haft sedan jul, men det är väl 2-3 veckor ungefär...

• asap

Nej hörrni, någon kräksjuka var det inte. G har ätit alla mål idag utan att kräkas mer, men hade feber imorse och har varit hängig och gnällig hela dagen. Vad kan det vara? Vi får väl se om det blir någon förkylning av det hela, många virus kan ju ge någon kräkning också.

Ida är fortsatt hängig och hostar förskräckligt, men har ätit ok idag för första dagen den här veckan, så det har nog vänt nu. Men hon sov hela eftermiddagen, och ligger och försöker sova för natten nu och det går sådär....

De har orkat vara ute en del idag i alla fall, tack och lov. De gick lite om varandra, men jag har varit ute i solen i flera timmar. Helt underbart! Trots -16 imorse har det smält undan massor idag, och vi har hjälpt våren genom att skotta undan snön från altanen. Sedan satt vi där och åt mellis, skönt!{#lang_emotions_sunny}

• asap

Vi4 - Nej, jag fyller inte jämnt. Snarare så udda det kan bli - 33.

juni - Jag tänkte också på fullmånen, eftersom jag vet att det är många som sover dåligt då.
    Ja, det är sååååå många träffar av olika slag som har blivit inställda pga sjukdom det här året. Håll tummarna för att vi iaf får vara friska nästa helg, då ska vi på en långhelg till Dalarna och åka lite skidor.

• asap

Vi4 - Du har ju så rätt, varför inte fira väldigt ojämna födelsedagar också lite extra? Nästa gång blir väl 55, så det är ju långt till dess.
    Vad kul med huset, hoppas det blir som ni har tänkt er! Skönt att anlita hjälp för att få renoveringen gjord, även om man är händig och har lust och ork så tar det ju så lång tid att fixa allt när man även har jobb och småbarn. Lite nyfiken på var i stan det är? (Jag har ju bott där en gång i tiden) Inboxa om du har lust att berätta, men vill vara lite hemlig.

Mandra - Hoppas på att det inte är halsfluss, men tyvärr är det ju så smittsamt. (Just därför var det så konstigt att Gustav inte fick scharlakansfebern av Ida, det är ju samma bakterier som halsflussen och "borde" smitta.)
    Båda barnen har varit vakna i omgångar och hostat inatt, men är ganska pigga idag. Gustav har dock två geggiga ögon nu, snart måste de väl ha haft allt som går att ha...?

Pyttis - Hoppas på att det inte är någon infektion!

Ja, solen gör definitivt mig piggare i alla fall. Vi har varit ute länge och hjälpt våren - dvs skottat undan snö här och där så att det ska smälta fortare. Sedan försökte jag gräva fram vägbrunnen här utanför också, men eftersom jag inte vet exakt var den är var det omöjligt. Helt otroligt vad mycket snö det är kvar ändå, trots plussgrader om dagarna!

• asap

Sirre - Glömde säga: grattis i efterskott! {#lang_emotions_cheers}

Mandra - Skönt med dagis och ingen feber idag! Ida säger också att "jag längtar efter barnen på dagis", hon ska få gå imorgon om hon inte blir sämre igen.
    Jag läste just "Varför har Sverige inte haft någon kvinnlig statsminister?" på DN, och det kan man ju undra? Du får väl bli den första, och styra upp ett och annat!

• asap

Mandra - Ja, eller hur!? Ett jobb är väl det minsta man ska få efter sådana här veckor! Tack.

• asap

Siggan - Ida har en sådan, men har inte velat köra hittills. Hon är en försiktig tjej som helst inte provar nya saker, hon vill bara kunna allt från början och blir sur när det inte går. Men kusinerna deras har också springcyklar, och 5-åringen verkar ha haft stor nytta av den iom att han typ lärde sig cykla utan stödhjul på 10 minuter på riktiga cykeln sedan.

Sirre - Jag kände varken till Lönsboda eller Paul Ottosson innan du skrev ditt inlägg, men nu vet jag - var tvungen att googla lite...

Vi4 - Svårt med budgivning, när man ska försöka gissa hur de andra tänker... När vi köpte vår lägenhet var det online-budgivning så man kunde se buden direkt. Då vann vi budgivningen på att vi höjde direkt när de andra hade lagt bud, de tyckte att vi var så på hugget att det inte var lönt att fortsätta buda. Och nu när vi köpte huset var det bara vi som lade bud, då på utgångspriset. Vi grämde oss lite efteråt, hade kanske kunnat lägga ett bud under utgångspriset och fått det i alla fall, men det vet man ju inte. Kanske hade fler hoppat på budgivningen då istället?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*