• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

PW: Menar du allvar? Får de inte vara med annars?

Ang jobbet ska jag ta mig en funderare. Jag tänker i alla fall signalera för chefen-chefen på ngt sätt. Vill veta hur jag ligger till

• kaz

PW och GHP: läste ikapp nu i andra tråden. blir verkligen illa berörd av det ni berättar. Tur att era barn i alla fall pratar med er vad som händer i fsk/skola så ni har möjlighet att agera!

PW: Hoppas det blir bättre i höst nät det blir f-klass. Kommer det bli en annan mixar barn då?

GHP: Kommer det vara samma klass till hösten?

Är själv med alla 3 barn i helgen. Det funkar ju

• kaz

Stort grattis Alfred! Stor kille! Såg fint kort på FB! Här förbereder vi kalas med inbjudningskort!

PW: Hoppas det blir bättre till hösten. Läste om bra utv-samtal i andra tråden!

GHP: Hoppas det blir bättre för A också. Man kan ju också hoppas att barnen mognar lite över ett långt sommarlov. Men föräldern har ju minst sagt märklig inställning!

• kaz

Asap: Skönt att det såg bra ut!

Igår vågade jag ta med mig en kompis till Sara hem från dagis. Funkade fint! Känner att mellanbarnet behöver lite special attention. Nästa vecka har dagis stängt 2 dagar medan Simon går som vanligt då ska hon också få bjuda hem en kompis och en av dagarna ska vi på utflykt.

Någon som har tips på bra räkneböcker, typ Kalle Kunskap? Tänkte vi kunde ta med till skärgården i sommar.

• kaz

Asap: Strongt gjort av G Håller med om att det känns bra att mellanbarnet får vara lite speciellt! Sara har lite lättare till tårar sedan P kom men överlag går det jättebra.

• kaz

Malin: Härligt Liten utmaning måste man ju ha!

Är glad för Simon som hade klasskompis med sig hem igår för första gången. En tjej såklart Härligt! Sara har haft kompis med sig hem 2 ggr denna vecka och igår när vi dagis var stängt hälsade vi på hennes kusin på 10 mån. Men hon är svår att tillfredsställa nu Sara - mycket trots!!! Snart är det Dick semester för oss alla - ska bli skönt!

Nu ska vi snart på bröllopsfest! Trevlig hela alla!

• kaz

Drutten: Nej, här går man 9-15 (eller 8:30-16:00 fyra dagar i veckan) och sedan äg man ombedd att ha barnen hemma de 5 veckor som är "sommarveckor". Nu kommer barnen vara hemma längre än så - vill passa på när jag äntligen har möjlighet att vara långledig på sommaren. Maken ska också vara ledig en del så vi kan hänga ihop alla 5.

PW: Grattis till H! Hoppas ni hade ett lyckat kalas!

Lia: hur mår magen? Ja, bättre att ha kalas innan än med en nyfödd i huset.

Plötsligt händer det - en tappad framtand och cykla utan stödhjul (Simon). Fick ångest efter att ha läst Sjöbergs bok så jag pumpade upp cyklarna och bi hick ut och tränade (Sjöberg beskriver hur han inte hade någon pappa son lärde honom att cykla...).

• kaz

Milla: Stor kram till dig! Vi har precis passerat en period med mycket tjafs mellan barnen. Hoppas era kommer ur det snart. Vet hur less man blir av att behöva medla precis hela tiden. Kanske behöver du få vara lite ledsen över att det inte blir fler barn (även om det är ngt du själv "valt") för att kunna gå vidare. Segt när man inte är överens beträffande vilka prioritering som behövs göras.

Lia: Var rädd om dig! Jag hade känningar av min foglossning med Sara i flera år.

• kaz

Asap: Hjälp, hur lyckades han med det? Skönt att den är ute i alla fall!

Siggan: Härligt att kalaset blir av nu! Antar att hon är taggad till 1000.

Malin: Skönt med bra omdömen. Simon får också omdömen i sin skola. Simon är också så där disträ men superfokuserad när han tex bygger lego. Men han har svårt att ha mer än en boll i luften.

Drutten: Har inget jättebra tips. Men när du väl bestämt dig för ett sätt så gäller det att köra stenhårt på det. Ibland känns det som om de känner av att man verkligen har bestämt sig. Hur funkar det om maken nattar?

I Simons skola hade de avslutning i kyrkan (trots en massa olika nationaliteter). Simon stod i mitten av kören (för sin åldersgrupp) och sjöng med stor inlevelse. Mamma hade inte långt till tårarna och tvingade fram pappa att filma längst fram

Vi är i skärgården (för 2 veckor) och idag fyller Simon 7 år. Just nu är han och metar men det tyckte lillebror var aptrist. Han ligger nu i mitt knä och tränar nacken På lördag fyller jag 40 år...

• kaz

Hoppas ingen mer blev sjuk Siggan!

Hurra, i januari blir jag förhoppningsvis faster igen

Vi njuter av härliga dagar i skärgården. Nu ska vi gå och meta.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*