• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis: Fy vad läskigt!

Vi4: Många många styrkekramar vännen! Jag tror som många skriver att barn helt plötsligt blir mogna att sova hela nätter - för vissa tar det ganska så lång tid. Simon var runt 2 år och Sara börjar gå mot att sova hela nätter. Med Simon slutade jag nattamma när han var 10 mån och när han var 14 månader höll han fortfarande på att vakna enl. sina tidigare vanor. Det finns nog tyvärr inga quick fix... Jag tror att 1) flytta E till eget rum (det gör ju inget att det inte är ett barnrum - får inte spjällisen plats i ert arbetsrum?) 2) testa typ tassmetoden... Jag tror verkligen på detta med att somna själv i egen säng. Jag läste någonstans om att hur skulle man själv reagera om man somnade mysigt i sin egen säng men sedan vaknade upp på ett kallt köksgolv utan att veta hur man kom dit... Men detta med metoder beror så mycket på hur barnet är. Med Sara kände jag att det var möjligt att ro det i hamn. Visst var hon lite ledsen (mest som protest) men hon lugnade sig snabbt och det tog inte lång tid innan hon fann sig i den nya sitauationen. Har man barn som skriker hysteriskt så vet jag inte om det hade varit möjligt för mig att köra enl. en metod. Som du redan vet så måste man ha bestämt sig och ge det tid. Med Sara tog det bara ngr dagar för att det skulle bli lite bättre men vi håller eg. fortfarande på att jobba åt rätt håll... KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM Det är fruktansvärt - rena tortyren - att inte få sova. Jag lider verkligen med dig! 

• kaz

Härligt MalinK!

Trevlig helg! Nu ska jag på date med maken!

• kaz

Fy vad läskigt Mandra. Hoppas ni får träffa en bra och pedagogisk läkare idag!

Aggis: nej, det känns verkligen inte aktuellt att vara borta så mycket från barnen. Det skulle vara så tråkigt.

Pyttis: Lycka till idag! Läskigt med bilen. Min man blev också påkörd i förra veckan. Inget allvarligt men såklart måste bilen in på rep.

Stackars alla sjuklingar. Så himla segt att aldrig bli frisk!

Frk Kanin: Håller tummar och tår! Kramisar

Tack, maken och jag hade det mysigt i fredags. Skulle gått på en lite finare restaurang men den hade stängt för renovering. Det gjorde inget. Vi körde lite enkelt på ett Crèperie och sedan bio. Det var helt lgaom för vi var så trötta båda två.

Milla: Men suck! Att det får gå till så!!!! Min man skadade foten för 1 år sedan vilket man har missat. Det har sedan visat sig att det är 3 små frakturer som nu har läkt fel. Kanske är även ngt ledband av... han hade tid för op i förra veckan men det kom aldrig ngn läkare (pga snön). Nu har han fått teltid med läkaren om 1 mån och först då får han en ny op.tid. Helt galet!!!!

Sara är nu 1½ år och har blivit supermammig igen. Om kvällarna vill hon helst bli buren hela tiden. Jag försöker tillfredsställa hennes behov men maken tycker att jag gör fel som bär på henne. Hon är ledsen när jag inte är hemma och vill då att maken ska bära på henne och han vill inte det... Jag tror dock att det är ngt tillfälligt. Igår upptäckte jag tex. 2 kindtänder på G. Hon vägrade middag men efter alvedon och 1½ isglass började hon helt plötsligt äta korv och sedan var hon glad och kunde leka själv...

• kaz

Mandra: Stackats V men så skönt att veta bad som är fel. Kanske också skönt att det var ngt mer än bara fobi... Hoppas allt snart återgår till det "normala".

Igår var jag själv med barnen och då funkade det jättebra med Sara. Har jobbat en del sista tiden så det kanske är en kombination av tänder och att jag inte varit hemma lika mycket. Pust, i natt vakande Sara och hade bajsat... Blir så trött av att vara vaken längre stunder om nätterna. Förstår inte hur jag fixade det tidigare.

