Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz, flyttar vi hem får vi se till att träffas
    På tal om vilket - vi fick igår hem en bekräftelse från skolan här i Hmaburg, att Alfred kommit in (första klass blir det här ) och så fick vi samtidigt veta att Elvira fått önskad plats på dagis i Solna, hahahaha! Blir spännande detta. 

• malinkat

Kaz, Alfred har också skola hemma - vi har anmält honom så det är i alla fall färdigt, puh. Mer en fråga om att vi måste "säga upp" två platser, antingen i Sverige eller i Tyskland. Vi var tvugna att tacka ja till dagisplatsen i Sverige inom tre dagar för att inte gå miste om den, och vi vill verkligen dit om vi flyttar hem, ligger runt hörnet. Thorsten har sin intervju den 23 April, om de i "juryn" är eniga så kommer ett beslut samma eftermiddag om inte, så vet jag inte riktigt *nagelbitningsdagar*

• malinkat

Drutten och hannapanna,  svårt att säga vilket håll det lutar åt - 50/50...... det är Thorsten och en annan kandidat och de är bägge rankade som väldigt lämpade för tjänsten. Så har de inte redan gjort sig klara tankar om vem som verkar lämpa sig bäst är det nog intervjun (= hålla föredrag, hålla en föreläsning samt vanlga intervjufrågor) som avgör. Just nu känns det som att jag helst vill hem, nu när man liksom kan sniffa sig till Sverige :) Så jag blir nog besviken om han inte får det. Å andra sidan är det ju en del som är bättre för oss här också, och jag tror att det jag helst vill, är att VETA. Att slippa stå med ett ben här och ett ben där. Att komma tillbaka till en fast bostad som är vår, eller ordna nytt här som kan bli mer vårt.

GLAD PÅSK!!! 

• malinkat

Måste bara få ur mig lite BAJStankar igen, jag blir gaaaaalen! Förmodligen stressar jag Elvira med mitt sätt, men jag har svårt att inte visa att jag själv ar stressad över hennes mage. Påminner henne om att testa och pratar om varför och att alla måste bajsa, även hello Kitty etc..... Och ikväll är hennes mage stenhård, efter lite massage kunde jag torka bort lite ur rumpan men hon släpper inte ut det. Nix. Jag sitter med henne och kramar henne på pottan. Hon vet också att hon får ta en blöja, men där måste hon också påminnas (samt att jag inte kan låta bli att säga att hon får ta en blöja, men att det också vore bra om hon provade pottan.....). Hon får magmassage och laktulos. Nu har hon blöja och sover, min gissning är att det blir en nattbajsning igen..... Vet inte hur jag ska förhålla mig till det? Hur jag kan underlätta för henne?

• malinkat

....för övrigt, har någon erfarenhet av fotvårta på barn?? Tror Alfred har en. Trodde det var en liktorn, men efter att ha haft sånt plåster på och fått bort lite, så ser det mer ut som en vårta. Och det gör ont om jag skär / klipper just på den. Rätt stor och sitter på insidan av en tå som liksom är böjd mot en annan så de ligger och gnuggar mot varandra..... (han har ärvt fötterna från min sida av familjen )

• malinkat

Tack Siggan! Har haft plåster tre dagar, men jag tycker det "tar" så mycket av huden som inte är en vårta..... bara så inte hela tån ramlar av Men kanske ska testa lite till - den stör honom för övrigt inte (än i alla fall)

• malinkat

Hej på er tjejer! Hoppas ni hade det bra i påsk!

Jag var i Belgien, träffade där min systerdotter, och min syster också, väldans mysigt! Promenader, god öl, lite shopping, en bio och bara vara. Nu är jag däremot hemma med Elvira, hennes hosta vill inte försvinna och i förrgår kväll fick hon nästan 40 graders feber. Igår vart det läkaren och antibiotika. Lite besvikelse för henne som sett fram emot badhuset med dagis idag! Själv har jag kundmöte ikväll - hur klokt är det fredagen den 13.e??

Elviras bajseri går liiite bättre (tack vare att jag var borta över helgen tror jag, för helt ärligt tror jag jag stressar på sånt där vare sig jag vill eller inte).

Nu ska det duschas och pysslas lite med E!

• malinkat

Mandra, ja, varför var gubben din sur? Har han sagt nåt än? En annans - eller ens eget - humör kan verkligen vara avgörande för hur en dag/helg/vecka blir..... Kiss and make up, hoppas jag!

Kanin, jisses, är det redan dags! Det går så fort! Hoppas det blev verkligt = positivt för maken, och att han liksom vågar vara med med hela hjärtat.

Antwerpen var en jättemysig stad! Regnet de två sista dagarna gjorde att vi mest satt på en irländsk pub och spelade kort, men vad gör det Och tjateriet angående Elvira har jag lyckats tysta ned efter Thorstens succee-helg Han är verkligen bättre och coolare när det gäller sånt där. Medan jag tror det är kört och hon kommer att ha blöja och vara förstoppad tills hon e tjugo Nåväl, låt oss se!

Nästa lördag åker T till Sverige inför sin intervju *nagelbitning pågår* . Men snart VET vi i alla fall!! Och imorgon har vi BARNVAKT! Vår söta väninna som i princip puttar ut oss och får oss att göra något tillsammans. Så det blir god mat och så ska jag se om jag hittar ett ställe med live jazz. 

• malinkat

PW, hahaha, vilka bilder jag fick i huvudet nu! Är inte säker på vilket jag föredrar, blöja eller string? För min del var string en kort historia, något jag slutade med för lääääänge sen

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*