• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi blev också inbjudna på info-möten. Men det borde nog vara snart? Simon började i en skola där han inte kände så många. Det honom ca 6 månader att landa. Tror inte man ska vara rädd för att byta (om man känner för det) men man får vara beredd på att curla lite extra.

Mandra: Härligt att det gått bra för V i nya skolan. Är T tillbaka på gamla fsk? Börjar hon skolan till hösten?

Igår bestämde sig barnen för att sova i tält i vardagsrummet och sov nästan hela natten båda två! Skönt för hela familjen behövde verkligen få sova.

• kaz

Asap: i natt sov de såklart inte lika bra i tältet De är hemma idag med. Simon har börjat hosta (och jag med) men jag räknar med att de går imorgon!

Drutten: Jag har full förståelse för att man inte tycker att man har tid med fixar-dagar mm. Att bedöma skola efter resultat kan nog vara missvisande (men jag vet Inte hur man annars skulle göra). Simons skola har toppresultat men så sållas svagare elever el elever med särskilda behov bort på vägen och börjar på någon annan skola. Så det blir ett selektionsproblem om man enbart går på resultat. Hoppas ni blir klokare efter info-mötena!

• kaz

Asap: Säger som Milla, kunde hon inte få gå länge en dag och sedan sim vanligt resten av veckan? Svårt att se vad som är problemet egentligen!

Mandra: Låter som ett klokt beslut trots allt. Det är ju så jobbigt att känna att man inte räcker till på ngn front. Och vad är ett halvår egentligen! Kram

Simon är fort "svag" och hemma. Han hade kunnat gå imorgon men det känns ändå bra att han är hemma. Nu är magen verkligen större och precis ALLA frågar åh hur mår du egentligen (kollegor, grannar, på dagis). Såklart är det i all välmening men dessa dagar har det drivit mig knäpp - jag orkar inte svara på den frågan 18 ggr per dag (i 10 veckor till). Stackars mig

• kaz

Jag tror inte de har några restriktioner på Simons fritids utan har får gå som vanligt när bebis är här. Sara kommer att få gå 9-15.

Nu är det min tur att vara sjukt. Minns inte när jag var hemma sist. Mycket segt med alla dessa sjukdomar!

• kaz

Drutten: Blev E mer sjuk? Nu har Sara influensa och 40 graders feber! Det blir vab troligtvis hela veckan! Men jag ska inte klaga för jag har varit på 40-års fest i Malmö (sovit en hel natt själv, träffat vänner från förr och åker nu tåg själv). Känns helt OK att komma hem till de små och sjuka.

• kaz

Asap: Han dras med hosta men är i övrigt kry! Maken kan lämna/hämta honom på skolan imorgon. Annars hade han fått vara hemma för jag har ingen lust att släpa ut tjejen i snön (även om febern gått tillbaka nu - det vänder nog nu). Är ni friska?

• kaz

Mandra: Härligt, det kommer bli superfint och precis som ni vill ha det när ni är klara. Vill tjejerna dela rum? Våra har ju valt det (vilket är mycket praktiskt nu när vi blir fler).

Drutten: Det låter hemskt med så lite sömn. Klart att du inte orkar ta dig för något utöver det du måste göra... Finns det inget ni kan göra så att O somna tidigare? Är det ett väldigt piggt barn? Jag bestämde mig helt enkelt för att göra saker som jag vill! Min kompis (som nu bor i London) har bott utomlands i 4 år och vi har aldrig hälsat på men hon är rätt duktig på att hälsa på oss när hon är hemma. Det kändes verkligen som att var min tur att prioritera henne. Paris var en tillfällighet för jag reser typ aldrig i jobbet. 40-års festen kändes bökig att åka på men jag är glad att jag tog mig tid. Det var jättetrevligt och det uppskattades verkligen. Min man är rätt bra på att hitta på saker och vi är egentligen väldigt "generösa" mot varandra i det avseendet. Det är bara jag själv som begränsat mig själv. Nu kommer det snart en bebis så det blir svårare igen. Men det känns oerhört viktigt att man ibland gör saker bara för sig själv. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*