• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

sirre > Haha, va skönt gjort av din mamma! Och så otroligt dumt av fröknarna, jag blir arg när jag hör det.

• Mandra

Frk Kanin > Vad härligt! att maken kom med dig till psykologen. Och självklart så håller jag mina tummar för att alla era gymnastiska övningar ger ett ärtfrö i magen på dig.

Pyttis > Va go du är! Tack

Mini > Ah, heh okej, så bra då.
    Jag har ju förstått att ni har en hel del gemensamt, klart fikan blev mysigt. Så konstigt jag skrev det där, inser jag.
    Borde ha stått: Ha en mysig fika!

• Mandra

HOoppas ni alla haft en fint helg och alla  {#lang_emotions_heart} dag !

Drutten > Åh så stor, visst går det fort med 2orna. Jösses, Tyra fyller 2 år på lördag!! Helt fantastiskt.
    Vad gott om språket går framåt för din stora lilla också. Vad fint du skrev om att han inte bits, det är ju stort och helt klart något du kan vara stolt över.

Milla C > Åh, vad tråkigt att du inte är tryggare med svärisarna. Gräppade din make det lite nudå efter helgen? Vad mysigt att komma bort ändå   Förlåt att jag inte skrev något restaurangtips, jag försökte komma på något bara. Jag kan inte den här stan alls. Jag hittar till sushi stället dock, det kunde jag ju skrivit. Vips var helgen här och det var för sent att ens skriva det. Jag hoppas det löste sig ändå?

kaz > Åh så mysigt att med Simon. Vilyas bästa kompis är en kille som brukar komma med diadem i håret och en bil i handen och rosa saker till dagis, ofta två diadem så vilya ska få låna det ena.
    Gott med hårtvätten också, det kan ju verkligen bli dramatiskt för alla inblanade parter.

Jag fick en alla hjärtans present i år. Sambon chockade med att ha hört mig nämna att den där grejjen var fin för några veckor sen. Han är hopplöst oromantisk så det där värmde lite extra.
    Smart att hålla en kort för då blir det stort när man blir ihågkommen

• Mandra

Milla C > Haha då har du varit på 100% fler bagerier än jag har i Örebro   Ah, så skönt att dom är bra ändå. Jag missuppfattade nog lite där först.

sirre > Åhå, så mysigt att du med fick en liten uppvaktning igår då. Attans magsjuka, den verkar härja överallt nu. Krya på Olle!

malinkatarina > Haha, en cykelpump. Underbart! Jag skulle inte ens kunna dra den som en-rolig-historia till sambon för han skulle nog hålla med din man att det var en skitbra present!
    Ja, jag hintar här och där också om viktiga dagar men vi lovade varandra(för ett tag sen) att ta vara på tillfällena lite bättre nu när vi faktist landat i våran nya familjekonstalation. Tycker att det kan vara bra sätt att se varandra på utan att överdriva.

Haha så sköna dom är. Tyra har ju upptäckt att hon inte ser ut som Tobbe och ibland när hon öppnat dörren när han kissat så ställer hon sig ju brevid och frågar om hon får hålla när han kissar medans sambon desperat parerar henne med knäna, försöker sikta och ropar på min assistans. *garvar*

AssarP > Ånej, stackars liten. Krya på sig på lillstumpan!

Pyttis > Så otroligt gulligt. Vad lätt att göra så och så otroligt mysig stämning det skapar. Gulle han, vilken man!

Agronom > Så härligt att se dig! och så tråkigt att du blev så ledsen för jobbet.
    Vilka storisar du har. Min lilla Tyra blir ju 2 på lördag.
    Så det finns plats med en tredje hemma hos er, så mysigt. Min sambo säger stopp, hur mysigt det än är att snusa bebis så längtar han efter att få en sovmorgon och en hel natts sömn och vakna utan att känan sig som kalle på julafton i husvagnen.

M73 > HAHahaa så roligt med fåren. Värst vad ni varit produktiva i helgen då. Lät i och för sig som det behövdes med en så ivrig bock.

• Mandra

Pyttis > Haha, svårt att ha badbyxor när man kissar bara

Milla C > Haha, konstigt men det är nått sött i den bilden Och du, vad mysigt gjort av mannen din!

Sambon är på drinkar och mingel i Sthlm och det är schemalagt   Juni, skulle du gilla det på schemat?
    Sambon fann sig i en något pinsam situation när han skulle lämna över sitt skolschema till nya jobbet för att det skulle synka jobbtider med det och det på 3 ställen står, drinkar och mingel.
    (dom besöker advokatbyråer i sthlm med föreläsningar som avslutas med drinkar och mingel)
    Kan ju tänka er min reaktion på schemalagda sånna aktiviteter Jag skrattade gott!!

• Mandra

*kramar AssarP* Du är snart där vännen! Synd att jag inte kan vara din referens eller arbetsgivare. Positiv och kreativ, vad mer kan man önska?
    Jag blir så glad när jag ser att du fortsätter att vrida kompassen (om jag får återknyta till ett tidigare inlägg) Att du inte ger upp och istället läser mer, lär dig mer om hur du ska/kan  sälja in dig på kort tid osv.
    Jag VET vem jag ska be om råd när jag ger mig ut på marknaden sen. Tänk vilka knep du har hunnit lära dig, du kanske ska ge dig in med mig i mitt konsultjobb sen, där vi hjälper folk att komma till sitt fulla potential malinkatarina är redan på
    Vilken liga det kan bli om vi rekryterar mammor här i trådarna, vi kan starta vårt eget manpower, mompower.. hähä, så dåligt ordvits. Nu skrattar svärfar gott i himlen åt mig

• Mandra

AssarP > Om de gjorde test i flexibilitet och kreativitet så kompenserar ju det för eventuell 'avsaknad' av 354års erfarenthet. Du får säga det på ett fint sätt i nästa intervju vettja (om du inte redan gjort det). Det jag eventuellt kan sakna i tid=erfarenhet kompensarar jag med att jag är kreativ och flexibel och jag älskar att ställas inför utmaningar. haha.. aja.. nu tänker jag högt igen.   Antar att det finns saker man inte får skriva och säga också, vad det är har jag inte koll på, jag kanske just trampade i klaveret ordmässigt men innehållsmässigt?