Simon åkte skridskor på dagis igår. Han hade tydligen varit den enda 3-åringen som kört hela tiden. Han berättade för mig att "om man tar av sig vantarna så kommer det blod" (dvs. de hade gått igenom lite regler vid skridskoåkning - att man inte ska ta av sig vantarna på isen för att ngn kan köra över handen) och sedan sa han "Mamma, alla hejade på mig och sa heja Simon, heja Simon" , men då blev Sara arg och ville att vi skulle säga "Heja Pippi" istället (vi läser numer Pippi varje kväll).

• kaz

Stort grattis Gbg! Vilken sötis! Och vilken hjältinna du är Jag förstår vad du beskriver. Under båda mina förlossningar öppnade jag mig från ca 4 cm till 10 cm på drygt 1 h och det känns verkligen som man blir överkörd av ett tåg. Värkarna baa väller fram utan paus och det finns ingen tid för bedövning. Till mig sa bm sista gången att om jag ska hinna få epidual så är det vid 4 cm för sedan är det för sent. Hoppas att du kan bearbeta din upplevelse!

Assar: Man får ta med egna. Jag köpte ett par skridskor på Blocket för 100 kr.

Vi4: Skönt att det blivit lite bättre med nätterna. Hoppas att du ändå orkar jobba vidare - sakta men säkert. Bra sagt av din bm!

Kram till alla sjuka!

• kaz

Stackars alla sjuka! Så trist!

Hej Pyttis! Hoppas du repar dig snabbt! Jobbigt att du måste op igen... Kram

Gbg: Oj, vad det gick undan! Skönt att mjölken börjar komma igång. Hoppas G "kryar" och tjockar på sig! Vad säger E&B om lillebror?

• kaz

Vi4: Spännande med huset! Hoppas hoppas det går i lås. Hur man än gör blir det dock alltid mer jobb än man tror...

Mandra: nej, stackars er. Här är det samma sak - båda barnen vaknade med feber i natt. Simon klagar också över ont i munnen - tror det är förkyningsblåsor. Men hur har han fått det? Jag har det iofs... denna vecka är dessutom min värsta vecka på jobbet - inte alls läge att vara borta... men men

• kaz

Hjälp vad alla är sjuka! Stora krya på er kramar! Vi har också sjukstuga. Båda barnen har feber men jag tycker Simon börjar repa sig. Är dock lite orloug över om Sara får i sig tillräckligt med vätska... Men men, i mrose var hon ändå relativt pigg och försökte härma sin bror i det mesta. Hon är en riktig "copy cat"

Mandra: jag beundrar så din inställning. Jag önskar att jag kunde ta till mig det lite mer...

Vi4: Håller tummar och tår stenhårt!

Mini: Simon kommer troligtvis att behöva glasögon. Vi var på koll i somras för jag började misstänka att han inte såg ordentligt och vi fick återbesök om 1 år. Känns inte så kul men det viktiga är ju såklart att han ser ordentligt!

Aggis: Styrkekramar!

• kaz

Hej,

Lia: Det blir fint!

Stackars alla sjuklingar! Vi håller på att krya på oss. Så himla gött när det vänder och man ser att energin är tillbaka. Idag hade jag båda 2 på jobbet i 2 timmar. Det gick bra enda till Sara insiterade på att hela tiden springa in i en kollegas rum och fick tokspel när jag inte ville att hon skulle göra det.

Här är det mest Sara som får tokspel och gråter och skriker i högan sky.

Siggan: Kan inte låta bli åt "jag är sliten" Men  suck vilken hämtning!

Kram och ha en mysig fredagseftermiddag/kväll

Drutten: Spännande med husplaner? Bor ni i lägenhet nu? Jag börjar också fundera lite på hus... Det känns som om man bör bestämma sig snart innan det är skoldags för barnen...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*