• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis - Så jobbigt! Skönt att de vill hjälpa till och ta tag i det, men som du säger så hade det varit enklare med en mindre barngrupp. Hoppas Agnes får bra hjälp på ett bra sätt! Kram!!

• asap

Drutten - Läskigt med svampen, tur att det gick bra!
    Hoppas maken slutar vackla och att det tar sig snabbt med syskon.

Minimalla - Så kul att se dig här! Härligt med lek, både ensam och ihop med lillebror. Jag tänkte också på frk Kanin och undrar hur det går, hoppas hon visar sig snart.

kaz - Vilken jättebra lek ni har, det låter ju toppen!

Pyttis - Vad säger Agnes själv om det hela? Upplever hon det som väldigt jobbigt, eller är gråten ngt hon liksom bara tar till och sedan går det över?

• asap

Pyttis o juni - Nej, det var precis det jag också tänkte sedan i går kväll. Hon vet kanske inte varför hon gör det, och ännu mindre kan sätta ord på det.
    När ska specialpedagogen komma?

• asap

Mandra - Vi gör inte så mycket själva med bara ett barn, det är eg. bara när maken ska handla och sådant, då får en i taget följa med. De håller själva reda på vems tur det är. Av förklarliga själ är jag ju just nu rätt låst till Elsa, men om några månader kan vi nog lättare dela på oss med 1 + 2 barn, och turas om att ha Ida eller Gustav själv. Tror de skulle gilla det.

• asap

Pyttis - Gick det bra igår? Vad sade spec.pedagogen efteråt?

Vi sitter här o undrar vad vi gett oss in på - Ida ska ha försenat barnkalas imorgon. Tvärtemot vad jag hade trott när vi skickade ut inbjudningarna så kan alla utom en komma, jag hade trott att flera skulle ha förhinder, med utgångspunkt från hur våra egna helger ser ut. Men vi måste ha prickat in en hemmahelg för samtliga, så de kommer bli 15st med Ida och Gustav!
    Det blir till att riva av fikat här inne, sedan ska vi mota ut allesammans. Ida och pappan har snickrat ihop en inte-nudda-marken-bana i trädgården, så det får barnen roa sig med där ute, bland annat. Tror vi kommer vara rätt möra imorgon kväll, jag och maken. Men Ida ser fram emot kalas, det är huvudsaken.

• asap

Kalaset gick jättebra! Alla verkade nöjda, och det var inte alls det kaos som man hade kunnat tro att det skulle bli med 15 barn, det var riktigt lugnt.
    Ida var supernöjd, bäst var att få presenter och godis, näst bäst var att få träffa kompisarna. Kul att det blev lyckat (och skönt att det är ett år till nästa gång. )
    Nu har vi bara makens 35-årsdag den 7/11 och Elsas dop den 12/11 att planera för, ja och sedan är det ju snart jul också. Ett evigt kalasande är det!

• asap

Mandra - Nej, tråkigt blir det inte. Livet är kort, så det är bara att kalasa så ofta man kan.

• asap

Vi4 - Nej, vad tråkigt! Hoppas som de andra att provsvaren ändå är ok. Inte bra heller att du har så allvarliga stressymptom, du måste ju ta hand om dig!

Ang. förskolan och storleken på barngrupperna så blev jag jätteglad av att läsa i Idas månadsbrev att de ska börja dela på gruppen på onsdagar och torsdagar (tisdag är utflyktsdag) när de är inne, så att alla -06or är för sig och -07orna för sig. -06orna är bara 8 st, jag tror det kommer passa Ida bra med en del aktiviteter i så liten grupp. Dessutom är det favvofröken som kommer att ansvara för -06orna. Ska bli spännande att höra hur det går sedan.

Pyttis - Spännande att höra vad spec.pedagogen säger sedan, kommer hon alltså att vara med på utvecklingssamtalet ihop med en ordinarie personal? Det blir säkert ett bra möte.

• asap

Frk Kanin - Hej, vi har saknat dig härinne! Hoppas innerligt du har fel i din känsla och att ni ser ett litet pyre på ul! Vilken vecka är du i nu?
    Det låter ju helt galet med en sådan utskällning! Är det så man ska behandla sina medarbetare? Vad gällde saken egentligen, var det den kommande presentationen? Usch och fy, hoppas du kan skaka av dig det och må bättre igen.

• asap

Frk Kanin - Nämen va f*n!! Vilka jäkla fasoner, som om det skulle vara finare eller bättre att sitta och uggla på kontoret sena kvällar. Vad spelar det för roll!? Sådant där blir jag galen på!
    Hoppas du får skratta ordentligt ikväll! Det var imorgon du skulle till läkaren, väl?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*