• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Aj Malin! Hoppas du får tid för återhämtning i helgen!

Idag är det julkonsert på Simons skola så det har bakats halva nätterna (dock utan barn). Det är förskoleklassens föräldrar som ska styra upp glögg mm och dra in pengar till skolans skolresa enl traditionen. Vem kommer ngt så dumt - mitt i decemberstessen??? Jag hade tänkt ducka tills jag förstod att det var barnen som skulle uppträda. OK för att baka men inte för att lämna jobbet nu för att styra upp. Nu måste jag jobba på kväll/natt istället. Gah, är oproportionerligt irriterad så det är nog grav.hormoner och trötthet som tär Men maken är på Island så jag låter Sara sova med mig - Jätteskönt att inte springa upp. Nu ska jag sluta gnälla! Trevlig helg på er! Kram!

• kaz

Hej, vad köper ni till era barn i julklapp i år? Sara får en bok, ett par finskor och en gymnastikdräkt (som hon önskat sig). Simon får en bok och en fleece och sedan borde han få något mer. Funderar på längdskidor.

• kaz

Vi har nu bestämt oss för längdskidor till sonen (så kan Sara ta hans gamla). Simon kommer få lego av mormor och Sara playmobil. Jag kommer nog toppa upp med lite nya pärlor då det läggs pärlplattor on masse just nu

• kaz

Vi har nya spännande diskussioner hemma nu om hur en bebis blir till - "att sexa" är ett nytt verb Herregud, de lär sig mycket i skolan

• kaz

Tjoho, Sara har precis kräkts på golvet. Vinterkräken el har hon ätit snö? Tiden går utvisa... Tur att det är nu och inte för 1-2 veckor sedan. Har några klappar kvar att köpa dock men förhoppningsvis är vi friska till slutet av veckan!

• kaz

Ännu så länge har hon bara kräkts 2 ggr (tidigt i morse). Sedan drack hon välling som hon fick behålla och nu äter hon gurka och yoghurt. Hon har också erkänt att hon drack av det delikata badvattnet igår Vi kan ju hoppas att det var det som ställde till det.

Även här undras det över hur bebis ska komma ut. Mamma, kommer du att spricka då? Nej, inte alls Men främst undrar de NÄR bebis kommer. Det är långt till april

• kaz

Malin: Det blev mer kräk igår men natten och dagen idag är lugn. Jag håller tummar och tår! Antar att bi får vara hemma imorgon också. På fredag kommer min mamma och jag behöver shoppa några klappar (men det kan jag också göra imorgon kväll när maken har kommit hem från jobbet). Magen börjat synas ordentligt. På sätt och vis har det varit skönt att vabba för jag är väldigt trött. Det är nig dags att tippa upp med de härliga järn-tabletterna. Håller tummar och tor för att det går bra på provet idag. Härligt att det går bra för A i skolan. Berätta mer om ergo-terapi. Vad tränar man? Simon är ju lite likadan. Tänker att det också har med mognad att göra. Kram

• kaz

Drutten: Ler åt rumpbebis Hur är livet med 3 små? Kram

• kaz

Skönt att höra Gbg! Simons kissproblem har minskat betydligt sedan han började skolan men även han har olyckor flera gånger i veckan. Inte heller han har tid att gå. Han har däremot inte samma spring i benen utan går in i sin drömvärld och då varken hör el ser han andra. Hans lärare hade uppfattat honom som ignorant till en början men nu ser han annorlunda på det.

Ghp: Fy, ni med! Hoppas det går över nu och att ni andra klarar er!

• kaz

Mandra: Åh nej, hoppas ni kryar på er! Här kräktes Sara bara 1 dag och sedan var det över. Kram

Överklädd julgran is da shit Men det är kul med barnens entusiasm att klä granen!

Inget jag känner igen Drutten!

God Jul vänner! Kram

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*