• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

kaz - Iiihh, spännande!

Vi4 - Oj, så jobbigt du har det, hoppas du får vila i helgen och börjar må bättre snart. Inte kul med fibromyalgi, men kanske ändå skönt att ha fått diagnosen? Kram!

Oj, så kallt vi har det! Det är underbart fint vinterväder, men tyvärr tror vi det är lite för kallt för pulkabacken som vi hade tänkt. Det tar emot att sitta inne i finvädret, så en liten tur utomhus får vi nog ta ändå. Fast just nu är mannen med storbarnen hos frissan och Elsa ligger och sover. Gustav såg ut som en riktig rotborste i håret så det var dags.

• asap

Drutten - Typiskt med DVD och skidåkning som inte faller barnen i smaken, men så kan det vara.
    I v.15 ska det ju gå bra att höra hjärtljud, du kan väl höra av dig till bm och komma in och lyssna, det är ju jättelångt att vänta en månad om du börjat oroa dig!

Hoppas det går bra för barnen ikväll och att ni har roligt på festen!

• asap

Ah, det finns inget som går upp mot att kliva upp 5.30 en söndag, sömnig vingla ner för trappan med bebis i famn, titta ut i bäckmörkret och inse att det är -17 ute.
    Jo, det skulle väl vara när man sitter där med pulvergröten och hör först ett barn tassa omkring och sedan ett till, och därmed inse att alla försök att somna om har gått om intet.

• asap

Gladhanna - Ida och Gustav kan också ta sovmorgon, men nu när Elsa nästan inte äter ngt på natten längre vaknar hon runt 5.30-6.00 och vill ha gröt. Och då brukar storasyskonen "passa på" att vakna också.

• asap

kaz - E blir 8 månader nästa vecka. Och det är nog snart helt slutammat, inatt har hon sovit 10 timmar i sträck utan att vakna det minsta, varken för mat eller något annat.
    Ibland när man hör talas om familjer som har det svårt med barnens sömn/mat eller vad det nu må vara så känner jag mig nästan skyldig som har fått det så oförskämt lätt. Fast det ska jag väl inte göra, jag får vara tacksam istället.

Idag ska vi till bvc på 8-månaders kontroll. Med tanke på att hon drar 74 i kläder och storlek 5 på blöjor numera så antar jag att hon följer sin kurva långt över medel fortfarande.

• asap

Piggley - Jodå, hon gillar välling. Om den här nya sovtrenden inte håller i sig så kanske vi ska testa ert trick för att få lite längre morgnar.

• asap

Piggley - Ja, så är det absolut. Ok att kliva upp tidigt för att byta en blöja och peta i lite gröt, men inte ok att hela racet med allas frukostar, påklädningar och tandborstningar startar då.

• asap

Kaz - Hoppas det var månen som störde så att de kan börja sova gott igen. Och att du snart blir gravid och får en liten som sussar sött.

Drutten - Usch vad otäckt i natt! Nej, man tänker verkligen inte så klart mitt i natten alla gånger.
    Jag tänker mig också E som nyfödd tills jag vaknar upp och inser fakta. Hon väger faktiskt mer än dubbelt så mycket nu som då hon föddes (nästan 11 kg Hon startade på 4.9) konstigt att tänka sig att hon var hälften så stor då bara.

Jag har varit iväg på en liten kvällstur till skridskoisen med Ida och Gustav, jättemysigt! Det är så kul med barn som är så stora att det går att göra saker med dem. Det är verkligen sant att alla åldrar har sin charm. Särskilt 34, snart 35.

• asap

Milla - Hur funkar det, är det en av er som har natten och den andra som ska ta följande morgon? Fräckt att inte hålla på tiden i så fall.

• asap

Mandra - Oj, så tungt för er just nu.
    Kul med körkort, mycket blir ju faktiskt mycket enklare när man själv kan ratta bilen.

Vi har varit utan Gustav hela helgen då han haft ensamhelg hos mormor och morfar. Han har njutit fullt ut av att ha dem båda för sig själv, och det var en nöjd och glad pojke vi fick hem igår em.
    Anledningen till att han fick vara själv där var att maken och jag var på "Ljust&Fräscht" i fredags kväll, och svärisarna skulle passa de andra två. Eftersom det var första gången vi lämnade Elsa en hel kväll så kändes det lite mycket för svärmor att ha alla tre barnen, ifall Elsa inte skulle vara med på noterna. Men det hade gått jättebra och barnen sov när vi kom hem dit efter föreställningen.
    Och vi hade det jätteroligt, såklart.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*