Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Malin: Härligt med skön semester ! Jobbigt att "förlora" två kompisar tätt. Hoppas att kompisen blir frisk igen. Grattis i efterskott till A och T!

Kommenterar mer när jag sitter vid en dator.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Här är Gabriel också ganska "laddad" inför skolstarten. Han får tur nog med sig en bra kompis ifrån förskolan, men hans två bästa kompisar ska tyvärr gå kvar ett år till. Inskolningssamtal med "fröken" på onsdag morgon.

Ego: Är "segelflygänka" från idag och hela nästa vecka ut. Massor av saker som inträffar under hela veckan, så jag hoppas att jag pallar hela vägen.

Nu ska jag kolla om Lucas äntligen somnat, och sedsn gå och diska.

• Milla C

Malin: Två sista veckorna i juli är vi också lediga. Vi kanske kan sätta en målarpensel var i händerna på T och P och åka på utflykt med barnen - eller varför inte tvärtom, skicka iväg karlarna med alla barn ?

• Milla C
    malinkat skrev 2012-06-14 08:40:16 följande:
    Milla, du menar så att du och jag ska måla hela lyan? Tror dessvärre inte att T går med på det *målarförtroendeproblemiäktenskapet*

Japp, det var så jag tänkte . P är på SM sen i fredags - och kommer inte hem förrän sent på söndag kväll - så han kan gärna få ta barnen en del själv under semestern .
  • Milla C
    kaz: Jag förstår att du behövde skriva av dig. Det är hemskt att känna att ens barn inte mår bra pga ett anat barns göranden. Vi har ett "problembarn" i förskolegruppen jag jobbar i. Hon kan vara väldigt "fysisk" mot de andra barnen, med tjuvnyp och annat, men är samtidigt en väldigt uppskattad och gullig kompis större delen av tiden. I det fallet kommer vi troligen involvera "stödteamet" till hösten, för att få förslag på vad vi ska göra. Hoppas att er förskola har någon sådan resurs att ta till. Någon kunnig, som kan se det hela "utifrån" om det behövs.

Mandra: Grattis till sommarlov! Hoppas att ni snart hittar ert drömhus (till rimlig kostnad förstås ) så att både du och maken får "rätt".

Nä, det var visst sova jag skulle göra, inte surfa .
  • Milla C
    Malin: Oj, vilket dilemma . Och inte blir det lättare när man "väger in" barnen kan jag tänka mig. Hoppas att ni får ett tecken som gör att beslutet blir självklart. Annars får ni fråga fotbolls-bläckfisken som Asap föreslog .

Ego: Här har vi haft en trälig dag när jag och maken varit snäsiga och arga mest hela tiden . Hoppas att morgondagen blir bättre (och det blir den nog, för då jobbar P, så vi kan inte vara osams hela dagen iaf )
  • Milla C

Fru Kanin: Oj! Det där lät väldigt dramatiskt ! Hoppas att ni fått rätt hjälp nu, och att Adrians liv inte behöver hamna i farozonen mer.

• Milla C
    kaz skrev 2012-07-11 16:03:23 följande:
    Hej,

Vad läser ni för era 6-åringar? Vi har läst Ronja och en del Lasse och Majas dektektivbyrå. Funderade nu på Harry Potter men den kanske är för komplicerad och läskig?

Vi läser en serie som heter "Drakriddare" av Jo Salmson. Det är eg en serie för barn som kommit en bit i sin egna läsning, så det är inte så långa kapitel. Men om man - som Gabriel - gillar drakar är det spännande värre (det tycker även jag). Annars finns en bokserie om "Hiskelig Halvulk den3:e ("Hicke") och hans vedermödor med draken "Tandlöse" (Jag tror jag fåt namnen rätt). Där är kapitlen längre, och de är vansinnigt roliga enligt både min syster och hennes dotter på 12 år. Första boken heter "Hur du tränar din drake".

Harry Potter skulle jag nog vänta lite med. Det blir ju läskigare och läskigare för varje bok.
  • Milla C

Minimalla: Japp! Semester i tråden ! Jag har haft en vecka själv med barnen, och en vecka tillsammans allihop. Hittills har vi hunnit med tre besök på Parken Zoo, en tredagarsresa till Furuvik, besök på järnvägsmuse'et i Gävle samt en dag på Riddardagarna i Mariefred igår. Och idag ska vi på 15-års-/konfirmationsfest. Lugnt och skönt med andra ord .

• Milla C
    Ego: Jag slänger in en fråga till alla kloka mammor härinne (skriver i tre olika trådar för att fånga upp er alla ): Är det någon som har tips på hur man gör för att hjälpa Lucas att bajsa på toa? Han är "storpojke" sedan snart två veckor, och vägrar både blöja och potta. Kissning funkar utmärkt på toa, men inte bajsning. Och som sagt var vill han inte ta på en blöja för att bajsa heller. När jag någon gång har tvingat på honom en har det ändå inte kommit något där. Men det har kommit i kalsongerna efter 2- 2 1/2 dag istObestämd.  Något tips?
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*