-
Hmm, läste i "Förskoletidningen" på jobbet om en förskola som förutom själva förskoletjänsten sålde färdiga matlådor (middag), barnpassning och hjälp vid VAB som extratjänster. "Leverans" fram och tillbaka till förskolan kunde definitivt vara något .asap skrev 2012-01-19 09:14:41 följande:Om jag hittar en fsk som kommer och hämtar (och klär på!) barnen på morgonen, och sedan levererar dem hemma när dagen är slut ska jag hoppa på det. Åtminstone under vinterhalvåret.
-
Vi 4: Se till att ta hand om dig ! Jag förstår att önskan att bara "springa på" och inte hinna tänka, men jag hoppas att du inte bränner ut dig i båda ändar.
-
Grattis Drutten!
-
Blöjfria barn.. Jag får nästan lite drömmande blick vid tanken . Blöjfritt barn skulle betyda större utrymme på toaletten nere samt i badrummet uppe, plus att duschen på nederplan inte skulle vara ockuperat av ett skötbord. Lucas har dagar när han i princip skulle kunna vara blöjfri (kommer ingenting i blöjan, men massor av kiss när han kommer på pottan/toan), men den unge herrn vill helst inte ens gå fem minuter utan den kära blöjan på sig - så det så. Och bajsning på pottan/toan.... Kommer faktiskt inte ihåg hur det var med Gabriel. Kanske allt "klaffar" på samma gång när han väl är mogen att ta steget själv. Annars blir det barrumpsträning i sommar :
-
På tal om stora steg: I dag när jag var på väg hem ifrån jobbet ringde jag till Lucas avdelning för att tala om att jag behövde byta tid på barnen imorgon (7-14.15 istället för 8.30-17, pg a schemabyte för mig). Då talade hans ena personal om att han inte hade velat sova idag, så eftersom han hade kort dag idag (14.15 idag också) var han ute och lekte . Helt OK, så jag var helt inställd på att han skulle krokna nu på eftermiddagen. Men han höll sig på bra humör ända till ordinarie läggning !!! HELT otroligt, framför allt med tanke på att när vi bestämde oss för att G inte skulle sova på förskolan längre (när han var 4 år) så somnade han ofta redan i bilen på vägen hem.
Det är stora pojkar jag har nu, inga småttingar längre .
-
Jaha, så har Gabriel kräkts . Jag visste inte ens att det gick magsjuka här just nu, och Gabriel säger att vad han vet är ingen annan magsjuk.
-
Vi 4: Grr ! Vilken k***ing! Jag tycker att du ska åka in och få kollat, och inte vänta till efter helgen. Enligt min erfarenhet är de trevligare på akuten än på de flesta kliniker.
-
Ingen mer har insjuknat vare sig i familjen eller på killarnas förskola. Gabriel piggnade till på fredagen, och åt t om lite Tacobröd med majs i till middag .kaz skrev 2012-01-31 20:54:36 följande:Millan: hur går det m kräksjukan?
Men tyvärr härjar kräksjukan på jobbet, och en del familjer vill inte förstå att alla barn i familjen bör vara hemma när ett av barnen är sjukt. Igår kom en lillasyster till ett barn som kräkts i måndags till oss, och lillebror håller man på att skola in på småbarn (som ännu inte fått kräksjukan till sig). Vår chef håller som bäst på att kolla upp om hela kommunen ska dra upp gemensamma regler för syskons närvaro på förskolan i dessa situationer.
M73: Skönt att sövningen gick bra (dum, dum läkare som mannen träffade dagen innan ), och att gastroskopin såg fin ut. Hoppas att ni får resultat som gör att ni får rätsida på lillans mage.
Har själv gjort gastroskopi (två gånger, aldrig mer om de inte söver mig), magröntgen (OK, förutom det avsågade basebollträt han använde för att se bättre ) samt nu senast koloskopi. Hoppas slippa fler undersökningar nu. Har hittat en medicinkombo som verkar fungera (ingen outning, bara så att alla är på det klara med det ), även om jag väl inte är heltänd på idén att behöva äta medicin flera gånger om dagen hela livet ut. -
Asap: Här har maken och G varit hos frissan idag. Lucas klippte jag själv för en dryg vecka sedan, men Gabriel vägrar håtrimmern sedan över två år tillbaka.
Även här är det -15 grader. Dock har vi inga planer på att gå ut mer i finvädret eftersom Lucas har feber och även jag är krasslig. Känns som feber i kroppen, men inte mycket på termometern... Dessutom ska jag och P på stor 50-årsuppvaktning i kväll, så vi bara myser med barnen hela dagen . -
Hmm, här är iaf en mamma som INTE uppskattar att bli väckt klockan 5 . Men jag är inte sur på Gabriel som vaknade, utan på P som väckte mig, fastän "morgonpasset" inte börjar förrän 5.30 .