30+ som fick första barnet 2006 *4*
Pyttis: Fy vad läskigt!
Vi4: Många många styrkekramar vännen! Jag tror som många skriver att barn helt plötsligt blir mogna att sova hela nätter - för vissa tar det ganska så lång tid. Simon var runt 2 år och Sara börjar gå mot att sova hela nätter. Med Simon slutade jag nattamma när han var 10 mån och när han var 14 månader höll han fortfarande på att vakna enl. sina tidigare vanor. Det finns nog tyvärr inga quick fix... Jag tror att 1) flytta E till eget rum (det gör ju inget att det inte är ett barnrum - får inte spjällisen plats i ert arbetsrum?) 2) testa typ tassmetoden... Jag tror verkligen på detta med att somna själv i egen säng. Jag läste någonstans om att hur skulle man själv reagera om man somnade mysigt i sin egen säng men sedan vaknade upp på ett kallt köksgolv utan att veta hur man kom dit... Men detta med metoder beror så mycket på hur barnet är. Med Sara kände jag att det var möjligt att ro det i hamn. Visst var hon lite ledsen (mest som protest) men hon lugnade sig snabbt och det tog inte lång tid innan hon fann sig i den nya sitauationen. Har man barn som skriker hysteriskt så vet jag inte om det hade varit möjligt för mig att köra enl. en metod. Som du redan vet så måste man ha bestämt sig och ge det tid. Med Sara tog det bara ngr dagar för att det skulle bli lite bättre men vi håller eg. fortfarande på att jobba åt rätt håll... KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM Det är fruktansvärt - rena tortyren - att inte få sova. Jag lider verkligen med dig!