30+ som fick första barnet 2006 *4*
Siggan: Grattis till bebis.
Nisse: Jag har Simon 7 år, Sara snart 5 år och Philip 4 månader.
Siggan: Grattis till bebis.
Nisse: Jag har Simon 7 år, Sara snart 5 år och Philip 4 månader.
Nisse:
Gustie: Har J börjat nu el har han gått 1 år redan? Minns inte vilket år han är född. Det tig säkert Simon 6 månader att landa i skolan och hitta "rätt" kompisar. Min man har gästat skolan idag och han tyckte det funkade bättre än väntat. Han dök upp oanmäld och var med på en halv lektion samt under lunchen. Inte fel att "spana" lite Håller tummar och tår för ett syskon!
Nu har bi fått besked att allt är ok ned Saras hand. Det är en spricka som bör läka utan problem och "tillväxtzonen" är inte drabbad. Skönt!
Ghp: Hejja A! Verkligen steg i rätt ruktning'
Idag har vi varit på öppet hus på Kulturama. Simon skulle få prova på sång men han fastnade för "mini-artisterna" som är dans med lite sång Tror han har hittat rätt
Asap: Låter superjobbigt och som en ond spiral!
Nisse: Åh så härligt! Precis vad man behöver då! Bor dottern hos dig hela tiden el bor hon hos pappa också? Minns inte hur det var.
Simon sa i morse att han känner sig lite ensam i klassen och att han mest leker på egen hand. Alla hälsar jätteglatt på honom när han kommer så jag blev lite förvånad. Jag vet att han inte har ngn bästis men trodde att han lekte lite med alla. Jag peppar honom lite och när vi kom in på skolgården gick han fram och frågade en tjej om han fick vara med och det var inga problem. Han är som jag var... Vill inte fråga om han går vara med för han är rädd att gå ett nej, vågar inte leka nya lekar för att han är rädd att höra fel... Tror inte han är utanför men han begränsar sig själv. Jag försöker säga: Vad är det värsta som kan hända? Att du är först att bli kullad men är det så hemskt egentligen? Någon som har några tips eller lästips?
Härligt när telefonen rättar men jag tror ni förstår
Ghp: Hur har det gått för A denna vecka?
Asap: Aj aj aj!
Mandra: Sara mår bra. Hon har inte ont längre men ska ha gips några dagar till. Ang Simon har jag bett fritidspersonalen observera honom. Ska läsa på och se om jag kan hitta ngn metod att träna honom på att ta plats i leken. Men han har varit lite känslig de senaste dagarna generellt. Han hade 4 läxor denna vecka (läs, matte, engelska och unit - får den fredag ska vara klar onsdag) och då var han ledsen och orolig över hur det skulle gå. Låter kanske mycket men det är korta uppgifter.
Ang frukt och gympakläder så påminner jag om frukt men packar kläder (ännu så länge). På kvällen påminner jag om att de ska lägga fram kläder till nästa dag. De får också bädda sona sängar och hjälpa till och duka och duka av.
Veckopeng då? Kör ni med det
Mandra: Låter härligt med köket! Tänk, sista terminen! Härligt!
Ghp: Skönt om det vänt nu!
Tack för input om veckopeng. Tror vi får införa det snart. Vi kör inte med lördagsgodis utan man får lite sött då och då. Det är ju nästan alltid kalas på helgerna tex. Imorgon har vi kalas för Sara som fyller 5 år nästa vecka
Nisse: Glömde skriva att skönt att ni landat efter allt som hänt! Puh! Och man skriver och svarar såklart så mycket man på det man vill. Det är härligt att ha dig i tråden igen. Kram