• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla - Skummade trådstarten men fattar inte, varför skulle han behöva vara själv i två timmar för att få se på tv sedan? Och så fick han gå och lägga sig 17.30 när han inte skötte sig, hur rolig blir den kvällen för alla inblandade?

Mina barn skötte sig riktigt bra under "På spåret". Storbarnen somnade sött och Elsa vaknade till och ropade två gånger, men nöjde sig med nappisättning och blev tyst sedan.

• asap

Pyttis - Hoppas det blev uppskattat!

Själv får jag nog gå och lägga mig snart om jag ska orka upp till luciafirandet på fsk imorgon bitti. 07.15 ska barnen vara på plats, 07.30 drar det igång. Fast Ida har deklarerat att hon inte tänker sjunga nåt, det blir som vanligt med andra ord. Hemma sjungs det hela tiden, men vi har inte fått bevittna en enda lucia eller sommaravslutning där våra barn deltagit i sången. De bara står där med stenansikten och väntar tills allt är klart.

• asap

Pyttis - Skönt att höra att det är fler som kommer vara uppe i ottan för att titta på tigande barn.

• asap

Milla - Hoppas G mår bra. Hänger det ihop med magen på något sätt? Hur går det med det förresten?

Jättefint luciatåg, I och G stod tätt tillsammans och höll tyst, som väntat. Men Gustav gjorde en insats när de sjöng "i ett hus" och gjorde rörelser till både "hjälp ack" och "annars skjuter jägarn.."
    Även Elsa gjorde succé i tomteklänning och avslöjande strumpbyxor: många många många kommentarer om de tjocka låren blev det, fast i väldigt positiv ton som det är när det gäller småbarn. Inte lika gulligt med tjock-veck på mamman.

• asap

juni - Ja, precis. Tycker det är skönt när de är runda, inte så oroligt om de blir sjuka. Fast det är tungt att bära på, förstås.

• asap

Milla - Skönt om det "bara" är förstoppning, och hoppas det går bra med både blodprov och lactulos.

vi4 - Ni kanske också kan få privatföreställning med luciasånger hemma istället, det har vi fått. Sött med ljuset.

• asap

malin - Snacka om udda jobb! Hoppas hon inte vill att de ska fotas "in action" bara.

• asap

juni - Nu är jullovet nära!

malin - Om du känner att hon orkar så är det väl bra att låta de andra bestämma om de vill utsätta sig för smittorisk eller inte. Kraschar hon alldeles så får du väl avboka.

• asap

Frk Kanin - Grattis till en lillebror, har Ärtis ett sjätte sinne?
    Jag tänker också att det är ett omedvetet försvar att inte knyta an så mycket så tidigt? Kram!

Vi4 - Förstår att du är slut efter hela ivf-köret. Håller med om att de kunde varit raka med chanserna, bra om du tar upp det med dem. Håller tummarna ändå!

juni - Så skönt med lov, du är väl värd det! Hoppas tentan gick bra.

• asap

Fick höra något intressant på dagis igår: Gustav är så duktig och plockar alltid undan det han är klar med innan han börjar på något nytt, många andra rusar bara vidare och tar fram nya saker hela tiden. Så är det inte hemma, kan jag säga. Obestämd Men det är ju skönt att höra att han kan om han vill iaf!

Försöker uppbringa energi att packa nu medan Elsa sover. Efter lunch åker vi mot svärisarna där vi tillbringar helgen. Svärmor fyller år så vi måste ju dit och gratulera. Barnen har sett fram emot det hela veckan, och nu är det äntligen fredag!

Trevlig helg alla!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*