30+ som fick första barnet 2006 *4*
Å Vi4, vad härligt att höra! Vilken äggkläckerska du är! Håller tummarna att odlingarna går bra och att det sen går bra vid insättningen.
Frk Kanin: Härligt att lillbebben verkar trivas därinne. Nobelfest lät ju som något Bianca hade älskat! Var får man tag på klisterörhängen? Även jag var tidigt stor med trean, men sen blev magen mer normalstor, störst som höggravid jag jag nog första gången egentligen.
Här är vårt senaste bekymmer vad gäller barnen att Elliot inte kommer få plats på den (fri)skola vi hoppats på. Han har reservplats 10 på 20 platser, så det är tyvärr rätt kört. Vi var verkligen inställda på den skolan, en liten byskola med Montessoripedagogik och engagerade föräldrar, så när vi fick beskedet sjönk vi ner ordentligt i skorna. Nu har vi förlikat oss med tanken att han ska gå på den andra (kommunala) större skolan med tre parallellklasser men känner instinktivt att den mindre skolan hade passat Elliot bättre både pga hans blyghet men också för att uppmuntra hans tidiga intresse för matematik och läsning. Jaja, det blir väl bra i slutändan ändå, nu får han åtminstone antagligen gå tillsammans med kompisarna från dagis och det kommer ju innebära en trygghet.
Trevlig helg på er alla!