Nu sitter jag här och spinner på mompower tanken, jag älskar att drömma och se vart det leder. Det coola är, det är itne en så jävla krejsy ide igentligen. Hur många är det inte som byter jobb här i trådarna efter mammaledigheter? ja innan också för den delen.
    Det är ju inte särskilt svårt att sälja något man redan tror på.... och alla supermammor som trollar med knäna här i kring, woow säger jag bara.

• Mandra

juni 07 > yiha, så du är värsta bondbruden i skolan men bubbel och snittar, inte illa.

Milla C > *krama om* dig med. Föresten, du glömde fullvuxna utflugna barn

Drutten74 > Jag gör föresten som malink, jag hintar massor innan min födelsedag för att vara säker på att han inte glömmer Lik som din man så är han toppen på massor med andra sätt.

malinkatarina > Snippa har jag anammat. Det tog ett tag innan jag vande mig men nu är det hur naturligt som hällst men viktigast av allt. Vi har ett lika säkert namn på oss flickors kön som på pappas snopp. Dvs, inga omskrivningar eller nya namn varje gång. En snippa .

• Mandra

AssarP > Du är inget osäkert kort, vilket s*itsnack och sånt får du inte lyssna på, fast det vet du säkert . Du vet hur bra du är och att du kommer göra ett superjobb. Den som tar steget att anställa dig kan skratta sig lycklig.
    Vad irriterande, arbetsmarknaden har inte fattat hur motiverade och sugna mammor är att sätta igång efter mammaledighet. Mompower låter mer och mer lockande.
    En verksamhet där vi stödjer och plockar fram kvinnor till alla typer av jobb. Enda motprestationen för att få skriva in sig hos oss är att de måste hålla med vårt motto som är .. motivation.
    Haha, nu kommer jag aldrig sluta tjata om mompower

• Mandra

Vi 4 > Jag säger som dom andra. Du är en supermom och jag vet precis hur urlakande dåliga nätter är. Jag ska försöka komma på någon fantastisk idé vi inte tänkt tidigare. Jag ska försöka ta mig lite tid ikväll Kan i alla fall försöka kan jag. Jag är SÄKER på att dina nätter kan bli bättre och framför allt, du behöver nätter som är bättre.
    Stort GRATTIS till de första stegen. Är lilleplutt så stor nu?! Så fantastiskt.

och på tal om att gå..
    Kommer ni ihåg att jag skrev det där om att se på saker som resultat på vad man gjort och om man inte får önskat resultat så försöker man lite till och ställer om kompassnålen lite om det behövs tills man når önskat resultat. Istället för att tänka på det som -jag misslyckades som är lite för defenitivt och man ger upp.

Jag hörde en sån bra sak som gav en liten tankeställare om det här att inte ge upp, när man inte får det resultat man ville.

Ställ er frågan
    -Hur många chanser, veckor ger ni era barn för att lära sig gå?

Då tänker man ju, så många de behöver tills de lyckas och den tid det tar att lyckas. (jag förutsätter att barnet har förutsättningar att lära sig det någon gång i livet)

Så kan man ju tänka om allt som är viktigt. tex Ok jag fick inte det här jobbet men nästa blir mitt. Jag har en oändlig mängd med chanser och ger mig på dom istället.

Fin tanke tycker jag.   Det går ju att aplicera det tänket på det mesta i livet som inte går med en direkt.

Pyttis > Jag kan förstå att det är blandade känslor för en sån här grej, operation. Tänk om man kunde skruva fram tiden och se hur skönt det är när det är opererat och färdigläkt, vad mycket enklare det skulle vara då. Krya på lilltösan också såklart. Haha, stackare.. fisa läkaren i ansiktet är ju precis vad man vill {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_embarassed}

Olimpia > Så spännande! Då är det dig jag ska dra konsultkunskaperna ur sen när jag drar igång mitt såsmåningom Jag vill gärna höra hur det går på vägen för dig!

kaz > åh, är du bevandrad i 'riktigt' bubbel. Kände du skillnader och var det något du föll för?

M73 > absolut! Du har en given plats, du får också skriva veckans kåserier i vår interntidning.

Själv har jag pluggat som en tok till Högskoleprovet i bibblan på universitetet, köpt en dator, varit hos tandläkaren med Vilya (som igår slog i en tand som så den blev vickig och blödde), lagat lunch och allt detta med en huvudvärk.

Jag fick mitt högskoleprovsvar från i höstas nu. Jag efetrlyste det inte förens nu men insåg att de skickat det för LÄÄÄÄNGE sen. De hade haft fel adress på mig och fått tillbaka det. Nåja. Innan jag fått det så han jag anmäla mig och betala för ett nytt högskoleprov så nu ska jag banne mig göra det igen och maxa det
    Jag skrev 1.1. Jag kommer in på personalvetaren med råge med det men jag måste slå han här hemma.
    Vi har ett stående skämt här hemma, när jag säger något uppenbart till sambon så brukar han skämtsamt svara: Lisa, 1.8 med ett flin på läpparna. Jag skrattar lika gott varje gång men nu ska jag banne mig klå han. Minst 1.9 *harkel* Plättlätt?!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*